luni, 30 iunie, 2025

Interviu cu domnul Cătălin Dumitrescu, CEO, RisCo: Sistemul nostru automat de monitorizare facilitează procesul de luare al deciziilor corecte și strategice

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu domnul Cătălin Dumitrescu
CEO, RisCo

Sistemul nostru automat de monitorizare facilitează procesul de luare al deciziilor corecte și strategice

În momentul inițierii proiectului RisCo v-ați propus să oferiți tuturor oamenilor de afaceri din România o soluție automatizată, rapidă și accesibilă, prin care să se poată afla informațiile oficiale despre orice firmă din România. Ați împărțit informațiile pe trei componente: financiare, juridice și de plăți. Care a fost și este misiunea RisCo în ceea ce privește mediul de afaceri românesc? Cum a fost începutul?

Experiența din domeniul bancar a contribuit la conturarea ideii RisCo. Fiind familiarizat cu tot ce înseamnă analiză financiară, riscuri financiare, procese de creditare și mai ales, accesul greu la informații atât pentru companii, cât și persoane fizice, am decis să fim noi cei care acoperă această nevoie a identificării și verificării informațiilor astfel încât, deciziile în și pentru business să se bazeze pe date concrete, centralizate și relevante despre partenerii de afaceri. RisCo a apărut tocmai din această nevoie reală – de a aduce transparență, accesibilitate și încredere într-un spațiu economic volatil. Încă din 2014 ne concentrăm pe valorile care ne-au făcut să fim parteneri de încredere pentru Patria Back, BRD, Auchan, Coca-Cola, Pepsi și lista continuă. RisCo este răspunsul blocajelor întâlnite în sistemul bancar clasic. Începutul este ca de fiecare dată provocator, cu atât mai mult atunci, în 2014, când tehnologia nu era atât de avansată, iar accesul la date digitale nu era la fel de facil cum este astăzi. Cu toate acestea, domeniul bancar mi-a oferit o perspectivă clară asupra necesității unei soluții eficiente pentru gestionarea riscului, iar dorința de a simplifica și automatiza aceste procese a fost cea care a dus la dezvoltarea RisCo.

Cum vă asigurați că soluția propusă răspunde cerințelor exacte ale clientului? Ce anume face diferența în abordarea dumneavoastră?

Ne concentrăm pe nevoile clienților, îi ascultăm și punem întrebări pentru a afla cât mai multe despre problema pe care o au, astfel încât să venim cu soluția personalizată. La RisCo punem accent pe comunicarea și interacțiunea cu toți clienții noștri. Nu facem diferențe. Fie că achiziționezi un produs de 1.000 de lei sau un pachet de 10.000 lei, fiecare interacțiune este tratată cu același nivel de seriozitate. RisCo nu oferă doar produse și servicii, ci și experiențe personalizate pentru fiecare client în parte. Suportul constant și răspunsul prompt pentru solicitările clienților sunt cele care ne ajută să fim mai buni de la o zi la alta și mai aproape de aceștia.

Ce echipă aveți în prezent? Cum vă motivați colegii? Pe ce abilități puneți accent atunci când luați în considerare recrutarea de noi colaboratori?

Colegii noștri din departamentele de vânzări, suport, IT și marketing & PR sunt cei care contribuie la dezvoltarea și oferirea celor mai bune servicii prin dedicarea de zi cu zi. Aprecierea, respectul și transparența sunt valorile care ne ghidează și ne ajută să ne desfășurăm activitatea la cele mai înalte standarde. Același lucru îl căutăm și în viitori colaboratori.

Care sunt serviciile cele mai solicitate în prezent?

Platforma noastră are peste 143.000 de utilizatori și pune la dispoziția acestora până la 20 de tipuri de rapoarte de risc pentru o analiză completă, rapidă și obiectivă a oricărei firme din România. Printre cele mai accesate servicii sunt cele de verificare, risc, monitorizare și vânzări. De peste 10 ani, RisCo este partenerul de încredere al mediului de afaceri românesc, ce oferă mai mult decât servicii financiare de la verificare, risc, vânzări, până la marketing și promovare, astfel încât antreprenorii să reușească nu doar să-și consolideze poziția în piață, ci și să aleagă parteneri strategici cu care să crească împreună, așa cum am făcut-o și noi alături de partenerii și clienții noștri. Peste 78% dintre utilizatorii accesează toate secțiunile platformei.

Cum a fost primită platforma SellNet? Care este feedback-ul utilizatorilor?

SellNet este produsul nostru adresat celor care lucrează în vânzări și cu volume mari de date. O singură platformă care te ajută cu toate: liste actualizate și personalizate nevoilor tale de prospectare, format intuitiv și milioane de contacte în funcție de criteriile tale pentru a targeta inteligent. Comunitatea vânzătorilor pe care am construit-o de-a lungul timpului ne demonstrează utilitatea serviciului și câtă nevoie era de acesta în piață.

Care sunt principalele beneficii ale rapoartelor de monitorizare oferite clienților?

Sistemul nostru automat de monitorizare facilitează procesul de luare al deciziilor corecte și strategice. Prin monitorizarea portofoliului activ de parteneri sau furnizori, clienții noștri beneficiază de informații care fac diferența dintre un business de succes sau unul care stagnează. Sistemul notifică ori de câte ori sunt înregistrate modificări precum: datorii restante, risc de blocare al conturilor, incidente la plată, schimbarea statusului ANAF, modificări juridice precum schimbarea de sediu sau punctele de lucru, etape privind procedura de insolvență, etc., ceea ce permite anticiparea riscurilor financiare și nu numai. Monitorizarea însăși este un mecanism de protecție care nu trebuie să lipsească din strategia de dezvoltarea a unei afaceri.

Din ce industrii provin clienții RisCo? Ce tipuri de abonamente aveți?

Clienții noștri provin dintr-un spectru larg și diversificat de industrii, de la retail, HoReCa, construcții, comerț en-gros și en-detail, la sectoare mai specializate, precum servicii de consultanță, financiar-bancar, IT, transport și logistică. Acest lucru evidențiază aplicabilitatea extinsă și relevanța serviciilor noastre în mediul de afaceri din România. Platforma noastră propune pachete diferențiate și scalabile, menite să răspundă nevoilor variate ale utilizatorilor – de la abonamente standard, concepute pentru antreprenori și IMM-uri, până la soluții premium personalizate care includ acces extins la rapoarte de risc, monitorizare continuă, alerte automate și integrare API pentru fluxuri operaționale eficiente. RisCo se adresează aproape tuturor industriilor prin gama largă de servicii oferite.

Ce potențial de creștere există în segmentul de piață în care activați?

Noi suntem optimiști și încrezători în produsele noastre. Ne dorim să fim cât mai aproape de antreprenorii români și, de aceea, la începutul anului am inaugurat și sediul din inima Moldovei, cel de la Piatra Neamț. Ne dorim să ajungem în cât mai multe zone cheie pentru a facilita atât accesul la informații pentru consolidarea strategiilor, cât și pentru acordarea sprijinului mediului de afaceri românesc pentru a crește sustenabil. Progresul rapid al tehnologiei facilitează dezvoltarea afacerilor și micșorarea riscurilor asociate. Serviciile RisCo sunt și vor fi privite ca niște sisteme de afaceri pentru personalul firmelor, fiind utilizate zilnic în activitatea lor. Potențialul de creștere este foarte mare având în vedere integrarea lor cu cele ale firmelor.

Cum vedeți evoluția antreprenoriatului în țara noastră, ținând cont de nivelul nostru de acum și de nivelul la care au ajuns statele din Europa Centrală?

Antreprenoriatul în România progresează constant, însă mai avem de învățat de la țările din Europa Centrală. Birocrația și cadrul legislativ sunt principalele bariere ale dezvoltării și ceea ce ne ține pe loc. În momentul de față există o disproporție între mediul privat și cel de stat, atât din punct de vedere al numărului de angajați, cât și prin volumul cheltuielilor. Nivelul mare de impozitare reprezintă un impediment semnificativ în dezvoltarea antreprenoriatului. Totuși, cu reforme privind digitalizarea și proiecte precum RisCo, cred că vom recupera rapid și vom crea un mediu antreprenorial competitiv și modern.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Analiză Rottaprint: Ambalajele sustenabile, etichetele out of the box și cele cu impact vizual ridicat dau tonul în retail și FMCG

Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și folii imprimate în România, companie de familie cu...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor