Kaufland România lansează, în premieră, un scanner pentru avocado care arată cât de tare este fructul și, în funcție de gradul de coacere, dacă este potrivit pentru guacamole, pentru o salată de avocado sau dacă trebuie lăsat câteva zile acasă să se coacă. Noul dispozitiv, disponibil în magazinul Kaufland Barbu Văcărescu din București, folosește o tehnologie inovatoare care scanează avocado-ul fără a-l afecta.
Proiectul le oferă clienților certitudinea că aleg fructe pe gustul lor și, totodată, contribuie la reducerea pierderilor și la un consum responsabil, printr-o soluție modernă ce previne risipa alimentară.
„Inovațiile pe care le aducem constant în magazine au un obiectiv comun: să facă experiența clienților mai simplă, mai practică și mai prietenoasă cu mediul. Acest scanner este încă un pas în această direcție și abia așteptăm să vedem cum influențează obiceiurile de consum”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs, Kaufland România.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei)
30 septembrie 2025: Next Generation Business Finanțări; Digitalizare; Fiscalitate.
3 octombrie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
„Parteneriatul cu Kaufland confirmă direcția noastră de a aduce în retail tehnologii care schimbă modul în care facem cumpărăturile. AvoScan este rezultatul expertizei Eutron în soluții digitale și reprezintă o inovație ce adaugă precizie și viteză la cumpărături, și un pas important către o experiență complet digitalizată la raft”, declară Dan Țone, CEO Eutron.
Acesta este cel de-al doilea proiect pe care Kaufland îl derulează alături de Eutron, după instalarea automatelor pentru colectarea monedelor în peste 190 de magazine, unde clienții își pot schimba monedele în carduri de cumpărături valabile în toată rețeaua.
Prin astfel de inițiative, Kaufland continuă lupta împotriva risipei alimentare, cu obiectivul de a o reduce la jumătate până în 2030, față de nivelul din 2019. Compania aplică reduceri treptate pentru produsele aproape de termen, redirecționează alimentele sigure către ONG-uri și adăposturi și susține proiecte sociale precum Cantina Socială „Șansa Ta”, unde zilnic se pregătesc 1.100 de mese calde pentru persoane vulnerabile.
Barbu Văcărescu – un hub al inovației în retail
Magazinul Kaufland din Barbu Văcărescu este deja cunoscut pentru inițiativele sale inovatoare în domeniul sustenabilității și al reducerii risipei. Printre proiectele implementate aici se numără:
- cel mai mare echipament de colectare separată a deșeurilor din România, cu o capacitate de 60.000 de ambalaje PET, aluminiu și sticlă;
- zona specială de colectare în formă de broscuță țestoasă, unde clienții pot recicla ambalaje de îngrijire personală sau curățenie și primesc vouchere de reducere de 35%;
- recipiente dedicate pentru colectarea becurilor, hârtiei, foliei și electrocasnicelor, precum și coșurile inteligente BIN-e, care folosesc tehnologie AI pentru a recunoaște, sorta și compacta automat deșeurile;
- în 2024, primul recycling corner din rețea, unde clienții pot aduce inclusiv pungi, jucării sau ulei alimentar;
- un automat bulk Tomra R2, ce permite introducerea simultană a mai multor ambalaje, reducând timpul de procesare și îmbunătățind experiența de reciclare.
Prin toate aceste inițiative, Kaufland demonstrează consecvență în angajamentul său de a aduce soluții inovatoare care îmbunătățesc experiența de cumpărături și sprijină protejarea mediului.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.600 de magazine în 8 țări, peste 157.000 de angajați și o rețea de peste 190 de magazine în România. În 2024, Kaufland România a primit pentru a șasea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.