vineri, 27 iunie, 2025

Conform Consumer Trends.Live, în 2021, 54% dintre consumatori așteaptă o experiență High-Tech în Magazinul Viitorului

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.
  • Peste jumătate dintre români își doresc o experiență digitală la cumpărături, în viitor (54%)
  • 37% dintre consumatori așteaptă o experiență Premium, la prețuri accesibile
  • Doar 16% dintre consumatori sunt interesați de o experiență Omnichannel
  • Siguranța și distanțarea socială rămân o prioritate pentru experiența de cumpărare în magazinele fizice  

Consumatorii români așteaptă o experiență completă și memorabilă la cumpărături în Magazinul Viitorului, conform datelor oferite de MKOR Consulting prin platforma de monitorizare lunară a comportamentelor de consum, Consumer Trends.Live.

Cei mai mulți consumatori își doresc o experiență digitală personalizată (54%), care va defini, în viziunea lor, retailul de mâine.

Din perspectiva consumatorilor români, o experiență High-Tech implică digitalizarea procesului de cumpărare prin aplicații (28%), tehnologizarea procesului de cumpărare (11%) și implementarea modalităților de plată fără numerar (15%)

De altfel, în contextul digitalizării accelerate din timpul pandemiei, am putut observa o creștere a acestor tehnologii care facilitează cumpărăturile. De la adoptarea la scară largă a plăților contactless, inclusiv cu telefonul mobil, până la casele cu self checkout din ce în ce mai des întâlnite, retailerii și consumatorii împărtășesc aceeași viziune a evoluției către Magazinul Viitorului.”, arată Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

În plus, 1 din 3 români (37%) își doresc o experiență Premium, la prețuri accesibile în Magazinul Viitorului prin diversitatea de produse și servicii oferite (9%), spații largi și minimaliste, bine organizate și aerisite pentru cumpărături în siguranță (12%), consiliere profesionistă și produse de calitate (7%) și beneficii pentru membri, oferte și promoții (7%).

În pofida provocărilor pandemiei COVID-19 și a digitalizării accelerate a retail-ului autohton, românii preferă în continuare să meargă la cumpărături în magazinele fizice, în special pentru socializare.

Doar 16% dintre consumatori așteaptă o experiență omnichannel (online și offline) în Magazinul Viitorului, în timp ce și mai puțini (9%) preferă cumpărăturile exclusiv online sau fără interacțiuni umane.

Siguranța și distanțarea socială sunt esențiale pentru experiența în magazinele fizice, mai ales în contextul anxietății sociale cauzate de pericolul infectării în spațiile aglomerate.

Rezultatele detaliate ale studiului, inclusiv exemple de bună practică, sunt prezentate în whitepaper-ul “Magazinul Viitorului din Perspectiva Consumatorilor”, disponibil gratuit pe site-ul MKOR: https://mkor.ro/blog/magazinul-viitorului-din-perspectiva-consumatorilor-2021/

Metodologia studiului

Studiul Consumer Trends.Live este realizat lunar de compania de cercetare MKOR Consulting, pe eșantioane reprezentative național, pe criterii de gen, vârstă și regiune, de minim 400 de respondenți. Studiul monitorizează 7 industrii diferite, de la începutul anului 2021: Fashion, Beauty & Care, Bijuterii & Ceasuri, IT&C, Electronice & Electrocasnice, Mobilier & Decorațiuni, DIY.

Detalii despre studiu: https://mkor.ro/fashion-consumer-trends-live/

Despre MKOR Consulting

MKOR Consulting (https://mkor.ro/) este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

 

MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției:

https://mkor.ro/studii-piata-proprii/

 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

eLog intră pe piața din România cu un nou spațiu de depozitare și birouri în CTPark Bucharest North

CTP consolidează hub-ul logistic din București cu un nou client internațional în sectorul ambalajelor pentru retail CTP, cel...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor