Au trecut câțiva ani de când conținutul vizual a început să pună stăpânire pe internet și tendința continuă și astăzi. Fotografiile, infograficele și videoclipurile guvernează web-ul, dar necesită resurse valoroase pentru a le crea.
Iată câteva reguli de utilizare a fotografiilor de stoc care îi vor economisi designerilor timpul necesar pentru a crea fiecare imagine de la zero: stai departe de imaginile ieftine.
Fotografii nerealiste
Fotografiile care descriu scenarii nerealiste sunt cele pe care oamenii le urăsc cel mai mult. Un exemplu este un personaj care poartă o pelerină la birou. Oamenii nu poartă pelerine la birou. Ei nu poartă pelerine acasă. Ei nu poartă pelerine în supermarket. În alte zile decât Halloween, pelerine nu sunt văzute pe niciun adult nicăieri.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Așadar, atunci când fotografiile persoanelor care poartă pelerine apar în diverse materiale promoționale, în postările de blog și în paginile unui site, acestea îi fac pe clienții tăi sa ignore conținutul. Întrebați-vă: Aș primi sfaturi de afaceri de la o companie care folosește fotografii ridicole în marketingul său?
În schimb, optează pentru o fotografie care înfățișează o situație care s-ar întâmpla de fapt în viața reală. Iată o imagine mai realistă a unei femei de afaceri la birou:
Photo 103217925 / Advertising © Undrey | Dreamstime.com
Alegeți o fotografie care este realistă și naturală
Probabil este de la sine înțeles, dar merită clarificat: vrei o fotografie care să fie atât realistă, cât și naturală.
Asta înseamnă:
O fotografie care înfățișează un scenariu care ar avea loc de fapt în lumea reală. O fotografie care descrie cu exactitate acel scenariu real.
Alegeți o imagine relevantă, nu aleatorie
Un alt motiv pentru care fotografiile stoc sunt ignorate este că unii oameni le folosesc ca substituenți. I-au pus în partea de sus a postărilor de pe blog sau pe paginile lor principale din site, deoarece au auzit că marketingul vizual este puternic. Așa că s-au gândit că orice imagine va fi potrivită. Spoiler: nu va fi.
Pentru ca o imagine să rezoneze cu publicul dvs., trebuie să aibă o anumită relevanță pentru conținutul cu care este asociată.
Alege o imagine pentru publicul tău, nu pentru tine
Este adevărat, toată lumea iubește o fotografie cu o pisică bine plasată din când în când. Însă, astfel de fotografii funcționează doar pentru anumite mărci – pe care le-ați putea descrie drept capricioase sau comice.