sâmbătă, 25 octombrie, 2025

EY: Companiile centrate pe sustenabilitate sunt cu 40% mai optimiste decât cele care o abordează punctual

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro
  • Companiile care încorporează sustenabilitatea în business-ul lor sunt cu 40% mai optimiste cu privire la succes decât cele care o abordează punctual
  • Peste 90% dintre companii sub presiunea investitorilor în privința sustenabilității, iar aproape 80% sub presiunea activiștilor
  • Companiile cu un grad mai ridicat de integrare a sustenabilității au declarat că echipele lor de conducere sunt de 1,5 ori mai eficiente în atingerea obiectivelor de sustenabilitate

Un nou raport EY indică faptul că întreprinderile care integrează sustenabilitatea în strategiile lor de bază sunt cu 40% mai optimiste în ceea ce privește perspectivele economice în următorul an decât cele care o abordează punctual.

A cincea ediție a studiului EY Long-Term Value and Corporate Governance Survey evidențiază presiunea tot mai mare înregistrată de companii pentru a acorda prioritate sustenabilității. Acesta subliniază necesitatea esențială a unor strategii de sustenabilitate mai bine integrate la nivelul întregii organizații și care să genereze valoare economică tangibilă.

Massimo Bettanin, Partener, Schimbări Climatice și Servicii de Sustenabilitate, EY România: „Integrarea sustenabilității în strategia de afaceri este o decizie strategică esențială pentru optimizarea performanței organizaționale. Companiile care adoptă această abordare nu doar că își îmbunătățesc reziliența și transformă modelele de afaceri pentru a răspunde cerințelor pieței, dar beneficiază și de o încredere cu 40% mai mare în perspectivele economice pentru anul următor. În plus, consiliile de administrație ale acestor organizații sunt de 1,5 ori mai eficiente în atingerea obiectivelor de sustenabilitate, generând astfel valoare pe termen lung și contribuind la un impact pozitiv asupra societății”.

Raportul a constatat că întreprinderile se confruntă cu exigențe mai mari atât din partea investitorilor, cât și a activiștilor, în condițiile în care 91% dintre companiile chestionate au menționat presiuni din partea investitorilor pentru intensificarea eforturilor în materie de sustenabilitate, iar 78% se confruntă cu presiuni similare din partea activiștilor. Prejudiciul de imagine reprezintă o preocupare majoră, mai bine de o treime (39%) dintre respondenți declarând că au fost criticați în presă pentru eforturi insuficiente în domeniul sustenabilității. Acest procent scade considerabil la doar 6% în cazul companiilor cu strategii de sustenabilitate pe deplin integrate.

Sustenabilitatea este încă izolată în majoritatea organizațiilor

Raportul identifică o categorie de pionierat în rândul companiilor, denumite „integratori ai sustenabilității”, care au reușit să încorporeze sustenabilitatea în structura operațiunilor lor.

Aceste companii beneficiază de o reputație superioară, de o capacitate mai bună de atragere și retenție a angajaților și de un impact ameliorat asupra mediului în care operează. De asemenea, acestea au declarat că echipelor lor de conducere sunt de 1,5 ori mai eficiente în ceea ce privește aspectele legate de sustenabilitate, comparativ cu restul companiilor.

Totuși, doar 27% dintre companiile sondate se încadrează în această categorie, în timp ce majoritatea (55%) își mențin strategia de sustenabilitate complet separată de activitatea economică sau nu dispun deloc de o astfel de strategie.

Inițiativele de sustenabilitate, mai predispuse la tăieri

Majoritatea companiilor chestionate (57%) au declarat că, în cazul în care ar avea nevoie să efectueze reduceri de costuri, există o probabilitate mai mare ca inițiativele de sustenabilitate să fie eliminate, comparativ cu cele economice. 39% dintre companii consideră că sustenabilitatea a avut întotdeauna și continuă să aibă o prioritate mai mică față de obiectivele comerciale.

În schimb, doar 2% dintre respondenții din categoria „integratori ai sustenabilității” consideră că sustenabilitatea reprezintă o prioritate mai mică decât obiectivele comerciale și doar 4% au afirmat că ar reduce inițiativele de sustenabilitate înaintea celor comerciale, în cazul înrăutățirii condițiilor economice.

De asemenea, peste nouă din zece (94%) integratori ai sustenabilității au declarat că echipa lor de conducere este eficientă în aprobarea cheltuielilor de capital pentru proiecte de sustenabilitate, în timp ce mai puțin de o treime (28%) dintre companiile care abordează sustenabilitatea punctual au declarat același lucru.

Pentru a sprijini tranziția către integrarea sustenabilității, EY recomandă următoarele cinci acțiuni esențiale:

  1. Promovarea unui leadership unitar cu privire la angajamentele în materie de sustenabilitate
  2. Cultivarea unei culturi de responsabilitate comună față de sustenabilitate la nivelul întregii companii
  3. Instruirea tuturor funcțiilor cu privire la avantajele comerciale ale sustenabilității
  4. Investiții active în inițiative de sustenabilitate pentru a facilita integrarea
  5. Valorificarea tehnologiei pentru a susține îndeplinirea strategiilor integrate de sustenabilitate.

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 392.995 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 51,2 miliarde USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2024. Rețeaua lor este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia îi ajută să le ofere clienților servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.

Prezentă în România încă din anul 1992, EY furnizează, prin intermediul celor peste 1.000 de angajați din România și Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale.

Avem birouri în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informații, vizitați: www.ey.com

Despre studiu

Pentru a cincea ediție a sondajului EY privind valoarea pe termen lung și guvernanța corporativă, au fost intervievați, în ianuarie 2025, 200 dintre cei mai importanți lideri de afaceri din Europa, , despre abordarea lor față de sustenabilitate. Jumătate dintre aceștia erau membri ai consiliului de administrație (președinte sau directori neexecutivi), iar cealaltă jumătate erau CEO și membri ai echipei executive. Aceștia reprezentau toate cele 27 de state membre ale UE, plus Norvegia, Elveția și Marea Britanie. Companiile proveneau dintr-o gamă variată de sectoare: consum și sănătate, servicii financiare, servicii guvernamentale și infrastructură, industrie și energie, capital privat și tehnologie, media și comunicații. Jumătate dintre acești lideri de afaceri reprezentau companii ale căror venituri au variat de la 100 de milioane de USD la 1 miliard de USD în ultimul an fiscal, iar cealaltă jumătate reprezintă companii cu venituri de peste 1 miliard de USD în ultimul an fiscal.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT revista CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Conferința Cities of Tomorrow, organizată de AHK România: Cum pot deveni mai reziliente în fața schimbărilor climatice și geopolitice

Pentru a oferi o calitate superioară a vieții locuitorilor, orașele trebuie să se adapteze constant la provocările climatice, economice...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni