7 DIN 10 ROMÂNI FOLOSESC APLICAȚIILE DE BANKING PENTRU A FACE PLĂȚI
- 8 din 10 români asociază serviciul de mobile banking cu accesibilitate 24/7, rapiditate, transfer ușor de bani între diferite conturi, și o relație mai simplă cu banca;
- majoritatea românilor își plătesc ratele sau plătesc la comercianți prin aplicații bancare, iar jumătate folosesc transferuri către prieteni sau familie;
- între 6 si 10% dintre români fac tranzacții de schimb valutar, comandă un card online sau solicită un credit prin intermediul aplicației de banking.
- teama de fraude și confidențialitatea reprezintă principalele bariere de utilizare a aplicațiilor bancare;
- românii estimează că pierd în medie 30 de minute când au nevoie să ajungă la bancă pentru a-și seta PIN-ul sau pentru a-și bloca sau reemite un card;
- o nouă ediție a programului de educație financiară, Money Bistro îi încurajează pe români să facă self-banking și să folosească produsele digitale bancare;
Românii folosesc aplicațiile de banking în special pentru a face plăți către comercianți, arată rezultatele studiului „Provocările financiare ale românilor”*, realizat la inițiativa Raiffeisen Bank de către Reveal Marketing Research, pentru programul de educație financiară Money Bistro.
Tinerii și familiile moderne adoptă ușor și utilizează serviciile de mobile banking. 7 din 10 dintre ei folosesc mobile banking pentru a-și plăti ratele sau diverși comercianți, iar jumătate fac transferuri bancare către prieteni sau familie. Românii conservatori folosesc aplicația de banking doar pentru a obține informații despre cont. Doar 6 până la 10% dintre români fac tranzacții de schimb valutar, comandă un card online sau aplică la un credit pe aplicația de mobile banking.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Comoditatea, rapiditatea și controlul asupra contului bancar sunt principalele beneficii identificate de români în utilizarea mediului online pentru operațiunile bancare. Totuși, aproape 7 din 10 români consideră aplicațiile de mobile banking mai dificil de utilizat. În același timp, teama de fraude online (45%) și problemele de securitate și confidențialitate (35%) reprezintă principalele obstacole în folosirea aplicațiilor de online banking de către români.
Pentru a-i încuraja pe români să folosească serviciile digitale bancare, Raiffeisen Bank lansează o ediție SMART a programului de educație financiară Money Bistro.
„Timp de trei ani, le-am oferit românilor prin platforma Money Bistro recomandări care să-i ajute să ia decizii financiare înțelepte. Banii au intrat și ei în era digitală, în pas cu vremurile. De aceea, în noua ediție Money Bistro Smart, vom vorbi, într-o nouă serie video, despre barierele românilor când vine vorba de banking digital, descoperind beneficiile acestui fel de a face banking. Credem că SMART nu e doar când știi câți bani ai în portofelul virtual, dar și când să faci banking după programul tău și să câștigi timp pentru activitățile care-ți fac plăcere”, a spus Corina Vasile, director de Comunicare și Sustenabilitate la Raiffeisen Bank.
Datele studiului privind comportamentele digitale ale românilor în relația cu băncile arată că pentru a-și rezolva diverse operațiuni la sediul băncii sau pentru a afla informații despre ofertele bancare, clienții pierd în jur de jumătate de oră. Românii estimează că pentru a scoate banii numerar din bancomat au nevoie de aproximativ 15 minute, iar pentru a face plăți la bancă – de 25 de minute. Pe platforma online Money Bistro, românii au ocazia să-și calculeze cât timp pierd sau câștigă în „Portofelul Timpului”, când aleg să facă banking tradițional versus cel digital.
Despre Raiffeisen Bank
Raiffeisen Bank se află în top 5 bănci mari din România cu peste 2,25 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.600 de angajați, 300 de agenții în toată țara, 1.100 de ATM-uri, din care 455 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 25.800 de POS-uri.
*Studiul despre comportamentele digitale ale românilor în relația cu băncile a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, în al treilea an consecutiv, în perioada 15 ianuarie-15 februarie 2022, și conține un element calitativ (interviuri în profunzime, cu persoane din mai multe segmente de vârstă), cât și unul cantitativ (sondaj în rândul românilor din mediul urban). Sondajul a fost aplicat pe un eșantion de 1000 de persoane, bărbați și femei cu vârsta între 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel național.