Startup-ul românesc Nordensa – prima platformă din lume prin care suporterii pot sprijini financiar cariera tinerelor talente din fotbal – a obținut o investiție totală de 1,65 milioane de euro în cadrul celei mai recente runde de finanțare. Noile fonduri vin de la mai mulți investitori, printre care enumerăm Vertical Seven Group, Cabrio Investment, DMA Development, David Lumby, Lasse Vibe, Emiliano Marcondes și Mads Davidsen.
Nordensa, companie lansată în 2022 de antreprenorul Adrian Docea, țintește să atingă nivelul de unicorn în mai puțin de 3 ani, pentru a oferi suporterilor din întreaga lume prima modalitate reală de a se implica în sportul favorit. Viitoarea rundă de finanțare este preconizată pentru finalul acestui an, când Nordensa va pune la dispoziția investitorilor o cotă de 20% din activele companiei.
Pe lângă aplicația iOS, Nordensa a lansat recent aplicații pentru Android și Web, pentru ca suporterii să se poată implica de oriunde în povestea de succes a tinerelor talente fotbalistice.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei)
30 septembrie 2025: Next Generation Business Finanțări; Digitalizare; Fiscalitate.
3 octombrie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
După ce instalează aplicația și își fac cont gratuit, suporterii pot consulta pe platformă lista de tineri fotbaliști selectați de echipa de scouting Nordensa, apoi pot cumpăra oricâte acțiuni doresc, la prețul de 30 de euro acțiunea. Numărul acțiunilor disponibile depinde de costurile estimate pentru un ”trial”, adică perioada de testare și recrutare de către cluburi, care vor acoperi obținerea vizei, transportul, cazarea și întreținerea, precum și partea de consiliere și asistență, oferite de experți de talie mondială.
Ulterior, platforma poate deschide noi runde de susținere pentru același sportiv, spre exemplu pentru dezvoltarea abilităților sale tactice, tehnice, psihologice sau fizice. În cazul în care un jucător ajunge să semneze un contract cu un club de fotbal, susținătorii săi vor primi 8% din salariul încasat de fotbalist pe următorii 5 ani, suma fiind împărțită de suporterii finanțatori în funcție de numărul acțiunilor. Câștigul suporterilor se traduce nu doar în bani, ci și printr-o recompensă emoțională, ei devenind parte a unei povești de descoperire și susținere a carierei unui fotbalist profesionist.
Perioadă cu activitate și creștere intensă
Până în prezent, din cei 5000 de utilizatori care au descărcat aplicația, mai mult de 10% au susținut deja unul sau mai mulți sportivi, cu sume ce au variat între 30 și peste 300 de euro. O dată cu creșterea numărului de sportivi înscriși pe platformă, Nordensa preconizează o și creștere cu câteva mii de susținători ai acestora, în următoarele luni.
Până în prezent, Nordensa a încheiat parteneriate cu peste 20 de cluburi și academii de fotbal din Europa, America de Nord și Japonia, printre ele figurând nume importante precum Real Zaragoza, Standard Liege, Flyeralarm Admira, Dinamo București, Dinamo Tbilisi, ETO Gyor, DAC sau Kawasaki Frontale. În viitorul apropiat, echipa Nordensa va invita în Europa un număr mare de sportivi talentați pentru procesul de recrutare, o parte dintre ei urmând să semneze contracte cu cluburile partenere la finalul perioadei.
„Ne aflăm într-o perioadă de maximă activitate și creștere. Cred sincer că în acest moment suntem startup-ul cel mai atractiv pentru investiții din domeniul sports tech, din Europa. Misiunea noastră este dublă: pe de-o parte ajutăm tinerii sportivi talentați să fie descoperiți și ajutați să crească, indiferent de locul din care provin, iar pe de altă parte oferim fanilor o posibilitate reală de a lua decizii în lumea fotbalului, sprijinind direct jucătorii”, declară Adrian Docea, fondator și CEO Nordensa.
Potrivit acestuia, una dintre marile probleme ale fotbalului – descoperirea talentelor – nu poate fi rezolvată de cluburile de fotbal, ci doar prin implicarea celor 5 miliarde de suporteri din întreaga lume. „Puterea lor poate schimba fotbalul! Sunt foarte mulți tineri sportivi talentați și muncitori cărora le lipsește șansa să fie văzuți de către recrutori, pentru că provin din regiuni care nu favorizează acest lucru. Acesta este scopul Nordensa: să ofere suporterilor de pe întreg globul o modalitate concretă de a-i sprijini pe sportivii buni din țările în curs de dezvoltare, oferindu-le șansa de a fi remarcați de cluburi de fotbal inovatoare, orientate spre tinerii talentați”, mai spune Adrian Docea. În prezent, Nordensa explorează posibilitatea deschiderii platformei și către companiile mici și mijlocii sau companiile mari, prin departamentele de CSR, care ar fi dispuse să susțină tinerele talente dintr-o anumită țară, regiune sau oraș.
Până acum, Nordensa a finalizat patru campanii de susținere. Primul sportiv listat pe platformă – mijlocașul camerunez Joseph Iyendjock – a devenit anul trecut și primul fotbalist din lume susținut de suporteri care a semnat cu un club european de fotbal, fiind transferat prin intermediul Nordensa la clubul Dinamo Tbilisi.
Despre Nordensa
Nordensa este prima platformă din lume pentru susținerea talentelor din fotbal prin intermediul suporterilor, care le oferă fanilor posibilitatea de a sprijini tineri jucători din țări în curs de dezvoltare să participe la probe și să obțină contracte cu cluburi europene. Nordensa este un start-up românesc cu sediul în Cluj-Napoca, care derulează operațiuni în toată Europa și are parteneriate cu cluburi mari precum Standard de Liege, Real Zaragoza, Kawasaki Frontale, Flyeralarm Admira, Dinamo București, ETO Gyor și DAC 1904, precum și cu o serie de academii de fotbal din întreaga lume. Compania a fost fondată în 2022 de către Adrian Docea, specialist în crearea de strategii de brand și comunicare și co-fondator al Heraldist.com, una dintre cele mai performante companii de brand strategy și design pentru companiile tech din Sillicon Valley și Europa.