Romanian Dubai Business Council (RDBC), organizație non-profit dedicată promovării relațiilor comerciale dintre România și Emiratele Arabe Unite (UAE), a desfășurat un nou roadshow în perioada 23 septembrie – 2 octombrie 2024, în colaborare cu Camera de Comerț și Industrie din Dubai. Această a doua ediție, organizată la scurt timp după prima, care a avut loc în mai-iunie 2024, a fost lansată ca urmare a succesului obținut și a cererii crescute din partea companiilor aflate pe lista de așteptare.
„Prima ediție a roadshow-ului, organizată de RDBC în colaborare cu Dubai International Chambers, a adus rezultate remarcabile. 20 de companii din România au participat, iar una dintre ele, din sectorul construcțiilor, a câștigat proiecte în valoare de 4 milioane de euro și își va deschide prima sucursală în Dubai luna aceasta, marcând un pas important în expansiunea internațională. În plus, singurul fond privat de investiții din România va deschide o sucursală în Dubai, reproiectându-și strategia în parteneriat cu consultanți din UAE pentru a oferi produse noi, adaptate economiei globale. Totodată, un consorțiu de top din IT, cu peste 1.300 de angajați și proiecte de peste un miliard de euro, este pregătit să aducă soluții inovatoare pe piața din Orientul Mijlociu”, a declarat Genoveva Turcu, fondatoarea RDBC și a Asociației pentru Dezvoltare Economică Bilaterală România – Emiratele Arabe Unite (APEB RO-UAE).
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei)
30 septembrie 2025: Next Generation Business Finanțări; Digitalizare; Fiscalitate.
3 octombrie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Delegația Dubai Chambers este condusă de Abdulla Baqer, Director Regional pentru CSI, Orientul Mijlociu și Europa de Est, împreună cu Mohammad Alkassim, Director pentru Atragerea Investițiilor, și Cosmin Crystal, Manager de Investiții în cadrul Departamentului de Atragere. Conducerea lor strategică este esențială în atragerea de investiții și promovarea alianțelor de afaceri globale.
Recunoscând influența tot mai mare a țărilor din Europa Centrală și de Est în economia globală și interesul crescând al alianței BRICS pentru colaborarea cu această zonă, Genoveva Turcu susține o colaborare extinsă cu Ungaria. Delegația maghiară, compusă din lideri economici cu o înțelegere profundă a contextului politic și economic internațional, a demonstrat un potențial impresionant, îmbogățind cooperarea regională.
Principalele obiective ale acestui nou roadshow organizat de RDBC în România și Ungaria sunt:
- Consolidarea parteneriatelor existente: Itinerariul include întâlniri cu corporații importante, cel mai mare producător de alimente proaspete din Ungaria și un lider din telecomunicații și servicii digitale. Aceste întâlniri vizează întărirea parteneriatelor și explorarea de noi oportunități pe piața din Emiratele Arabe Unite.
- Dezvoltarea de noi parteneriate: Delegația dorește să introducă noi companii românești pe piața din UAE, facilitând dialogul cu entități importante precum camerele de comerț și Agenția Maghiară de Promovare a Investițiilor (HIPA).
- Familiarizarea cu mediul de afaceri: Vor fi organizate workshopuri pentru a analiza provocările și oportunitățile din sectoare precum construcțiile, medicina, alimentația, energia și IT, valorificând informațiile obținute în cadrul acestei a doua ediții.
„Acest roadshow este o componentă esențială a strategiei globale de expansiune a UAE, care urmărește să consolideze poziția Dubaiului ca un hub global de afaceri. Oferim companiilor sprijin complet pentru a-și extinde prezența în Orientul Mijlociu, facilitând integrarea și dezvoltarea lor pe piețele internaționale”, a mai adăugat Genoveva Turcu.
Serviciile furnizate de RDBC includ analize de piață și produs, pentru a sincroniza activitatea companiilor cu cerințele pieței, asigurându-se totodată că acestea sunt pregătite să navigheze peisajul economic complex al regiunii. Mai multe detalii pot fi găsite pe site-ul https://genoveva-turcu.com/services/product-market-fit/.