OptiComm.AI, start-up-ul românesc cu viziune globală care revoluționează comerțul prin predicția nevoilor clienților și transformarea lor în acțiuni de business, creșteri de vânzări și accelerarea îndeplinirii target-urilor a fost lansat oficial în cadrul unui eveniment exclusiv pentru investitori, clienți și parteneri strategici.
Platforma, pornită cu o investiție de peste 300 000 de euro a atras o sumă de 500 000 de euro de la fondul de investiții Fil Rouge Capital, condus pe plan local de Matei Dumitrescu, precum și de la mai mulți investitori privați, sub umbrela Tech Angels România, demonstrând încrederea pieței în potențialul soluției.
„L-am descoperit pe Cristi Movilă înainte chiar de a mă alătura Fil Rouge Capital și mi-am dat seama instant că este genul de fondator construit să reușească. Mă bucur să anunț astăzi că am investit în OptiComm și că am reușit să aducem alături de noi mulți membri TechAngels astfel având validare de la o comunitate întreagă.”, declară Matei Dumitrescu. 
Folosind o combinație de Deep Learning și agenți AI de ultimă generație, OptiComm.AI ajută companiile să afle ce, când și în ce cantități vor comanda clienții lor, să le îndeplinească proactiv nevoile și să-i transforme în cumpărători fideli. Platforma se adresează atât echipelor de operațiuni, cât și echipelor de vânzări pe care le poate ghida să încheie vânzarea mai rapid, să recupereze comenzi și produse pierdute și să crească valoarea coșului mediu.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
„OptiComm.AI aduce o schimbare de paradigmă de business, de la focusul pe inventar și produse, la focusul pe NEVOIA clientului. Este o trecere de la trecut și de la eternul „ce s-a întâmplat?” la „ce ne-am dori să se întâmple!”. Mai mult, într-o piață unde se vorbește excesiv despre inteligență artificială, dar foarte puțin despre rezultate, OptiComm.AI este o platformă care aduce valoare rapid și concret și cu minim de efort la implementare din partea clienților”, spune Cristi Movilă, fondator și CEO al OptiComm.AI.
Primul an de activitate a fost dedicat dezvoltării și validării produsului, iar în prezent echipa se concentrează pe implementarea soluției pentru cât mai mulți clienți locali și internațional și pe generarea tracțiunii necesare pentru următoarea etapă de creștere. Primul client al OptiComm.AI a fost Macromex, unul dintre cei mai mari jucători din industria de food din România, urmat de alți clienți aflați în acest moment în fază de implementare sau testări finale.
„Secretul prin care Macromex și-a păstrat poziția de piață a fost căutarea permanentă a celor mai inovatoare soluții tehnologice pentru a îmbunătăți experiența partenerilor din segmentul Horeca. Parteneriatul cu OptiComm.AI reprezintă un pas important în acest sens, oferindu-ne o metodă de a anticipa viitorul și de a reduce semnificativ timpul petrecut de partenerii noștri în procesul de aprovizionare.„ spune Albert Davidoglu, CEO Macromex.
Evenimentul de lansare a reunit reprezentanți ai clienților sau viitorilor clienți OptiComm.AI, alături de parteneri strategici și investitori. La lansare au participat și partenerii tehnologici ai OptiComm.AI precum platforma de comerț electronic VTEX sau de POS, FREYA, ale căror integrări native cu platforma OptiComm.AI permit magazinelor offline, online sau jucătorilor din HORECA să anticipeze și satisfacă nevoile clienților lor.
„Suntem într-o fază de validare a pieței și de achiziție de noi clienți, așadar avem nevoie de parteneri puternici alături de care să asigurăm succesul implementărilor și plusul de valoare pe care soluția noastră îl oferă. Avem constant discuții cu jucători de top din piață, motiv pentru care, în paralel, lucrăm la extinderea capabilităților platformei și la acoperirea a cât mai multe scenarii. Feedbackul din piață este că OptiComm.AI adresează o problemă reală și urgentă, poziționându-ne ca pionieri în categoria „need prediction” – un concept pe care l-am introdus și dezvoltat în ecosistemul românesc de inovație și care a reușit să impacteze în primă fază echipele de vânzări acționând ca un adevărat partner AI al oamenilor de vânzări”, susține Cristi Movilă.
Inteligența artificială remodelează peisajul comerțului într-un ritm accelerat, iar companiile care îmbrățișează noile tehnologii vor conduce transformarea. OptiComm.AI este parte a acestui viitor, un viitor în care afacerile nu mai așteaptă să înțeleagă ce s-a întâmplat ieri, ci acționează în funcție de ce vor avea clienții lor nevoie mâine.
Un sindicat de 19 membri TechAngels este alături de OptiComm.AI în această călătorie, cu o investiție inițială de 250.000 EUR.
„OptiComm.AI rezolvă o problemă de business reală, cu o echipă deja sudată și rodată în acest tip de business. Este un caz concret de utilizare a inteligenței artificiale într-un mod care generează valoare pentru clientul final și nu de dragul tehnologiei. Așteptăm cu nerăbdare să-l sprijinim pe Cristi în următoarele etape, pe măsură ce business-ul evoluează.”, declară Marius Istrate, Președinte al TechAngels, cea mai experimentată rețea de investitori de tip angel din regiune.
OptiComm.AI se află pe un traseu clar de devenire a unui jucător global relevant, iar combinația dintre clienții existenți, deja convinși de produs, echipa de investitori, board-ul puternic și suportul partenerilor, sub leadershipul lui Cristi Movilă, îi oferă șanse reale să transforme și să influențeze la nivel global multiple industrii.
„OptiComm.AI nu este doar un produs – este un pariu pe viitorul comerțului global. Iar pariul acesta este câștigător. Am investit pentru că în spate există o viziune clară, o echipă extraordinară și un fondator cu mentalitate de campion, “construit” să mute industrii. OptiComm.AI are forța să devină standardul global în need prediction, iar noi suntem aici să accelerăm această poveste până la capăt.” , spune Alex Cernatescu, Investitor & Board Advisor OptiComm.AI, CEO & Co-Founder Stefanini Infinit.










