miercuri, 16 iulie, 2025

Studiu Aon: Frecvența incidentelor cibernetice raportate a crescut cu 22% față de anul precedent

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Aon România anunță lansarea studiului „2025 Global Cyber Risk Report”, realizat de grupul Aon la nivel internațional, care subliniază impactul sever al riscurilor cibernetice asupra valorii companiilor și expunerea reputațională în creștere. Conform datelor, frecvența incidentelor cibernetice raportate a crescut cu 22% față de anul precedent.

În paralel, compania își reafirmă angajamentul de a sprijini mediul de afaceri românesc cu soluții specializate de asigurare și consultanță în domeniul Cyber, într-un context în care cererea este în creștere, însă piața locală se află încă într-o etapă incipientă de dezvoltare.

Ransomware-ul rămâne una dintre cele mai frecvente și costisitoare forme de atac cibernetic, în ciuda unei scăderi ușoare a valorii medii a plăților. Potrivit datelor Aon, numărul solicitărilor de despăgubiri în urma atacurilor de tip ransomware este în creștere constantă, reflectând o presiune tot mai mare asupra companiilor din toate industriile. Numărul incidentelor de acest tip a crescut în mod semnificativ între 2020 și 2023, iar natura tot mai sofisticată a atacurilor implică costuri indirecte majore, cum ar fi întreruperea activității și daune reputaționale. Cele mai vizate sectoare au fost industria produselor consum și industriale, sectorul serviciilor profesionale și consultanță, producție și real estate.

Potrivit raportului global lansat de Aon, dintre cele 1.414 incidente cibernetice analizate, 56 au evoluat în evenimente care au generat pierderi reputaționale, definite ca situații cu expunere intensă în mass-media și scăderi semnificative ale valorii acțiunilor. Companiile afectate de astfel de incidente au înregistrat o scădere medie de 27% a valorii pentru acționari. Atacurile de tip malware și ransomware sunt cele mai susceptibile să declanșeze daune reputaționale, reprezentând 60% din totalul acestor evenimente, chiar dacă reprezintă doar 45% din toate incidentele cibernetice. Raportul mai evidențiază cinci factori esențiali pentru limitarea impactului reputațional: pregătirea, leadership-ul, reacția rapidă, comunicarea și schimbarea. Totodată, este semnalată o provocare majoră: gestionarea riscurilor care nu pot fi transferate prin asigurare, cum ar fi cele reputaționale, ceea ce face ca prevenția și răspunsul rapid la criză să fie esențiale.

Eugen Anicescu, CEO Aon Romania

„În România, interesul pentru asigurările de tip Cyber este în creștere, mai ales în rândul companiilor mari care analizează oferte de la jucători internaționali. Cu toate acestea, segmentul IMM-urilor rămâne slab acoperit, în principal din cauza lipsei de informare și a constrângerilor bugetare. Prin expertiza noastră locală și accesul la resursele grupului Aon din întreaga regiune EMEA, putem sprijini companiile din România să-și evalueze corect riscurile și să identifice soluții de acoperire potrivite”, a declarat Eugen Anicescu, CEO Aon România.

În prezent, piața locală de asigurări Cyber este susținută de un număr redus de asigurători cu apetit pentru astfel de riscuri, iar capacitatea de subscriere pentru limite mari de acoperire rămâne limitată. Aon România vine în sprijinul clienților cu evaluări personalizate ale riscului, prin instrumentul Cyber Quotient Evaluation (CyQu), și prin compararea ofertelor existente, facilitând astfel decizii informate și parteneriate eficiente cu asigurătorii.

WWW.IULIANNEAGU.RO

„Este esențial ca organizațiile să nu perceapă asigurarea cibernetică doar ca pe o poliță încheiată post-incident, ci ca pe o parte integrantă a strategiei lor de management al riscurilor. De aceea, ne concentrăm nu doar pe plasarea de riscuri, ci și pe educație, prevenție și înțelegerea detaliată a excluderilor și responsabilităților contractuale”, a adăugat Leonard Oprea, Account Management Commercial Risk Solutions Aon România.

O asigurare Cyber poate acoperi o gamă largă de riscuri, inclusiv costurile cu remedierea incidentului, recuperarea datelor, consultanță juridică, răspunderea față de terți, gestionarea crizelor reputaționale și pierderile din întreruperea activității. Aceste componente devin esențiale pentru orice companie care operează într-un mediu digital complex și supus atacurilor constante.

Prin inițiative regionale și colaborările strategice, precum organizarea de webinarii în parteneriat cu KPMG sau dezvoltarea de soluții personalizate, Aon contribuie activ la dezvoltarea pieței de profil și la reducerea decalajului de informare. În 2025, compania își propune să accelereze adoptarea soluțiilor de protecție digitală printr-o abordare consultativă, adaptată specificului local și susținută de infrastructura globală a grupului.

Despre Aon România

Aon România este filiala locală a Aon plc (NYSE: AON), lider mondial în furnizarea de soluții de management al riscului, brokeraj de asigurări și reasigurări, consultanță resurse umane și externalizare de servicii. Aon plc acordă cele mai bune servicii clienților săi, combinând soluții de risc inovatoare și eficiente cu expertiză tehnică a resurselor sale la nivel mondial. Aon plc a fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajați și manager captive de către surse multiple din industria de profil. Vizitați aon.com pentru mai multe informații despre Aon.

Aon România este unul dintre cei mai importanți brokeri de asigurări din România, oferind servicii profesionale societăților comerciale și instituțiilor financiare. Aon dezvoltă strategii bazate pe date și livrate de experți, ce reduc volatilitatea cu care se confruntă clienții, ajutând la maximizarea performanțelor.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Opinie Deloitte: Viitorul industriei prelucrătoare în România, modelat de tehnologiile avansate

Material de opinie de Bogdan Barbu, Partener Prețuri de Transfer, Deloitte România, și Lider al Serviciilor de Consultanță pentru...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor