luni, 21 iulie, 2025

Cushman & Wakefield: Fifth Avenue din New York rămâne cea mai scumpă destinație de retail din lume

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro
  • Calea Victoriei se menține pe locul 40 în clasament
  • Via Montenapoleone din Milano urcă pe locul al doilea după o creștere de 20% a chiriilor spațiilor comerciale, înlocuind Tsim Sha Tsui din Hong Kong care a coborât pe locul trei
  • New Bond Street din Londra și Avenues des Champs-Élysées din Paris figurează, de asemenea, în top cinci al clasamentului mondial
  • Chiriile de retail din principalele locații globale continuă să-și revină, demonstrând reziliență, înregistrând o creștere medie de 4,8% la nivel global și de 4,2% în Europa

Fifth Avenue din New York și-a menținut poziția de cea mai scumpă arteră comercială din lume, Via Montenapoleone din Milano urcând pe locul doi în clasamentul global, potrivit celui mai recent raport Cushman & Wakefield „Main Streets Across the World”.

Potrivit celei de-a 33-a ediții a raportului, chiriile spatiilor de retail pe Via Montenapoleone au crescut cu 20% în ultimul an, la 1.500 euro/mp/lună, evoluție care a propulsat-o pe poziția secundă în clasamentul mondial, înlocuind Tsim Sha Tsui din Hong Kong, care a căzut pe locul al treilea, după o creștere mai modestă a chiriilor de 4%, la 1.268 euro/mp/lună. Chiriile de pe Fifth Avenue s-au menținut constante la 1.700 euro/mp/lună.

Cu un nivel al chiriilor pe Calea Victoriei, principala arteră comercială din România, de 55 euro/mp/lună, Bucureștiul ocupă locul 40 în top 50 orașe analizate la nivel mondial și poziția 50 din 57 în clasamentul european, imediat după Ljubljana. În Praga, Budapesta, Zagreb și Belgrad chiriile sunt peste nivelul din București, o valoare mai mică fiind înregistrată în Sofia, Bratislava, Vilnius, Riga sau Skopje.

Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox:

”Clasamentul este realizat în urma analizei chiriilor de referință din cele mai bune locații de retail din întreaga lume, care, în cele mai multe cazuri, sunt legate de sectorul de lux. Calea Victoriei din București este singura arteră comercială din România luată în considerare în raport, reprezentând cea mai scumpă locație de retail de pe piața locală. Oferta de spații de retail pretabile pentru amenajarea de noi magazine de lux rămâne extrem de limitată în această arie a Bucureștiului, însă pe fondul revigorării turismului, zona Calea Victoriei a devenit un magnet pentru brandurile hoteliere premium, care ar putea acoperi această nevoie de spații de retail.”

Trei din principalele cinci cele mai scumpe destinații comerciale din lume sunt în Europa, New Bond Street din Londra fiind pe locul patru, iar Avenues des Champs-Élysées din Paris pe locul cinci. În top 10, jumătate dintre locațiile clasate sunt din Europa. 

CELE MAI SCUMPE ARTERE COMERCIALE DIN LUMA (sursa: Cushman & Wakefield)

Clasament global

2023

Clasament global 2022 Locatie Oras Chirie
(€/mp/luna)
Evolutie pre-covid pana in prezent 2023/2022
1 1 Upper 5th Avenue  New York  1.700  14% 0%
2 3 Via Montenapoleone Milan 1.500  31% 20%
3 2 Tsim Sha Tsui  Hong Kong 1.268  -39% 4%
4 4 New Bond Street London 1.242  -11% 0%
5 5 Avenue des Champs Élysées Paris 951  -18% 0%
6 6 Ginza Tokyo 775  0% 0%
7 7 Bahnhofstrasse Zurich 770  -2% 1%
8 8 Pitt Street Mall Sydney 634 -24% 0%
9 9 Myeongdong Seoul 545  -19% 5%
10 11 Kohlmarkt Vienna 430  6% 2%
11 10 West Nanjing Road Shanghai 422  -10% 5%
12 12 Orchard Road Singapore 366 2% 2%
13 14 Dong Khoi HCMC 331 40% 17%
14 13 Kaufinger/Neuhauser Munich 320  -12% 0%
15 15 Ermou Athens 290  2% 5%
16 16 Grafton Street Dublin 252  -17% 11%
17 18 Passeig de Gracia Barcelona 250  -9% 9%
18 17 P.C. Hooftstraat Amsterdam 233  0% 0%
19 19 Parizska Street Prague 225  -4% 0%
20 31 Centre – Istiklal Street Istanbul 208 63% 120%
21 20 Suria KLCC Kuala Lumpur 196 13% 5%
22 21 Khan Market New Delhi 184  7% 3%
23 22 Nedre Slottsgate Oslo 162 10% 0%
24 23 Bloor Street Toronto 157  0% 0%
25 26 Stroget (incl. Vimmelskaftet) Copenhagen 145  -3% 2%
26 25 Grande Rue Luxemburg 145  -9% 0%
27 24 Biblioteksgatan Stockholm 140  -7% 1%
28 27 Meir Antwerp 138  -11% 3%
29 28 Chiado Lisbon 125  -4% 2%
30 30 Vaci utca Budapest 110  -27% 0%
31 29 City Centre Helsinki 102  -24% -14%
32 33 Masaryk CDMX 95  5% 11%
33 32 Central Retail District Bangkok 94  -10% 0%
34 34 Kneza Mihaila Belgrade 85  -6% 0%
35 37 Nowy Swiat Warsaw 75  -33% -3%
36 36 Ilica Street Zagreb 75  -6% 0%
37 35 Jakarta 72  0% 0%
38 39 Oscar Freire Jardins Sao Paulo 62  54% 10%
39 38 Čopova Ljubljana 60  0% 0%
40 40 Calea Victoriei Bucharest 55 0% 0%
41 41 Vitosha Blvd Sofia 54  -7% 4%
42 42 Obchodna ulica Bratislava 45  0% 0%
43 43 Bonifacio High Street Manila 42 4% 4%
44 44 Anexartisisas Ave Limassol 40  21% 8%
45 45 Gedimino Ave./

Pilies St./ Didzioji St.

Vilnius 37  -8% 1%
46 46 Kalku St./Valnu St./

Audeju St./Terbatas

St./Kr.Barona St.

Riga 36  -10% 0%
47 47 Viru Street Tallin 31  -9% 0%
48 48 Makedonija Street Skopje 28  0% 0%
49 49 Calle peatonal Florida. Buenos Aires 24 -38% 33%

 

Rob Travers, Head of EMEA Retail Cushman & Wakefield:

„Rata de neocupare în locațiile de retail super-prime rămâne foarte redusă, ceea ce duce la tensiuni concurențiale atunci când cele mai bune spații devin disponibile, fapt reflectat în evoluția chiriilor. Chiar dacă preocupările legate de reducerea cheltuielilor consumatorilor au afectat economia, comercianții au deschis sau și-au îmbunătățit magazinele representative din piețele cheie. Aceste magazine reprezintă o parte critică a unui brand de retail. „

Pe măsură ce lumea continuă să iasă din impactul pandemiei globale, principalele destinații de retail și-au continuat revenirea, cele mai multe dintre acestea înregistrând o evoluție pozitivă a chiriilor în ultimul an. În ultimul an, chiriile în destinațiile globale de retail au crescut în medie cu 4,8% (în moneda locală). Cea mai puternică creștere a fost înregistrată în Asia Pacific, care a avut o medie de 5,3%, cu America la 5,2% și Europa la 4,2%.

Mainstreets 2023 FINAL_Lowres

Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanță imobiliară de top pe piața locală, activând în toate segmentele pieței imobiliare. Departamentul de retail al companiei oferă consultanţă dezvoltatorilor şi retailerilor şi intermediază închirierea de spaţii comerciale atât stradal, cât şi în cadrul marilor centre comerciale din Bucureşti şi din ţară.

Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesioniști și colaboratori, ce oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com .

Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 52.000 de angajați în peste 60 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii activelor. Cu venituri de 10,2 miliarde de dolari, serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cushmanwakefield.com 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței

Piața IPO globală a înregistrat 539 de listări care au atras fonduri în valoare de 61,4 miliarde de...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor