vineri, 27 iunie, 2025

Digital Atelier Studio: Piața de media buying crește cu 6,2% în 2025. Ce indicatori de performanță sunt esențiali pentru rentabilizarea investițiilor

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Avansul tehnologic și accesul tot mai facil pe platformele online fac ca piața de media buying – achiziție a spațiului publicitar – să crească rapid, cu o rată anuală estimată la 6,2%, până în 2032. Interesul companiilor este tot mai mare, dar, pentru a rentabiliza investițiile făcute, acestea trebuie să analizeze și monitorizeze constant o serie de indicatori de performanță, avertizează experții agenției Digital Atelier Studio (DAS).

„Indicatorii de performanță reprezintă busola oricărei campanii de succes. Nu doar pentru că măsoară performanța, ci și pentru că oferă și perspective valoroase pentru ajustări rapide și strategii mai eficiente. Fără o analiză detaliată a acestora, bugetele se pot pierde fără rezultate vizibile. Poate cea mai mare greșeală a antreprenorilor este faptul că aleg să-și evalueze singuri campaniile. Nu poate ieși nimic bun în lipsa expertizei unui profesionist, deoarece statisticile trebuie interpretate corect pentru a oferi randamentul așteptat”, a explicat Marius Lăzărescu, specialist în media buying și co-fondator al Digital Atelier Studio.
 
Indicatorii de performanță (Key Performance Indicators – KPI) au ca principal scop maximizarea rentabilității investiției. Practic, îți oferă garanția că munca ta nu este în zadar și îți indică eventualele schimbări necesare ale abordării. Prin analiza KPI-urilor, un expert în media buying poate evalua rezultatele generate în urma implementării strategiilor de publicitate și recomanda modificările care sunt necesare pentru creșterea performanței.

Iată care sunt principalii KPI care trebuie monitorizați pentru a obține rezultatele așteptate:

  • Click-Through Rate (CTR) – Reprezintă procentul utilizatorilor care au dat click pe reclamă din totalul celor care au văzut-o. Un CTR ridicat poate fi tradus printr-o implicare crescută a publicului, ceea ce înseamnă mai multe șanse de a genera trafic relevant. Este un semn că ai reușit să atragi atenția audienței și că, implicit, te afli pe drumul cel bun.
  • Rata de conversie – Este procentul de utilizatori care au realizat o acțiune dorită (de exemplu: achiziție, înscriere etc.) din totalul celor care au interacționat cu reclama ta. Conversia nu înseamnă doar achiziție, ci orice acțiune pe care o finalizează clienții și care ajută la valorificarea brandului pe piață. Rata de conversie este un element important în evaluarea performanței unei campanii publicitare.
  • Return on Investment (ROI) – Randamentul investiției este o componentă esențială – toți antreprenorii își doresc să știe unde se duc banii lor, mai ales când vine vorba de publicitatea online. Valoarea ROI-ului îți poate explica cel mai bine dacă bugetul a fost gestionat corespunzător. Un ROI negativ înseamnă că promovarea nu a generat suficiente venituri pentru a acoperi costurile.
  • Rata de engagement – Reprezintă procentul de utilizatori care au interacționat cu reclama (like, share, comentariu, clic) din totalul celor care au văzut-o. Dacă este scăzută, înseamnă că audiența nu a fost impresionată de abordarea pe care ai avut-o în comunicare. Așadar, ar trebui să reevaluezi conținutul în așa fel încât să se potrivească segmentului căruia te adresezi.
  • Vizibilitatea – Chiar dacă pare un termen destul de general, vizibilitatea poate influența drastic succesul campaniilor. Este exprimată procentual și se referă, în principal, la calitatea pixelilor și a designului anunțului. Cu cât formatul este mai ușor de accesat, cu atât va genera mai interes din partea utilizatorilor.

„Urmărirea și analiza indicatorilor de performanță este esențială pentru a evalua eficiența campaniilor publicitare și optimiza bugetele. În media buying mai ales, monitorizarea este factorul-cheie care influențează rezultatele oricărei inițiative de sporire a vizibilității. Experții în acest domeniu pot depista rapid erorile și identifica soluțiile de optimizare a campaniilor care pot asigura un randament superior”, a mai precizat Marius Lăzărescu.

Digital Atelier Studio (DAS) este o agenție de publicitate online, care are ca principal scop identificarea platformelor de promovare și a partenerilor media relevanți. Echipa, formată doar din specialiști de top în performance media, digital marketing și lead generation ,ajută brandurile să-și creeze o reputație de succes pe piață și să se diferențieze de concurență. Datorită eficienței campaniilor implementate, DAS a fost inclusă în Top 10 FORBES agenții digitale din România.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

SIMAVI, companie românească de top în soluții IT și transformare digitală, susține conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Alba” ca partener dedicat inovării în...

Software Imagination & Vision (SIMAVI), companie românească de tehnologie cu expertiză în soluții digitale pentru administrație, educație și mediul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor