joi, 26 iunie, 2025

Sondaj Cargus: 63% dintre români aleg magazine online locale, indiferent de generație, pentru livrarea mai rapidă și returul mai facil

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Deși platformele internaționale chinezești low-cost devin tot mai populare în rândul tinerilor și al generației Boomers atente la preț, cei mai mulți români preferă în continuare magazinele online locale.

Aproape 7 din 10 tineri din generațiile Z și Millennials aleg să comande de la comercianți prezenți în România, precum eMAG sau Fashion Days, arată un sondaj național realizat de Cargus, una dintre cele mai mari companii de curierat din România, pe un eșantion de peste 1.000 de persoane din mediul urban.

Peste 60% dintre cumpărătorii din generația X și mai mult de jumătate dintre Boomers fac aceeași alegere. În total, 63% dintre români spun că aleg cu prioritate magazine din România, o opțiune susținută de încrederea mai mare în livrare și retur, de o comunicare mai clară, dar și de dorința de a sprijini economia locală.

Siguranța și controlul sunt tot mai importante pentru românii care cumpără online. 6 din 10 aleg curierul în funcție de cât de repede ajunge coletul. Flexibilitatea contează și ea – peste o treime vor să poată schimba adresa de livrare. Tocmai de aceea, peste 66% spun că preferă magazinele online locale pentru livrarea mai rapidă, iar 59,7% apreciază retururile mai simple. De asemenea, comunicarea clară cu vânzătorul și curierul (57,6%) și încrederea în calitatea serviciului (55,2%) sunt alte motive frecvente pentru care preferă comercianții locali. Doar 4% spun că nu contează cine livrează coletul, ceea ce arată că experiența de livrare a devenit un factor cheie în decizia de cumpărare și în fidelizarea clienților.

În ceea ce privește preferințele de cumpărare online, ele variază semnificativ în funcție de vârstă. Tinerii din generațiile Z și Millennials comandă mai des și sunt atrași în special de haine (67,6%), gadgeturi (48,7%) și produse de îngrijire personală (45,6%). La polul opus, generațiile mai mature – Gen X și Boomers – se orientează spre produse practice, precum electrocasnice (40%), articole pentru casă și grădină (39%) sau suplimente alimentare (34,8%). 

„Este o diferență de mentalitate, dar și de stil de viață. Tinerii caută frecvent produse de lifestyle, sunt conectați la trenduri și folosesc des aplicațiile mobile. Boomers, în schimb, sunt pragmatici, cumpără rar, dar cu scop precis și aleg produse care le îmbunătățesc confortul sau sănătatea. Vedem și o diferență clară în frecvența achizițiilor: aproape 40% dintre tinerii din Gen Z și Millennials cumpără online de câteva ori pe lună, iar 18% comandă cel puțin o dată pe săptămână. La polul opus, aproape 40% dintre Boomeri fac cumpărături online doar de câteva ori pe an, iar 13% preferă exclusiv magazinele fizice. Comportamentele de consum digital diferă clar între generații și e important ca retailerii să le înțeleagă pentru a-și adapta oferta și serviciile”, explică Belgin Bactali, CEO Cargus.

Un alt motiv important pentru care românii aleg cumpărăturile online este confortul. Peste 77% dintre respondenți spun că preferă această opțiune pentru a evita drumul până la magazin. Pe locul al doilea se află livrarea direct la ușă, menționată de 61,4% dintre respondenți, urmată de prețurile mai avantajoase decât în magazinele fizice (48,4%). Pentru tineri, contează și diversitatea produselor, dar și accesul rapid la reduceri și oferte exclusive. În schimb, cei din generațiile mai mature pun accent pe simplitatea procesului de comandă și pe comoditatea de a face totul din confortul propriei locuințe. Indiferent de vârstă, cumpărăturile online sunt văzute tot mai mult ca o soluție practică, eficientă și adaptată stilului de viață actual.

Sondajul Cargus a fost realizat în luna aprilie 2025, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 1.038 de respondenți, și oferă o perspectivă relevantă asupra comportamentelor de consum și a așteptărilor legate de livrările online în România. Aproximativ 45,3% dintre respondenți sunt bărbați, majoritatea cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani, iar 38,7% au venituri lunare sub 5.000 de lei. Respondenții provin din toate generațiile – de la Gen Z până la Baby Boomers.

Despre Cargus

Cu peste 30 de ani de experiență, Cargus este prima companie de curierat de pe piața românească. În prezent, compania are peste 2.600 de angajați și colaboratori, oferind o gamă largă de servicii de curierat: livrare la domiciliu și servicii out-of-home, prin intermediul rețelei naționale SHIP & GO, care permite clienților să ridice sau să trimită colete, din peste 2.000 de puncte în toată țara, puncte partenere sau lockere.

Cargus deține 5 centre naționale de sortare, 2 depozite gateway și 36 de depozite în toată țara. În plus, Cargus operează un hub transfrontalier în Polonia, pentru servicii de curierat internațional.

În 2021, Cargus a achiziționat QeOPS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de e-fulfillment și soluții logistice personalizate din România, completând serviciile oferite clienților. De la începutul anului 2019, Cargus face parte din Mid Europa Partners Investment Fund. În cursul acestui an, Mid Europa a semnat un acord de vanzare cu Sameday, unul din principalii jucători din piața de curierat, tranzacția fiind în curs de aprobare din partea autorităților relevante.

Pentru mai multe detalii, vizitați site-ul Cargus și pagina de Facebook.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

SIMAVI, companie românească de top în soluții IT și transformare digitală, susține conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Alba” ca partener dedicat inovării în...

Software Imagination & Vision (SIMAVI), companie românească de tehnologie cu expertiză în soluții digitale pentru administrație, educație și mediul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor