vineri, 30 mai, 2025

UniCredit Longevity Economic Forum 2025: Construirea unei Europe pregătite pentru viitor, pentru o viață mai lungă și mai sănătoasă

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

UniCredit prezintă o cercetare proprie care explorează impactul economic, social și cultural al longevității, primele două Rapoarte fiind făcute publice la Forumul inaugural.

Ieri, la Palazzo Mezzanotte din Milano, UniCredit a găzduit primul eveniment Longevity Economic Forum 2025, inițiind cu această ocazie realizarea unei noi serii de rapoarte de cercetare proprii, dezvoltate în colaborare cu Centrul Național de Inovare pentru Îmbătrânire (NICA) din Marea Britanie și administratorul de active Fidelity International. Rapoartele oferă analize aprofundate cu privire la toate piețele principale în care îți desfășoară activitatea UniCredit și își propun să încurajeze dialogul cu privire la implicațiile unei speranțe de viață mai lungi.

Printre principalele perspective prezentate:

  • Indicatorul UniCredit pentru Longevitate, care evaluează cât de bine sunt poziționate țările pentru a susține o viață mai lungă și mai sănătoasă prin intermediul a patru dimensiuni cheie: comportamentul individual, sistemele de sănătate, mediile fizice și condițiile sociale;
  • Perspective asupra Stilurilor de viață și a Tendințelor pentru Timpul Liber, care examinează modul în care speranța de viață mai lungă remodelează comportamentul, consumul, identitatea și educația;

Astfel, până în 2050, se preconizează că speranța de viață în Europa va crește cu 4,5 ani, speranța de viață sănătoasă crescând cu doar 2,6 ani, la 67,4 ani, lărgind și mai mult decalajul critic dintre durata vieții și durata de viață sănătoasă. Într-o perspectivă mai extinsă, speranța de viață ar putea ajunge la aproape 100 de ani, adăugând 27,4 ani de viață în plus – sau aproximativ 240.000 de ore în plus. Cu toate acestea, a trăi mai mult nu înseamnă neapărat a trăi mai bine.

UniCredit se angajează să anticipeze nevoile viitoare, să-și susțină clienții și să contribuie la o discuție mai amplă despre longevitate, care să creeze valoare durabilă. În acest scop, Banca a dezvoltat o platformă robustă de cercetare – care include Indicele Longevității, Indicatorul Empowered Living și Rapoartele tematice (Observatoare) – pentru a înțelege și a aborda mai bine schimbările sociale, economice și comportamentale asociate cu o viață mai lungă.

Indicatorul UniCredit pentru Longevitate (LI – UniCredit Longevity Index) oferă un scor compozit, ajutând la compararea performanței țărilor în susținerea longevității sănătoase. Printre piețele principale ale UniCredit, Germania, Austria și Slovenia obțin cel mai mare scor, urmate de Italia. Aceste clasamente reflectă investiția lor în asistență medicală incluzivă, politici sociale robuste și infrastructură prietenoasă cu persoanele în vârstă.

Pe lângă Indicatorul pentru Longevitate, UniCredit a introdus și Indicatorul de Viață Împlinită (Empowered Living – ELI), care oferă o perspectivă personală asupra bunăstării. Acesta evaluează împlinirea emoțională, libertatea individuală și calitatea relațiilor sociale, evidențiind cum își percep cetățenii libertatea și capabilitatea în a-și urma vieți semnificative și satisfăcătoare. În unele țări, diferențele dintre rezultatele indicilor LI și ELI sunt deosebit de izbitoare, arătând că strategiile eficiente de longevitate trebuie să abordeze atât cadrele macroeconomice, cât și bunăstarea individuală.

Împreună, aceste instrumente sunt destinate să ghideze factorii de decizie în abordarea provocărilor legate de îmbătrânirea populației și în proiectarea unor sisteme care să îmbunătățească bunăstarea în toate etapele vieții. UniCredit consideră acest lucru atât ca o oportunitate, cât și ca o responsabilitate de a contribui semnificativ la această tranziție.

Această inițiativă este mai mult decât o simplă cercetare – a comentat Richard Burton, Head of Client Solutions la UniCredit. Dorim să promovăm colaborarea între instituții, companii și comunități pe această temă importantă și, atât ca bancă, cât și ca instituție europeană responsabilă, suntem mândri să jucăm un rol principal în această conversație.”

Raportul privind Tendințele în stiluri de viață și pentru timp liber (Lifestyles & Leisure Trends Observatory) dezvăluie o schimbare culturală în modul în care oamenii își abordează timpul, munca și identitatea:

  • Având în vedere că populația de peste 65 de ani se va dubla până în 2050, modelele tradiționale de tip muncă-pensionare devin depășite.
  • A doua carieră, învățarea pe tot parcursul vieții și căile educaționale flexibile câștigă teren.
  • Oamenii acordă din ce în ce mai multă prioritate sănătății, flexibilității și scopului personal, considerându-le esențiale pentru a se simți împliniți

Aceste tendințe indică o „economie a longevității” în creștere, un spațiu cu potențial neexploatat în care noile comportamente stimulează cererea de consum pozitiv pentru sănătate, planificarea neliniară a vieții și servicii axate pe bunăstare.

Nic Palmarini, directorul NICA, a explicat: „Nu este vorba doar de vârstă, ci de ambiție. Oamenii vor să își extindă atât durata de viață, cât și durata de viață sănătoasă, trăind mai mult și având un scop, sănătate și opțiuni. Acest lucru necesită transformarea sistemelor pentru a se potrivi scenariului viitor al unei societăți a longevității.”

Keith Metters, președintele Fidelity International, a adăugat: „Longevitatea este una dintre cele mai provocatoare probleme pe care le poate avea o societate. Și, ca industrie, jucăm un rol cheie în a ajuta investitorii să obțină cele mai bune rezultate pentru a le susține viața mai lungă”.

Michael Spence, laureat al Premiului Nobel și președinte de onoare al Institutului I.S.E.O, a remarcat: „Economia longevității nu înseamnă doar să trăiești mai mult. Este vorba despre remodelarea industriilor, a strategiilor de investiții și a societății însăși.”

Robert C. Merton, laureat al Premiului Nobel, a declarat: „Investițiile în longevitate ar trebui să cuprindă sisteme economice și sociale mai ample, care să le permită oamenilor să trăiască vieți productive și împlinite pe parcursul vârstelor lor mai îndelungate.”

Annie Coleman, Ambasador al Centrului Stanford pentru Longevitate, a întărit apelul la schimbare sistemică, spunând: „Avem nevoie de sisteme dinamice care să susțină reinventarea pe parcursul mai multor etape ale vieții. Pensionarea nu este sfârșitul, este o tranziție.”

Prin intermediul acestui Forum, UniCredit își reînnoiește angajamentul de a dezvolta soluții financiare care răspund oportunităților și provocărilor vieții mai lungi – de la investiții la protecție – asigurările jucând un rol din ce în ce mai important. Obiectivul este de a transforma schimbarea demografică într-un motor al creșterii durabile, al rezilienței și al prosperității.

În calitate de bancă comercială paneuropeană, UniCredit sprijină atât clienții individuali, cât și companiile în adaptarea la era longevității, deblocând valoarea pe termen lung și permițând progresul incluziv.

Pentru mai multe informații și acces la rapoartele complete, vizitați UniCredit Longevity Knowledge Hub

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Lansare de carte: CRIZA MIJLOCULUI DE CARIERĂ – cum îmblânzim acest „bau-bau” și îl transformăm într-un mare „uau!”

Editura Paideia a lansat Colecția beResilient, coordonată de Camelia Botezatu, odată cu prima carte din această serie, scrisă sub...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor