Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă dedicată sănătății digestive. Inițiativa este susținută științific printr-un parteneriat cu medicul nutriționist Dr. Anca Hâncu și își propune să informeze publicul cu privire la importanța acestui aspect și să ofere soluții care pot susține buna funcționare a organismului.
Campania Terapia Digestivă vine cu recomandări pentru consumatori ca urmare a rezultatelor studiului* efectuat în 2024 care au arătat că 47% dintre români doresc să își îmbunătățească sănătatea digestivă, dar nu știu cum să o facă. Totodată, datele au evidențiat că 75% dintre respondenți se confruntă cu o tulburare intestinală, iar 52% întâmpină probleme digestive cel puțin o dată pe lună.
„Campania Terapia Digestivă reprezintă încă o dovadă a angajamentului Danone față de promovarea și susținerea stării de bine digestive. Această inițiativă are ca scop informarea și educarea societății cu privire la importanța sănătății digestive și integrarea de obiceiuri zilnice, prin prisma a patru factori esențiali (dietă, sport, stres și somn), care să contribuie la starea lor de bine. Prin intermediul instrumentului gratuit de pe site-ul https://danone.ro/staredigestiva/ utilizatorii pot să își calculeze scorul stilului alimentar din prezent și să primească sfaturi personalizate pentru îmbunătățirea rutinei zilnice. În plus, programul este susținut si de sfaturile medicului nutriționist Dr. Anca Hâncu. Astfel, ne bucurăm să ajutăm la o mai bună informare și să contribuim la bunăstarea digestivă a românilor”, a declarat Delia Corniciuc, Director de Marketing Danone Europa Centrală și de Est.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
12 iunie 2025: Criminalitatea cibernetică în perioada digitalizării economiei și în vreme de război, Ediția a IV-a
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
„Peste 90% din serotonina din corp – cunoscută și ca ‘hormonul fericirii’ – este produsă în intestin, nu în creier, așa cum cred mulți. Asta arată cât de strânsă este legătura dintre stomac și starea noastră de bine. Când digestia funcționează corect, ne simțim mai echilibrați, avem mai multă energie și suntem mai rezistenți la stres. Sănătatea începe din interior, iar grija pentru sistemul digestiv, cel de-al doilea creier, trebuie să fie o prioritate pentru fiecare dintre noi”, a adăugat Dr. Anca Hâncu, Președinte al Asociației Medicale de Prevenție prin Stil de Viață Sănătos și Secretar General în board-ul Organizației Europene de Medicina Stilului de Viață.
Sub sloganul “Ascultă-ți cel de-al doilea creier! Nu degeaba ai fluturi în stomac”, conceptul campaniei Terapia Digestivă vine ca o observație a faptului că intestinele au un „creier” propriu – sistemul digestiv uman are, în țesuturile sale, o masă neuronală fină, care comunică direct cu creierul uman. Aceasta este responsabilă pentru multe dintre stările pe care le simțim de-a lungul zilei, supranumind-o „al doilea creier”. Astfel, inițiativa Danone România aduce un plus de grijă pentru acesta în același mod în care avem grijă de sănătatea mintală și pune în lumină faptul că echilibrul digestiv are impact direct asupra echilibrului psihologic.
**Studiul a fost realizat online, în colaborare cu agenția NMS Ungaria, în luna iunie 2024, pe un eșantion reprezentativ național de 542 respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 70 ani.
Despre Danone
Danone este lider mondial în domeniul alimentelor și băuturilor, care activează în trei categorii de produse axate pe sănătate, cu o creștere rapidă și în tendințe: Produse lactate proaspete, Produse pe bază de plante, Ape și Nutriție specializată. Cu o misiune de lungă durată de a aduce sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni, Danone își propune să inspire practici mai sănătoase și mai durabile de alimentație și de consum, angajându-se în același timp să obțină un impact măsurabil în domeniul nutrițional, social și de mediu. Danone și-a definit strategia Renew pentru a restabili creșterea, competitivitatea și crearea de valoare pe termen lung. Cu peste 96.000 de angajați și produse vândute în peste 120 de piețe, Danone a generat vânzări de 27,6 miliarde de euro în 2023. Portofoliul Danone include mărci internaționale de top (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, Evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, etc.), precum și mărci locale și regionale puternice (Aqua, Blédina, Bonafont, Cow & Gate, Mizone, Oikos și Silk).
Despre Danone România
Danone a achiziționat fabrica de lactate Miorița din București în anul 1996 si a produs primul iaurt in anul 1999 dupa 3 ani de investitii in modernizarea și retehnologizarea acesteia. În prezent, 1 milion de iaurturi sunt distribuite către consumatorii români, dar și către alte 17 piețe europene. Danone România procesează anual peste 65.000 tone de litri de lapte 100% românesc colectat de la 22 de ferme mari și peste 100 de gospodari.
Danone este prezent pe piața românească cu produse lactate proaspete (Danone, Activia, Danonino, Actimel), produse pe bază de plante (Alpro), precum și cu produsele alimentare pentru bebeluși și nutriție specializată (Aptamil, Milupa, Forticare).