Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) are ca obiectiv depășirea a 15 miliarde de lei investiți în infrastructura rutieră în 2023, cu rectificări pozitive anticipate până la sfârșitul anului, potrivit AGERPRES.
MTI estimează investiții de 15 miliarde lei în 2023 doar în infrastructura rutieră, cu rectificări pozitive până la sfârșitul acestui an, a declarat, Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, la cea de-a III-a ediție a Forumului de Infrastructură, Transporturi și Logistică, organizat Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv.
Bugetul alocat anul acesta este similar cu execuția din anul anterior, însă obiectivul este să depășim suma de 15 miliarde de lei investiți exclusiv în infrastructura rutieră. Acest lucru este urmărit cu atenție, fiind anticipate rectificări pozitive până la sfârșitul anului, în același mod în care s-a întâmplat în ultimii patru ani. El a subliniat că în Ministerul Transporturilor nu a existat nicio rectificare negativă, fapt ce a condus la deschiderea unui număr considerabil de șantiere, în special în ceea ce privește infrastructura rutieră. Acesta a reprezentat o premieră din momentul aderării României la Uniunea Europeană, depășind alocările financiare pentru infrastructura de transport în ansamblu.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Referitor la infrastructura rutieră, Scrioșteanu a menționat că se află într-o situație și mai bună, deoarece au depășit o rată de absorbție de 140%, comparativ cu suma alocată inițial acestui tip de transport.
Deși în anul precedent s-a depășit pragul de 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres în trafic, acesta a menționat că principalul obiectiv a fost deschiderea cât mai multor șantiere pe infrastructura rutieră. Astfel, există acum contracte de execuție pentru lucrări ce totalizează aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drum expres, cu aproximativ 40 de șantiere majore deschise la nivelul drumurilor de mare viteză.
În plus, a subliniat că există deja primele șantiere care se închid înainte de termen, indicând că acest lucru este un semn pozitiv, iar beneficiile acestei dezvoltări au fost semnificative pentru bugetul României. Aceasta a fost o schimbare de abordare în ultimii patru ani, o strategie care a dus la o creștere a capacității administrative a ministerului.
În opinia sa, dezvoltarea unor noi noduri rutiere pe infrastructura majoră de transport este esențială pentru multiplicarea ratei de dezvoltare și pentru stimularea mediului de afaceri local acolo unde este necesar. Astfel, a subliniat importanța infrastructurii de transport în răspunsul la provocările viitoare, care pot conduce la o dezvoltare accelerată a țării, cu condiția să se profite de contextul geostrategic.
În final, secretatul de stat Ionel Scrioşteanu a evidențiat evoluția spectaculoasă a investițiilor în infrastructura de transport rutier, de la aproximativ 2,7 – 2,8 miliarde de lei în 2019 la 12,5 miliarde de lei în anul precedent.