Indiferent care este mărimea afacerii tale ori domeniul în care activezi, dacă vrei să comercializezi bunuri sau servicii, vei avea nevoie de o casă de marcat pentru a funcționa în deplină legalitate. Obligativitatea unei case de marcat nu mai este de multă vreme un secret pentru nimeni iar odată cu ea au apărut noi dileme: ce casă de marcat să cumpăr? de unde cumpăr și cum înregistrez casa de marcat? Ar fi mai bine să investesc într-un sistem POS în locul unei case de marcat? La câteva dintre aceste întrebări ne propunem să-ți răspundem în articolul de față și chiar dacă noi nu vom putea să facem alegeri pentru tine, cel puțin te vom ajuta să iei cea mai bună decizie pentru afacerea ta.
Casa de marcat vs. sistem POS
Casa de marcat este un aparat electronic care îți va permite să efectuezi operațiuni de bază pentru business-ul tău, în principal având funcția de a emite bonuri fiscale clienților tăi. Dacă ești la început de drum și ai o afacere mică, o casă de marcat simplă poate fi suficientă pentru început. Când spunem simplă ne referim la o casă de marcat care are integrată o imprimantă termică pentru imprimarea bonurilor sau facturilor fiscale și se poate conecta la anumite periferice ca un sertar de bani, un scanner de coduri de bare, un calculator sau un cântar electronic. Acest tip de casă de marcat poate fi portabilă sau fixă. Casa de marcat portabilă este perfectă pentru serviciile de ride- sharing ori pentru cei care plănuiesc să participe la târguri și expoziții cu vânzare sau pentru vânzarea în piețe fiind perfectă pentru mici meșteșugari, artizani sau mici producători de fructe și legume care doresc să-și vândă produsele. Acumulatorul inclus le ofera autonomia necesara pentru a te putea deplasa și functiona fără probleme.
Casele de marcat fără acumulatori sunt, în general, concepute pentru lucrul într-o locație fixă.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei)
30 septembrie 2025: Next Generation Business Finanțări; Digitalizare; Fiscalitate.
3 octombrie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Sistemul POS este un punct de vânzare compus dintr-o varietate de aparate electronice sau hardware, inclusiv casa de marcat, și software sau programul de gestiune. Un astfel de sistem poate conține un cântar electronic, un calculator și un monitor cu tastatură, un cititor de coduri de bare, o imprimantă termică și un sertar de bani. Un astfel de sistem este ideal pentru baruri, cafenele, restaurante, magazine, farmacii sau clinici medicale de dimensiuni medii sau mari și asta pentru că având instalat un software, sistemul POS va facilita o gestionare mult mai ușoară a inventarului, a angajaților și va emite o multitudine de rapoarte utile: de la produsul cel mai vândut ori cu stocul cel mai mic și angajatul cu cele mai multe vânzări.

Atât sistemul POS, cât și casa de marcat vin cu avantaje și dezavantaje. Pe de o parte casa de marcat are avantajul că este o opțiune mai ieftină, putând fi achiziționată de pe site-uri ca amef.ro la prețuri super avantajoase. Deși este suficientă pentru afacerile mici, casa de marcat nu poate concura cu opțiunile și avantajele pe care le ai investind într-un sistem POS. Însă atâta vreme cât nu plănuiești să îți extinzi afacerea sau dacă activitatea firmei tale include și deplasări la târguri, casa de marcat este ideală căci își va face treaba cu brio, este compactă, rezistentă și durabilă.
Pe de altă parte sistemul POS vine cu posibilitatea conectării la o mulțime de periferice și cu un soft de gestiune, aspect ce îți va ușura munca în mod considerabil. De exemplu, dacă vrei să-ți deschizi un restaurant, sistemul POS cu un soft specializat te va ajuta în nenumărate moduri: vei avea un modul rețetar, materia primă consumată în diferite rețete se va scădea în mod automat din inventarul tău și așa vei putea să limitezi pierderile în mod substanțial. Costul este mai mare decât cel al unei case de marcat însă vei reuși să-ți amortizezi investiția foarte repede. În plus, sistemul POS se poate conecta foarte simplu la programele de contabilitate și apoi va transfera în mod automat toate datele: vânzări, încasări, stocuri la zi etc.
Odată ce ai determinat care este echipamentul de care ai nevoie va trebui să îl și cumperi de undeva. Amef.ro este un comerciant pe care ți-l recomandăm nu doar pentru că are cele mai bune prețuri ci și pentru că, în funcție de zona în care îți desfășori activitatea, acest distribuitor de case de marcat se poate ocupa de demersurile ce trebuie făcute pentru înregistrarea casei de marcat la ANAF. Cu alte cuvinte vei scăpa de alergătură și dosare cu șină și vei putea să începi să folosești casa de marcat la scurt timp după achiziție. Un alt motiv pentru care îți recomandăm să apelezi la ei este acela că se ocupă și de service (contractul de service pentru case de marcat este și el obligatoriu din punct de vedere legal) și beneficiezi de training și asistență telefonică.