vineri, 27 iunie, 2025

Interviu cu Monica Constantin, Bergenbier S.A.: A fi durabil și sustenabil înseamnă să fii un susținător activ al economiei și al partenerilor locali

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Interviu cu Monica Constantin, Legal and Corporate Affairs Director Bergenbier S.A.

A fi durabil și sustenabil înseamnă să fii un susținător activ al economiei și al partenerilor locali

Prietenia se află la fundația companiei Bergenbier. De asemenea, sustenabilitatea este unul dintre pilonii principali ai strategiei dumneavoastră pe termen mediu și lung. Ce acțiuni care să consolideze sustenabilitatea ați avut anul acesta?

Sustenabilitatea este parte integrantă a strategiei de business, iar în centrul acțiunilor noastre sunt oamenii, mediul și consumul responsabil de alcool. Anul acesta am lansat al 4-lea raport consecutiv de sustenabilitate, iar odată cu el am avut proiecte care au vizat cei trei piloni. 

În primul rând, ne-am uitat la mediul înconjurător și am avut, ca în fiecare an, o amplă acțiune de ecologizare și curățenie alături de colegii noștri din sediul central și din fabrică. Apoi, printr-un parteneriat cu ParkLake Shopping Center și împreună cu artistul plastic Sergiu Chihaia, am lansat proiectul Trash Into Art, o instalație realizată doar din PET-uri, o campanie de conștientizare despre importanța reciclării. A fost un proiect de succes, mii de oameni s-au oprit, au interacționat cu instalația și au învățat că reciclarea poate să însemne artă.

Apoi, în zona de consum responsabil, am lansat o amplă campanie în online și în radio, SloMo la volan, alături expertul Titi Aur. Prin brand-ul Bergenbier Fără Alcool, tragem un semnal de alarmă asupra reflexelor la volan, în special atunci când este implicat și alcoolul. Suntem o companie care are zero toleranță pentru alcool la volan și susținem educarea consumatorilor. 

Desigur, acestea sunt doar câteva dintre acțiunile pe care le-am avut anul acesta, an de an ne setăm ca obiective să facem mai mult pentru noi și pentru mediul înconjurător. 

În 2022 ați fost primul producător de băuturi care s-a aliniat Directivei Single Use Plastic. Ce a presupus acest lucru?

Într-adevăr, la finalul anului trecut, am fost primii producători care ne-am aliniat Directivei Single Use Plastic (SUP),  decizie ce a avut un întreg proces în spate, susținut activ de colegii noștri din Supply Chain. Ei au analizat foarte atent cum putem modifica sticlele PET, astfel încât dopul să fie atașat. Expertiza lor este esențială în procesul de sustenabilitate, iar ce au făcut în această direcție este grăitor. Prin modificarea PET-ului, am redus dimensiunea gâtului sticlei și a capacului aferent, iar prin aceste două modificări estimăm că punem cu 1.000 de tone mai puțin plastic pe piață. 

Facem eforturi susținute să fim un producător responsabil, iar alinirea la Directiva SUP este un exemplu concludent.  

Ce particularități au companiile producătoare de bere în implementarea principiilor și standardelor pe care le implică ESG-ul (environmental, social and corporate governance)?

La Bergenbier S.A., sustenabilitatea înseamnă printre altele și reducerea amprentei de carbon. Ne-am aliniat obiectivele cu cele globale, ale Molson Coors Beverage Company, grupul din care facem parte, dar și cu principiile ESG și am construit o strategie de sustenabilitate axată pe trei piloni: oamenii, mediul și consumul responsabil de alcool. 

Când ne referim la oameni, înțelegem să creștem oportunitățile de dezvoltare profesională pentru colegii noștri și să facem progrese constante în ceea ce privește diversitatea, echitatea și incluziunea. Am crescut procentul de promovări interne, oferim șanse egale tuturor colegilor noștri și abordăm relațiile cu echipa, dar și cu partenerii de business, într-o notă de prietenie, așa cum o spune și brand-ul nostru motor. 

În ceea ce privește mediul, pe lângă lucrurile deja menționate, am redus semnificativ consumul de apă și energie electrică, dar și emisiile de CO2. Cât despre consumul responsabil de alcool, acesta este în centrul tuturor acțiunilor de marketing și comunicare și reiterăm constant aceste mesaje de conștientizare.

Cum este abordată sustenabilitatea în fabrica din Ploiești?

În fabrica din Ploiești, colegii noștri depun eforturi considerabile pentru a diminua impactul asupra mediului. Programul World Class Supply Chain 2.0, a fost implementat încă din 2019 cu scopul de a reduce amprenta de carbon asociată producției de bere. Rezultatele sunt notabile și durabile. În comparație cu anul precedent, în 2022 am înregistrat progrese semnificative: consumul de apă a scăzut cu 8,6%, energia electrică utilizată a fost redusă cu 6,8%, iar emisiile de CO2 au fost diminuate cu 4%. Mai mult, întreaga noastră achiziție de energie electrică provine exclusiv din surse regenerabile. 

Aceste rezultate convingătoare sunt rezultatul unei strategii bine puse la punct, sprijinite de eforturile constante ale tuturor colegilor implicați. Nu în ultimul rând, merită menționat că aceste realizări au implicat investiții suplimentare, însă acestea au fost asumate în cadrul strategiei de sustenabilitate. Suntem mândri că, pe lângă berile apreciate de consumatorii noștri în fiecare zi, suntem și un exemplu de angajament constant în promovarea sustenabilității.

Ce așteptări aveți de la Sistemul Garanție-Returnare care a fost lansat recent și care creează premisele pentru o economie circulară?

Bergenbier s-a implicat în acest proiect încă din primul moment și este una dintre companiile fondatoare RetuRo, societatea care administrează Sistemul de Garanție-Returnare, alături de ceilalți producători de bere, băuturi răcoritoare, retaileri și statul român. Este un pas important spre creșterea procentului de reciclare pentru că cifrele vorbesc de la sine. România are un procent de reciclare cu mult sub media europeană, fiind pe ultimele locuri în acest domeniu. Suntem obligați să creștem  procentul până în 2025 și, de aceea, Sistemul de Garanție-Returnare pe care l-am susținut de la bun început, are acest obiectiv. Este probabil cel mai important proiect implementat în România în zona reciclării, proiect care cuprinde inclusiv componenta de educare a consumatorilor. Avem încredere în SGR și credem că este un pas important spre o economie circulară. 

Cât de mult contează know-how-ul grupului Molson Coors Beverage Company în integrarea sustenabilității în cadrul Bergenbier?

Pentru Bergenbier S.A., direcția de sustenabilitate a venit gradual în ultimii 10 ani. Am avut prima dată acțiuni de responsabilitate socială și am trecut natural, intrinsec, spre tendința actuală, un business sustenabil. La nivelul grupului Molson Coors Beverage Company, din care facem parte, primul raport de sustenabilitate a apărut în 2015 și tot know how-ul colegilor ne-a ajutat pe noi să lansăm primul raport, să înțelegem cum putem implementa proceduri care să ne ajute în această direcție. 

Desigur, este o colaborare constantă și învățăm împreună, iar în Bergenbier, sustenabilitatea a venit ca o integrare naturală în business. Acțiunile noastre au sprijinul colegilor de la grup, care ne-au oferit suport în demersul nostru, în special la nivelul raportării. 

Sustenabilitatea înseamnă și susținerea unei economii durabile, cum contribuie sectorul din care faceti parte în această direcție? 

Industria berii are un impact pozitiv și contribuie activ la o economie durabilă.  De exemplu, un loc de muncă în categorie înseamnă în România alte 11 pe lanțul valoric:  2 în agricultură, 3 în retail, aproape 3 în sectorul ospitalității și 3 pentru furnizori. 

Partenerii noștri, fie că vorbim de distribuitori sau de partenerii furnizori în procesul de producție, sunt în principal din țara noastră, iar a fi durabil și sustenabil înseamnă să fii un susținător activ al economiei și al partenerilor locali. În plus, anul trecut Bergenbier S.A. a plătit taxe și impozite statului român în valoare de 223 de milioane de lei, iar compania noastră este una cu focus în zona de etică în afaceri.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

eLog intră pe piața din România cu un nou spațiu de depozitare și birouri în CTPark Bucharest North

CTP consolidează hub-ul logistic din București cu un nou client internațional în sectorul ambalajelor pentru retail CTP, cel...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor