joi, 26 iunie, 2025

FlixBus lansează primele linii interurbane cu autocarul în România, în parteneriat cu operatori locali

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro
  • Gabriel-Bogdan Ștețco, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului: „Prin conexiuni moderne și eficiente între orașe, facilităm accesul mai ușor către destinații turistice din toată țara, susținând economia locală și promovând frumusețile României.
  • Radu Dinescu, Președinte IRU și Secretar General UNTRR:  „Ne bucurăm să vedem că România face un pas important în această direcție și susținem o evoluție a transportului interjudețean într-un cadru competitiv și echitabil.”
  • Adrian Voican, Vicepreședinte ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism): „Accesibilitatea este cheie în atragerea turiștilor. O rețea bine pusă la punct de transport cu autocarul poate stimula turismul, în special în zone mai puțin conectate la trenuri sau aeroporturi.”
  • Tudorel Andrei, Președinte INS (Institutul Național de Statistică): „Dacă ne uităm la topul preferințelor vedem că autocarul rămâne în top 3 mijloace de transport preferate de turiști străini.” 

FlixBus, compania travel-tech care operează cea mai extinsă rețea de autocare interurbane din Europa, anunță extinderea sa pe piața națională prin lansarea primelor rute  în România. Noile rute vor fi operate în parteneriat cu transportatori locali și vor conecta treptat marile orașe și destinațiile turistice din țară, oferind o alternativă accesibilă, confortabilă și cu un impact mai redus asupra mediului înconjurător. 

După o prezență solidă pe piața internațională, FlixBus lansează acum rute  de transport cu autocarul și între județele din România

Începând cu vara aceasta, FlixBus lansează 10 linii interne care vor conecta peste 50 de orașe din România. Pasagerii vor putea călători cu autocarul din Constanța către Timișoara, din București către Iași sau Satu Mare, dar și pe multe alte rute care vor traversa țara dintr-o parte în alta, oferind o nouă opțiune de mobilitate națională.

„Extinderea rețelei pe plan intern este un pas firesc către o ofertă de mobilitate complet integrată pentru pasagerii din România. Ne dorim să oferim o alternativă reală și sustenabilă celor care, până acum, nu aveau opțiuni de transport convenabile pentru a călători în țară. Suntem convinși că, alături de partenerii noștri, putem răspunde nu doar nevoilor de transport ale românilor, ci putem sprijini și dezvoltarea regională, precum și turismul local. Autocarele nu sunt doar un mijloc de transport, ele sunt un instrument pentru incluziune socială și teritorială, sustenabilitate și creștere economică”, a declarat Adrian Rășoiu, Director Business Development, FlixBus România.

Acum, odată cu deschiderea pieței interjudețene și alinierea României la modelul european de liberalizare a transportului, FlixBus aduce același model de succes și pe piața internă, contribuind la creșterea competiției și a calității serviciilor în beneficiul pasagerilor români.

„Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului susține toate proiectele și inițiativele care aduc servicii de calitate și contribuie la dezvoltarea turismului în România. Extinderea FlixBus pe piața de transport intern din România este un pas important prin care se diversifică opțiunile de mobilitate pentru cetățeni, sprijinind în mod direct dezvoltarea turismului intern și regional. Prin conexiuni moderne și eficiente între orașe, facilităm accesul mai ușor către destinații turistice din toată țara, susținând economia locală și promovând frumusețile României”, a declarat Gabriel-Bogdan Ștețco,  Secretar de Stat în cadrul Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului.

Liberalizarea transportului interjudețean – o oportunitate pentru România 

Lansarea rețelei interne FlixBus vine într-un moment-cheie pentru piața de transport din România, care urmează să se alinieze la modelul european prin liberalizarea transportului interjudețean.
Experiența din alte piețe arată clar beneficiile acestui pas: mai multă competiție, servicii mai bune și prețuri mai accesibile pentru pasageri.

„FlixBus a împlinit recent 10 ani în Italia, o piață unde liberalizarea transportului cu autocarul a adus mai multă competiție, prețuri mai bune și acces sporit pentru pasageri. Credem că România are același potențial. Cu reguli clare și sprijin pentru inovație, putem construi împreună o mobilitate mai accesibilă, sustenabilă și conectată la nevoile reale ale oamenilor,” a declarat Andrea Incondi, Vicepreședinte FlixBus pentru Europa de Sud.

Odată cu această schimbare, România se aliniază modelului european deja adoptat cu succes în țări precum Germania, Franța, Italia sau, mai recent, Portugalia. Chiar și în contextul pandemiei, numărul pasagerilor a crescut cu peste 40%, iar veniturile din transportul rutier interurban au crescut cu 14%.

„Deschiderea pieței de transport este un demers pe care UNTRR l-a susținut constant, în vederea alinierii cu reglementările europene, dar și a oportunității de dezvoltare a tuturor operatorilor. Experiența altor state și apariția unor modele de business noi cum ar fi FlixBus arată clar că liberalizarea aduce beneficii directe pentru pasageri: servicii mai accesibile, mai sigure și mai variate si pune în valoare și companiile de transport rutier de persoane, într-o industrie extrem de fragmentată atât în Romania cât și la nivel european. Ne bucurăm să vedem că România face un pas important în această direcție și susținem o evoluție a transportului interjudețean într-un cadru competitiv și echitabil”, a precizat Radu Dinescu, președinte IRU și Secretar General UNTRR. 

Autocarul – o șansă reală pentru dezvoltarea turismului intern și  atragerea turiștilor străini 

Lansarea unei rețele moderne de autocare pe distanțe lungi are un potențial semnificativ pentru sectorul turistic din România. Conectivitatea îmbunătățită între orașe și zonele turistice poate stimula atât călătoriile interne, cât și atragerea turiștilor străini prin intermediul rețelei FlixBus deja bine dezvoltate la nivel european.

Importanța unei infrastructuri de transport accesibile și eficiente este susținută și de datele oficiale.

„La nivelul perioadei 2021-2024  cheltuielile cu transportul efectuate de turiști români și străini au crescut în termeni reali cu aproape 30%. De remarcat că anul trecut, în 2024, cheltuielile cu transportul turiștilor străini au avut un plus de 15,3%, iar acest lucru dovedește interesul turiștilor pentru țara noastră și nevoia tot mai mare de mobilitate, de conexiuni bune cu toate zonele turistice ale României. Aproximativ 37 de mii de turiștii străini care vin în țara noastră au ales autocarul ca mijloc de transport în 2024, iar dacă ne uităm la topul preferințelor vedem că autocarul rămâne în top 3 mijloace de transport preferate de străini”, a precizat Tudorel Andrei, Președinte Institutul Național de Statistică (INS).

Reprezentanții industriei turistice consideră, de asemenea, că îmbunătățirea accesului rutier între orașe și regiuni turistice reprezintă o condiție esențială pentru creșterea atractivității României ca destinație.

„Accesibilitatea este cheia în atragerea turiștilor. O rețea bine pusă la punct de transport cu autocarul  poate avea un impact real în stimularea turismului, mai ales în zonele care nu sunt deservite de aeroporturi sau linii feroviare competitive. În plus, turiștii europeni deja familiarizați cu brandul FlixBus vor avea mai multă încredere să exploreze și România prin aceleași mijloace. Este un pas binevenit pentru întreaga industrie”, a declarat Adrian Voican, vicepreședinte ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism). 

O nouă modalitate de a călători în România: Accesibilitate, sustenabilitate și conectivitate 

Evenimentul de lansare a primelor rute domestice FlixBus în România a reunit oficiali, reprezentanți ai mediului de afaceri, ambasade și parteneri locali, marcând un pas important pentru modernizarea transportului interurban din țară. Invitații sau subliniat impactul pozitiv pe care liberalizarea transportului îl poate avea asupra economiei și mobilității.

„FlixBus a reușit să dezvolte o rețea extinsă și bine interconectată la nivel global. Parteneriatul nostru ne va permite să oferim servicii mai adaptate nevoilor reale ale pasagerilor și o conectivitate mai eficientă, atât la nivel național, cât și internațional,” a declarat Nelu Sighiartău, Director General al Tabita Tour.

Sandrina Köbinger, Șefa Secției Economice și Comerciale din cadrul Ambasadei Germaniei, a evidențiat importanța conectivității europene și a investițiilor germane în sprijinirea dezvoltării regionale și a unei mobilități durabile. 

La rândul său, Roberto Musneci, Președintele Camerei de Comerț Italiene în România, a vorbit despre modelul de liberalizare aplicat în Italia, care a contribuit la dezvoltarea turismului și a accesibilității transportului cu autocarul. 

Exemplele din Italia și Germania au fost prezentate ca bune practici relevante pentru contextul românesc, în condițiile în care piața interjudețeană se deschide spre competiție. Prezentă în România din 2018, FlixBus a extins constant rețeaua internațională de transport și numărul de parteneri locali, conectând peste 80 de orașe din țară cu peste 160 de destinații europene. Prin parteneriate strategice cu operatori de transport consacrați din România, compania a devenit una dintre opțiunile preferate pentru călătoriile internaționale cu autocarul.

Despre Flix

Flix are ca obiectiv transformarea mobilității colective, oferind soluții sustenabile și accesibile pentru călătorii pe distanțe lungi cu autocarul și trenul, în peste 40 de țări de pe patru continente, prin brandurile FlixBus, FlixTrain, Kamil Koç și Greyhound. Cu un model de afaceri bazat pe colaborare cu parteneri locali, Flix, lansat în 2013, a reușit să devină rapid lider de piață în transportul cu autocarul pe distanțe lungi în Europa, America de Nord și Turcia, extinzându-se accelerat și în America de Sud și India.

Flix vizează atingerea neutralității climatice în Europa până în 2040 și la nivel global până în 2050.  Pentru a-și evalua progresul într-un cadru științific recunoscut, Flix a stabilit obiective pe termen scurt pentru reducerea emisiilor prin inițiativa Science Based Targets. În timp ce Flix gestionează partea comercială a afacerii, planificarea rețelei, controlul operațiunilor, marketing și vânzări, managementul calității și extinderea continuă a produselor, partenerii  de transport se ocupă de operarea  rutelor. Combinația de start-up tech și companie clasică de transport a poziționat Flix ca lider în sector, schimbând permanent peisajul global al mobilității.  

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

IULIUS a obținut certificarea LEED PLATINUM pentru cinci proiecte de retail și birouri, printr-un proces coordonat de Colliers  

Proiectele de retail și office dezvoltate de IULIUS în patru orașe din România - Suceava, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor