vineri, 27 iunie, 2025

Provocările generate de importul forței de muncă, în dezbatere la CCIB

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat un nou eveniment din seria Business Breakfast la Palatul CCIB, cu tema „Importul forței de muncă și noile reglementări în legislația muncii”, la care au luat parte peste 80 de antreprenori, manageri și consultanți.

Screenshot

„Am organizat acest eveniment, al doilea pe acest subiect, la solicitarea comunității de afaceri cu scopul de a continua dialogul cu reprezentanții autorităților cu atribuții în domeniu, astfel încât să obținem informații valoroase privind particularitățile procesului legal de import al forței de muncă, în contextul intrării depline a României în spațiul Schengen și a modificărilor aduse cadrului legal. Este esențial să înțelegem impactul acestor schimbări asupra companiilor noastre și să identificăm soluții eficiente pentru a ne adapta la noile realități, astfel încât să valorificăm această oportunitate pentru a soluționa problema deficitului cronic de forță de muncă”, a declarat Iuliu Stocklosa, președintele CCIB, în deschiderea ediției.

Invitații speciali al ediției au fost: Larisa Otilia Papp, director al Direcției Control Relații de Muncă, Inspecția Muncii, Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale (MMFTSS), comisarul-șef Sorin Enache, șeful Serviciului pentru Imigrări al județului Ilfov, Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) și Mădălina-Gabriela Tarcan, agent consular, Direcția Monitorizare și Coordonare Vize, Centrul Național de Vize, Ministerul Afacerilor Externe (MAE), care au abordat aspecte legale, tehnice și practice privind importul de forță de muncă.

Principalele subiecte abordate au vizat: încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, procedura de eliberare a avizelor de muncă, condițiile în care un lucrător străin poate lucra în baza mai multor contracte, principalele obligații ale angajatorilor care lucrează cu forță de muncă din afara Uniunii Europene, documentele verificate de angajații inspectoratelor teritoriale de muncă, inclusiv aspecte practice privind munca nedeclarată, regimul de muncă al studenților străini, cadrul legal pentru procesarea cererilor de viză, conținutul dosarului de cerere de viză, pregătirea interviului consular, provocările generate de fenomenul migrației ilegale. În context, a fost subliniată importanța derulării corecte a procesului de recrutare, care trebuie să țină seama atât de particularitățile culturale din țara de origine a lucrătorului, cât și de specificul muncii din țara de destinație.

O alternativă interesantă la soluționarea deficitului de forță de muncă a oferit chestorul de poliție penitenciară dr. Dan Halchin, director general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor (ANP), care a vorbit pe larg despre avantajele pe care le au antreprenorii care lucrează cu forță de muncă din acest segment.

Potrivit Mădălinei Tarcan, anul trecut, la nivelul MAE au fost procesate aproximativ 80.000 de solicitări de vize de angajare în muncă (+11% față de anul 2023). Dintre acestea, au fost eliberate 60.000 (+20%), 19.000 au fost respinse (+12%), iar 1.000 au fost anulate sau revocate (de cinci ori mai puține comparativ cu anul precedent). Cei mai mulți străini angajați cu contract de muncă în țara noastră provin din: Nepal, Sri Lanka, India, Bangladesh și Pakistan.

În partea a doua a evenimentului Cristian David, președinte, Institutul de Politici pentru Migrație din România; Rozana Cozma, Legal Director & Co-Founder, TAKT Recruitment; și Melania Pop, Business Development Manager, International Work Finder, au contribuit cu informații utile și practice, la conturarea unei imagini de ansamblu asupra subiectului abordat. Foarte bine primită de public a fost intervenția lui Adrian Bădescu, Managing Partner & Co-Founder, High Yield Group, care a pus în dezbatere o serie de propuneri concrete de îmbunătățire a cadrului legal, îndeosebi în ceea ce privește obținerea avizelor de muncă, a permiselor de ședere și a vizelor pentru lucrătorii străini. 

Următoarea ediție a Business Breakfast cu tema „Inovație și sustenabilitate: Cum transformăm cerințele ESG în avantaje competitive?” va avea loc în Aula Carol I a Palatului CCIB, pe 8 aprilie, la ora 9:30.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

SIMAVI, companie românească de top în soluții IT și transformare digitală, susține conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Alba” ca partener dedicat inovării în...

Software Imagination & Vision (SIMAVI), companie românească de tehnologie cu expertiză în soluții digitale pentru administrație, educație și mediul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor