- Asociația pastel și Kaufland România au organizat o acțiune de curățare a uneia dintre cele mai afectate păduri de lângă București, pentru a reda comunității un spațiu verde curat și accesibil.
- 70 de voluntari, de toate vârstele, au participat la acțiunea de ecologizare, demonstrând că responsabilitatea față de mediu se construiește prin colaborare, solidaritate și implicare civică.
- Proiectul Refresh 4.0 nu promovează doar importanța protejării mediului, ci își propune să transforme acțiunea de ecologizare într-o experiență de conectare între oameni și natură.
Pădurea Pustnicu primește un refresh: 70 de voluntari s-au reunit pentru o acțiune amplă de ecologizare, în cadrul proiectului Refresh 4.0, semnat de Asociația pastel și Kaufland România.
Bucureștiul se confruntă cu un nivel ridicat de poluare și o lipsă a spațiilor verzi. Iar acolo unde acestea există, apare poluarea prin deșeuri, de la ambalaje, la materiale de construcții și textile. În acest sens, de 4 ani consecutiv, Asociația pastel implementează, anual, proiectul „Refresh”. Anul acesta, Kaufland România s-a alăturat inițiativei și, alături de 70 de voluntari din companie și alte persoane interesate de protejarea mediului, au organizat o acțiune de ecologizare în Pădurea Pustnicu, una dintre cele mai frecventate zone verzi din apropierea capitalei.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
27 mai 2025: Forumul antreprenorilor din sectorul agricol și industria alimentară, Ediția a IV-a
12 iunie 2025: Criminalitatea cibernetică în perioada digitalizării economiei și în vreme de război, Ediția a IV-a
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Proiectul Refresh 4.0 își propune nu doar curățarea unui spațiu natural de o importanță deosebită pentru comunitate, ci și educarea participanților – adulți și copii – în spiritul responsabilității față de mediu. Cu sprijinul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Ilfov, voluntarii au colectat o cantitate de 1.5 tone de deșeuri menajere, materiale de construcție și ambalaje textile, care au fost transportate în puncte de colectare special amenajate.
„Refresh este o tradiție anuală pentru Asociația pastel, care a reunit oameni și valori în jurul unui scop comun: un mediu mai curat și o comunitate mai responsabilă. Pentru noi, este mai mult decât o acțiune de curățenie, este un gest de respect pentru natură și pentru ceilalți. Ne-am dorit ca această zi să fie o experiență care conectează oamenii cu pădurea și suntem recunoscători partenerului nostru, Kaufland România, care și-a inspirat angajații să participe, într-o zi de weekend, la o acțiune de voluntariat. Fiecare sac de gunoi adunat e o formă de grijă pentru viitorul nostru comun și o promisiune a respectării misiunii noastre: Nicio lună fără o faptă bună!”, a declarat Andreea Oprea, Directorul Executiv al Asociației pastel.
„Pentru noi, la Kaufland, protejarea mediului este o prioritate în strategia noastră de responsabilitate socială. Mai mult susținem voluntariatul și implicarea civică și îi felicit pecolegii mei din Kaufland, care au ales să se implice în această acțiune de ecologizare, alături de familie și prieteni, pentru a lăsa un colț de natură mai curat și pentru a da un exemplu celor din jur. Implicarea face diferența!”, a completat Katharina Scheidereiter, CSR Managaer Kaufland România.
Evenimentul a inclus și o componentă educativă. Reprezentanții Direcției Silvice Ilfov au însoțit voluntarii în pădure și le-au vorbit despre biodiversitatea zonei – plante, păsări, insecte – și despre istoria locului. Activitățile s-au desfășurat în echipe, într-un cadru prietenos și organizat, cu toate echipamentele necesare puse la dispoziție de organizatori.
Despre Asociația pastel
Cu peste 40 de proiecte la activ în 4 ani de activitate, toate dedicate cu suflet celor peste 15,000 de beneficiari direcți, Asociația pastel face bine. Scopul nostru este să construim o societate unde binele este făcut cu recurență, lună de lună, sub misiunea #NicioLunăFărăOfaptăBună.
Nevoile sunt multiple în România și, din acest motiv, ne îndreptăm atenția atât către copii din medii defavorizate, cât și către vârstnici, copii cu cerințe educaționale speciale, către mediu, către proiecte sociale. Fiecare lună calendaristică este dedicată unui proiect, iar suplimentar, alături de partenerii noștri desfășurăm și proiecte de CSR dedicate.
Mai multe detalii despre proiectele noastre aici: https://asociatiapastel.ro/. Suntem prezenți și pe Social Media: LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok.
Asociația pastel continuă viziunea agenției de comunicare pastel, care în 2018 a lansat un program de comunicare internă prin care întreaga echipa și-a asumat că nu va trece o lună fără să facă o faptă bună.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.550 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 191 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.