Endava (NYSE ‘DAVA’), furnizorul global de servicii de transformare digitală prin soluții avansate, a cărui abordare nativă AI îmbină inovația de ultimă generație cu o expertiză solidă în industrie, a lansat raportul anual de sustenabilitate, „We Care”, pentru anul financiar încheiat la 30 iunie 2025. Pentru al cincilea an consecutiv, compania demonstrează progrese semnificative în direcția ESG (Environmental, Social, Governance), de la acțiuni climatice sustenabile la utilizarea etică a inteligenței artificiale, într-un moment în care acestea devin un factor de diferențiere esențial pentru companiile de tehnologie.
În ultimul an, strategia Endava s-a concentrat pe patru domenii cheie: oameni și comunități, responsabilitate operațională, impact asupra mediului și accelerarea inovației. Acest lucru s-a tradus prin priorități precum combaterea schimbărilor climatice, protejarea datelor, promovarea unei culturi incluzive, respectarea drepturilor omului și asigurarea satisfacției clienților.
În raportul din 2025, Endava prezintă o abordare actualizată a sustenabilității, în conformitate cu principiile Directivei Europene privind Raportarea de Sustenabilitate Corporativă (CSRD). Deși acest cadru de raportare nu a devenit încă obligatoriu, Endava se aliniază proactiv la CSRD și își continuă obiectivele de reducere a emisiilor, validate de inițiativa SBTi (Science Based Targets). Unul dintre rezultatele notabile ale companiei este reducerea cu 7% a emisiilor indirecte (Scope 3), abordând astfel cea mai mare parte a amprentei sale de carbon printr-o colaborare mai strânsă cu furnizorii și angajații.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei)
30 septembrie 2025: Next Generation Business Finanțări; Digitalizare; Fiscalitate.
3 octombrie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
„We Care face parte din ADN-ul nostru. Evoluția noastră către o organizație nativă AI, susținută de parteneriatul strategic cu OpenAI și de investiția continuă în Dava.X, ne-a consolidat capacitatea de a oferi soluții tehnologice durabile, orientate spre viitor”, a declarat John Cotterell, CEO Endava.
Pentru consolidarea guvernanței, Endava a obținut certificarea ISO 37001, un standard global pentru prevenirea mitei și a corupției, alăturându-se astfel celor aproximativ 8.000 de companii certificate la nivel mondial. De asemenea, 99% dintre angajați au finalizat cursul de formare pe tema Codului de Conduită, ceea ce reflectă o cultură solidă de integritate, incluziune și respect.
Ca parte a eforturilor de a asigura dezvoltarea durabilă și de a contribui la progresul societății prin inovație, Endava a relansat Endava University, o platformă de învățare dinamică, bazată pe AI, care se adaptează nevoilor individuale de dezvoltare ale angajaților. Platforma oferă recomandări personalizate de cursuri, video-uri, cărți și teme practice, bazate pe profilul fiecărui angajat, competențele dorite și subiectele de actualitate. Managerii au, de asemenea, instrumente pentru a monitoriza progresul echipelor și a le oferi sprijin.
În martie 2025, în cadrul acestei inițiative, a fost lansat AI Academy, un program ce vizează promovarea unei înțelegeri și adoptări extinse a inteligenței artificiale în cadrul companiei. Răspunsul a fost excepțional: 94% dintre angajați au finalizat cel puțin un curs, iar până în prezent au fost parcurse peste 30.000 de cursuri. AI Academy include cursuri de bază despre alfabetizarea în AI și utilizarea etică a acesteia, alături de parcursuri de învățare specifice rolului, acoperind subiecte precum machine learning și GitHub Copilot, pregătind astfel angajații să utilizeze AI cu încredere și responsabilitate.
Prezentă în peste 29 de țări, cu peste 40% din angajați în locații din UE, inclusiv în România, Polonia, Germania, Austria și Suedia, Endava pune accent pe rolul central al fiecărui angajat în operațiunile sale sustenabile. În România și Republica Moldova, Endava și-a menținut certificarea de mediu ISO 14001, iar Endava România a obținut și certificarea TISAX pentru securitatea datelor din industria auto. Acest lucru consolidează rolul României ca cel mai mare hub de livrare al Endava din UE, care deservește clienți globali din sectorul auto cu soluții digitale sigure.
Raportul de Sustenabilitate Endava „We Care” 2025 poate fi descărcat aici.
Despre Endava
Endava este un furnizor de top de servicii digitale de ultimă generație, dedicat sprijinirii clienților în accelerarea creșterii, abordarea provocărilor complexe și adaptarea la piețele în continuă schimbare. Combinând tehnologii inovatoare cu o expertiză vastă în industrie și o abordare nativă AI Endava oferă consultanță și colaborează cu clienții pentru a dezvolta soluții care stimulează transformarea, amplifică inteligența și generează impact durabil. De la idee la implementare, compania oferă soluții personalizate pentru fiecare etapă a transformării digitale, indiferent de industrie, regiune sau dimensiune.
Clienții Endava activează în domenii precum plăți, asigurări, finanțe și bănci, tehnologie, media, telecomunicații, sănătate și științele vieții, mobilitate, retail și bunuri de consum și multe altele. Până la 30 iunie 2025, 11 479 de angajați Endava ajutau clienții să deschidă noi drumuri în Europa, America, Asia Pacific și Orientul Mijlociu.
Pentru mai multe informații consultați: www.endava.com