miercuri, 18 iunie, 2025

Stomatolog și antreprenor de succes: Dr. Alexandru Marius Șerban vorbește despre ce înseamnă să conduci o clinică stomatologică modernă

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Într-o lume în care serviciile medicale se reinventează constant, Dr. Alexandru Marius Șerban a reușit să creeze o clinică dentară la standarde de excelență – Clinica Stomatologică Dr. Șerban din București, Sector 1. Domnul Dr. Marius Șerban nu doar că îmbină tehnologia de ultimă generație cu experiența îndelungată dar și redefinește relația medic-pacient. 

Astăzi, Dr. Șerban ne împărtășește cum își gestionează rolul de medic și antreprenor, ce provocări întâlnește în această călătorie și cum vede viitorul stomatologiei.

Domnule Dr. Marius Șerban, cum ați ajuns să deschideți propria clinică stomatologică și care au fost principalele provocări la începutul acestui drum?

Am conștientizat de la bun începutul carierei mele necesitatea acută a pacienților pentru servicii medicale de calitate, la standarde ridicate de precizie și execuție a actului medical, ceea ce, pentru anii 2000, însemna un efort major în investiția pentru cele mai bune materiale și tehnologie. 

Dar, mai important pentru pacienți, a fost investiția în cursuri practice și teoretice ale medicilor, inclusiv ale mele.

Ce diferențiază Clinica Stomatologică Dr. Șerban de alte clinici din București?

În 2024, aparatura, tehnologia digitală și evoluția rapidă și constantă a stomatologiei se pot regăsi în mai toate clinicile mari și mici din București. Calitatea actului medical este în creștere probabil la toți colegii medici, sau cel puțin ar trebui să fie un deziderat necesar. 

Diferențierea noastră poate consta în experiența îndelungată și mereu actualizată a cunoștințelor noastre medicale teoretice și practice, abordarea interdisciplinară a cazurilor complexe, cunoașterea limitelor medicale și abordarea fiecărui pacient cu maximă seriozitate.

Aceasta se poate traduce în pacienți vechi și noi care vin în clinică și se simt în siguranță privind corectitudinea actelor medicale, siguranța unor servicii și materiale de cea mai înaltă calitate, o relație medic-pacient corect condusă, o abordare și rezolvare a situațiilor medicale a fiecărui caz în parte, la un nivel medical cu exigențe mari. Aș sintetiza în două cuvinte: experiență și exigență.

Cum vedeți rolul tehnologiei moderne în evoluția stomatologiei, și cum ați implementat aceste inovații în propria clinică?

În momentul de față, tehnologia modernă în stomatologie vizează înlocuirea metodelor clasice de tratament cu metode noi, atât în sfera conservativă-restauratoare, cât și în sfera chirurgicală. 

Aparatura ajută extrem de mult în acuratețea și precizia actelor și manoperelor medicale, ușurează munca medicilor și asigură un confort ridicat al pacienților. Trebuie menționat faptul că implementăm constant aparatură modernă în clinica noastră, în scopul eficientizării preciziei și corectitudinii actelor medicale pe care le realizăm.

Cum reușiți să mențineți echilibrul între a fi medic și antreprenor?

În primul rând, suntem medici și acest statut ne ocupă aproape tot timpul, ceea ce s-ar traduce în multe ore de muncă în clinică, cursuri și multă pregătire medicală. Antreprenoriatul, însă, nu este un drum al unui singur om (om medic-om antreprenor), ci presupune echipă, muncă în echipă, căutarea zilnică a soluțiilor la situațiile care apar constant într-un business. Nu pot spune că există un echilibru între medic și antreprenor fără o echipă care să gestioneze corect și sigur situațiile care apar constant într-o asemenea afacere.

Într-o societate concurențială, cu multe clinici de top și mulți medici bine pregătiți, soluțiile ca să rămâi printre cei buni nu depind numai de tehnologie modernă și medici foarte bine pregătiți, ci și de echipa care gestionează afacerea și soluțiile rapide oferite. 

Deci, pentru un răspuns real la această întrebare, corect ar fi ca medicul să rămână medic și să comunice armonios cu o echipă care poate transforma actul medical corect într-o manieră prezentabilă și armonizată, din punct de vedere economic și medical, pacienților.

Care sunt provocările principale pentru o clinică stomatologică modernă în zilele noastre?

Concurența medicală reală, care se traduce prin prețuri și servicii diferențiate și competitive, necesită o promovare eficientă pentru a atrage și păstra pacienții. Costurile mari ale materialelor și echipamentelor, lipsa personalului calificat, educația și, mai ales, prevenția pacienților sunt alte provocări. 

Schimbările legislative privind sănătatea, siguranța și calitatea actelor medicale sunt, de asemenea, un aspect esențial. Anxietatea pacienților și experiențele trăite în clinică, marketingul și prezența online asigură reputația clinicii pe rețelele de socializare și platformele de recenzii.

Toate aceste provocări necesită adaptare, planificare și strategie pe termen mediu și lung pentru clinică.

Cum ați văzut evoluția nevoilor și așteptărilor pacienților în ultimii ani?

Nivelul ridicat de informare al pacienților obligă medicii și clinicile la creșterea standardelor și furnizarea de servicii medicale corecte, reale, sigure și predictibile. Pacienții doresc experiențe personalizate, plăcute și cât mai puțin traumatizante; practic, empatia medicului și a personalului medical trebuie să fie factori esențiali în parcursul tratamentelor, iar așteptările financiare și accesibilitatea tratamentelor contează.

Care este filosofia dumneavoastră în ceea ce privește relația medic-pacient?

Pacienții sunt diferiți, cazurile sunt diferite, și mereu am considerat că un diagnostic și o evaluare corectă a cazului pot oferi, pe termen lung, o satisfacție reciprocă, atât pentru medic, cât și pentru pacient. Cred că asta au simțit mulți dintre pacienții mei de-a lungul anilor. Pe de altă parte, empatia a fost modul prin care pacienții mei au suportat mai ușor parcursul tratamentelor în clinica mea. A fi un medic bun înseamnă și a fi un om bun – asta trebuie să simtă pacienții mei.

Ce planuri aveți pentru Clinica Stomatologică Dr. Șerban și cum vedeți dezvoltarea acesteia în următorii ani?

Continuăm să evoluăm, să ne adaptăm și să progresăm atât în domeniul medical, cât și antreprenorial, pentru a putea duce brandul Dr. Șerban mai departe, mulți ani de acum încolo. Eforturile noastre sunt construite de-a lungul a 20 de ani, cărămidă cu cărămidă, încet și sigur, și ne dorim să continuăm în același mod.

Am încheiat acest interviu impresionați de modul în care Dr. Marius Șerban îmbină știința cu umanitatea, tehnologia cu empatia și medicina cu antreprenoriatul. Într-o lume a evoluțiilor rapide, Clinica Stomatologică Dr. Șerban este pregătită să facă față oricărei provocări, oferind pacienților nu doar tratamente, ci și o experiență medicală completă și personalizată.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Lingua Transcript încurajează învățarea… prin călătorit!

Vara este, prin excelență, sezonul mobilității, al întâlnirilor interculturale și al reconectării. La Lingua Transcript, credem că acest context...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor