Prezentare generală a confidențialității
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browserul dvs. deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

duminică, 22 iunie, 2025

Studiu MKOR: 58% dintre români renunță la produsele sustenabile din cauza costului mai ridicat. Atitudinea românilor față de consumul etic

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Conform studiului Consumatorul Etic din România în 2024, 58% dintre români renunță la produsele sustenabile din cauza costului mai ridicat

  • Mamele mileniale din mediul urban sunt reprezentantele profilului de consumator etic în România
  • Prețul mai ridicat al produselor sustenabile îi împiedică pe 58% dintre români să le folosească
  • 38% dintre români sunt atenți la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum
  • 7 din 10 români evită risipa de alimente, iar unii aleg produse aproape de expirare
  • 1 din 2 români cumpără mai puține haine

58% dintre români spun că nu folosesc mai des produse sustenabile din cauza prețului mai mare al produselor, 35% nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco, iar 28% spun că alternativele eco din magazine sunt reduse, conform celui mai recent studiu MKOR, Consumatorul Etic din România în 2024.

38% dintre români sunt consumatori etici și  sunt conștienți de impactul pe care îl au asupra mediului prin alegerile lor de consum, demonstrând un comportament responsabil, etic și asumat. În același timp, 56% sunt indeciși, iar 6% nu sunt interesați de sustenabilitate și etică.

4 din 10 consumatori indeciși contribuie la protejarea mediului prin acțiuni zilnice și au potențial de a deveni Consumatori Etici prin campanii de educare și programe de încurajare a protecției mediului.

Alți factori care îi determină pe români să evite achiziționarea produselor sustenabile sunt neîncrederea în declarațiile de sustenabilitate ale companiilor, lipsa informațiilor despre impactul și originea produselor (24%), urmat de lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile (21%).

Barierele resimțite de consumatori sunt similare, însă cei etici sunt mai dispuși să caute soluții.

Portretul Consumatorului Etic din România: Mamă, Millennial, 41 ani, mediul urban

Profilul Consumatorului Etic din 2024 este predominant reprezentat de femei care fac parte din generația Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori și venituri medii sau mici.

Prin acest studiu ne-am propus să răspundem nevoii existente în piață de a înțelege așteptările și obiceiurile de consum ale oamenilor interesați de sustenabilitate.  Consumatorul Etic este o persoană care ia decizii de cumpărare în funcție de impactul lor social, ecologic și moral. Acest tip de consumator este conștient de efectele pe care achizițiile sale le pot avea asupra mediului înconjurător, el își exprimă preocuparea pentru bunăstarea globală și își asumă responsabilitatea de a contribui la un mod de viață mai echitabil și durabil.” a declarat Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.

41% dintre consumatori aleg produsele cu beneficii pentru sănătate

Consumatorul etic este implicat și ia în mod consecvent decizii responsabile pe mai multe planuri ale vieții cotidiene: de la ce și cum mănâncă sau cumpără, la modul în care se deplasează sau își gestionează resursele.

41% dintre respondenți sunt interesați de beneficiile pentru sănătate și starea de bine atunci când achiziționează produse și servicii, iar 39% sunt atenți la aspecte legate de sustenabilitate și responsabilitate față de mediu.

70% dintre respondenți evită risipa de alimente și unii dintre respondenți aleg să cumpere produse care sunt aproape de termenul de expirare.

45% dintre consumatorii etici cumpără mai puține haine și evită consumul excesiv de fashion. Preferința pentru produsele naturale, deși mai puțin răspândită, este mult mai accentuată în cazul consumatorilor care fac alegeri etice (25%).

Consumatorul etic din România achiziționează, în medie, trei categorii de produse pentru care caută variante sustenabile: alimente 67%, cosmetice și îngrijire personală 36%, Cafea și băuturi 30%.

Vă invităm să accesați raportul complet aici:
https://mkor.ro/studii/consumatorul-etic-2024/

Metodologia studiului

Rezultatele sunt extrase din studiul MKOR Consumatorul Etic din România în 2024.

  • Mărimea eșantionului: N=1000
  • Caracteristicile eșantionului: reprezentativ la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie (CAWI)
  • Instrument: chestionar
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR
  • Perioadă: noiembrie 2023

Consumatorul Etic în 2024 (CE2024) își fundamentează abordarea metodologică în cele două studii realizate în trecut la MKOR, respectiv Comportamentul Consumatorul Etic (2022) și Trendurile din Retail privind Consumatorul Etic (2021).

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Talentul, spiritul de echipă și creșterea sustenabilă – valorile celebrate la Sărbătoarea Verii AHK România

Cel mai îndrăgit eveniment al comunității AHK România, care marchează și debutul sezonului estival, Sărbătoarea Verii, s-a desfășurat anul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor