- Kaufland își reduce amprenta de carbon pentru al 5-lea an consecutiv, prin reutilizarea lădițelor Euro Pool System și a paleților roșii LPR – La Palette Rouge
Kaufland România continuă să facă progrese în direcția sustenabilității, reducându-și amprenta de carbon cu 3.713 tone în 2024, prin reutilizarea lăzilor pliabile verzi Euro Pool System (EPS). În paralel, folosirea paleților reutilizabili roșii LPR – La Palette Rouge a contribuit suplimentar la reducerea emisiilor, echivalentul a 40 de tone de CO₂.
Rezultatele obținute i-au asigurat companiei, pentru al cincilea an consecutiv, certificatul de sustenabilitate din partea Euro Pool System, liderul european în logistică pentru ambalaje reutilizabile destinate produselor proaspete.
În 2024, Kaufland România a înregistrat aproximativ 11 milioane de rotații ale lăzilor EPS, conform certificatului de sustenabilitate. Inițiativa face parte din angajamentul companiei de a reduce impactul asupra mediului și de a reduce ambalajele de unică folosință în transportul legumelor și fructelor. Lăzile EPS asigură prospețimea produselor, se pliază pentru un transport mai eficient și, odată deteriorate, sunt reciclate și transformate în altele noi, contribuind activ la un model de economie circulară.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
3 octombrie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Instrumentul de calcul a fost dezvoltat de fundația germană Stiftung Initiative Mehrweg (SIM) și validat anterior de Institutul Fraunhofer IBP din Stuttgart. Fondată în 1996, fundația are ca obiectiv creșterea gradului de conștientizare privind reducerea deșeurilor în industria de retail.
Euro Pool System a dezvoltat un sistem prin care furnizorii închiriază ambalaje standardizate și igienizate, folosite pentru livrarea produselor către Kaufland. După vânzare, lădițele sunt pliate și colectate de echipa de logistică a companiei, apoi returnate către Euro Pool System, care le sortează, le igienizează și le reintroduce în circuit. Acest proces eficient contribuie la reducerea deșeurilor și sprijină utilizarea responsabilă a resurselor.
Tot în 2024, utilizarea a peste 111.000 de paleți reutilizabili LPR – La Palette Rouge, divizie a Euro Pool Group, a dus la economisirea a 40 de tone de CO₂ echivalent, comparativ cu sistemele clasice de schimb de paleți. Soluția completă LPR se bazează pe principiul economiei circulare: paleții roșii sunt închiriați furnizorilor, reutilizați de mai multe ori pe an, returnați, sortați, inspectați și reparați înainte de fiecare folosire, având o durată de viață minimă de 5 ani – iar cei ireparabili sunt apoi reciclați.
Cu inițiative anti-plastic și anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, investiții în agricultură regenerativă și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, Kaufland România se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate. Astfel, în 2024, pentru al șaptelea an consecutiv, compania s-a clasat pe prima poziție în topul celor mai transparente și performante companii în direcția sustenabilității, conform ratingului Romania Corporate Sustainability & Transparency (CST) Index.
Kaufland investește permanent în acțiuni de protejare a mediului înconjurător și s-a angajat să susțină și să contribuie la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) lansate de Organizația Națiunilor Unite (ONU), printre care se numără Viața terestră, Acțiune climatică și Consumul și Producția Responsabile.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.600 de magazine în 8 țări, peste 157.000 de angajați și o rețea de 193 de magazine în România. În 2024, Kaufland România a primit pentru a șasea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.