vineri, 27 iunie, 2025

Kaufland România e pregătit pentru Sistemul Garanție-Returnare

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Kaufland România anunță că rețeaua sa de magazine este pregătită pentru Sistemul Garanție-Returnare (SGR), care va intra în vigoare de joi, 30 noiembrie 2023.

SGR are ca scop creșterea gradului de reciclare în România și presupune introducerea unei garanții de 50 de bani pentru fiecare recipient inscripționat cu simbolul „Ambalaj cu garanție” din sticlă, plastic sau metal (cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l). Clienții vor putea recupera garanția când returnează recipientul la un centru de colectare.

Kaufland, primul retailer care a introdus automate de colectare a ambalajelor

Kaufland a fost primul retailer din România care a introdus automate de colectare a ambalajelor în toate magazinele sale, încă din 2021. Astăzi, majoritatea unităților dispune de cel puțin două astfel de echipamente, asigurând un proces eficient și accesibil de returnare pentru clienți.

Investițiile companiei de peste 16,5 milioane de euro în automatele de colectare din ultimii trei ani, evidențiate în raportul anual de sustenabilitate, subliniază angajamentul Kaufland pentru practicile ecologice și responsabilitatea față de mediu. Mai mult, în urma unei investiții de peste 7 milioane de euro, compania plănuiește să dubleze capacitatea de colectare și stocare a deșeurilor pentru cel puțin alte 30 de magazine.

Rețeaua națională cuprinde 172 de hipermarketuri echipate cu 359 de automate, unde clienții pot returna ambalajele din PET, sticlă și aluminiu. Cel mai mare echipament de colectare separată a deșeurilor din România se află în parcarea magazinului Kaufland Barbu Văcărescu din București. Acesta are șase guri de colectare și o capacitate de stocare temporară de 60.000 de ambalaje, de trei ori mai mare decât a celorlalte echipamente. În perioada următoare, Kaufland își propune să echipeze minimum 30 de magazine cu noi automate, prevăzute cu patru guri de colectare și o capacitate de stocare de 40.000 de ambalaje. 

Cu ajutorul automatelor, aproape 29.000.000 de ambalaje au fost colectate între ianuarie și octombrie 2023, ilustrând succesul inițiativei și răspunsul pozitiv al clienților. Testarea sistemului în cadrul „Săptămânii Reciclării” a setat un record un record de 11.200.000 de recipiente colectate la nivel național, demonstrând capacitatea rețelei de a gestiona un volum mare de ambalaje. 

Luiza Neag, manager Sisteme de Mediu Kaufland România și Președinte al Asociației Retailerilor pentru Mediu

În calitate de unul dintre cei mai mari retaileri din România, suntem în prima linie a interacțiunii cu consumatorii. Avem responsabilitatea și oportunitatea unică de a educa și motiva consumatorii să participe activ la SGR. Prin diverse tactici, stimulente și mesaje cât mai creative am reușit să familiarizăm românii cu aceste concepte și obiceiuri. Cu fiecare client adus în fața unui automat de colectare am reușit să eliminăm cel puțin un deșeu din natură”.

Prin campania „Reciclezi și Salvezi”, Kaufland continuă să încurajeze reciclarea în rândul clienților. Pe lângă rambursarea garanției de 50 de bani, clienții primesc un voucher de 10% reducere pentru fiecare cinci ambalaje depuse, indiferent dacă acestea au sau nu simbolul „Ambalaj cu garanție”. Cuponul poate fi folosit pentru achiziționarea unui produs din categoria menționată în revista săptămânală sau pe www.kaufland.ro.

Aceste eforturi reflectă dedicarea Kaufland România pentru furnizarea de soluții de colectare și reciclare ușor accesibile pentru clienți, contribuind astfel la protecția mediului și la promovarea unui stil de viață sustenabil.

Despre Kaufland România 

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 172 de magazine în România. În 2023, Kaufland România a primit pentru a cincea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală.

Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Studiu RoCoach și Novel Research: Românii privesc cu optimism viitorul AI, dar se tem pentru jobul lor

Unu din trei români anticipează pierderi semnificative pe piața muncii Peste trei sferturi dintre români (76%) văd în Inteligența...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor