MidEuropa, un actor principal pe piața europeană de private equity, înrădăcinat puternic în Europa Centrală, a anunțat astăzi încheierea unui acord privind vânzarea Profi Rom Food (“Profi” sau “Compania”), unul dintre cei mai extinşi retaileri alimentari din România, către Ahold Delhaize la o valoare a întreprinderii de 1,3 miliarde de euro pre-IFRS16 (1,8 miliarde de euro post-IFRS 16).
Profi este unul din liderii pe segmentul de supermarketuri și magazine de proximitate în România, unde oferă produse locale de calitate pentru clienți din mediul rural dar și urban. Compania operează o rețea de peste 1.650 de magazine și a înregistrat o cifră de afaceri de peste 2,5 miliarde de euro, în perioada de 12 luni încheiată la sfârșitul lunii iunie 2023.
După achiziționarea de către MidEuropa în 2017, Profi a devenit cea mai extinsă rețea de supermarketuri din România (ca număr de magazine) și unul dintre retailerii cu cea mai rapidă creștere de pe piaţa locală, adăugând cu succes peste 1.100 de magazine și crescând vânzările de peste 3,3 ori.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Acest eveniment demonstrează expertiza MidEuropa în crearea liderilor de piaţă, printr-o creştere sustenabilă şi durabilă. MidEuropa a valorificat experiența sa acumulată în retail și tehnologie, rețeaua sa extinsă la nivel paneuropean, precum și competenţele operaționale pentru a adăuga plusvaloare.
Această tranzacţie reprezintă a patra operațiune de exit întreprinsă de MidEuropa în 2023, după exit-urile parțiale din compania de software Symfonia și din platforma de e-commerce Allegro, precum și vânzarea completă a furnizorului de servicii medicale Kent. Aceste tranzacții demonstrează sentimentul pozitiv al investitorilor față de Europa și reafirmă poziția MidEuropa ca lider al tranzacțiilor din Europa Centrală, o regiune cu fundamente solide și potențial de creștere continuă.
Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacția scrie istorie la nivel regional, fiind cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est (potrivit Mergermarket).
Robert Knorr, Managing Partner în cadrul MidEuropa, a declarat:
„Vânzarea Profi este al doilea exit al MidEuropa cu o valoare de peste un miliard de euro în sectorul de retail din Europa Centrală, continuând succesul nostru cu Zabka, unde am construit un lider pe piața poloneză de magazine de proximitate.
Vânzarea către Ahold Delhaize atestă valoarea strategică pe care am adăugat-o la
succesul Profi și marchează un nou reper important pentru MidEuropa, consolidându-ne reputația de generare a unor profituri atractive și lichidități semnificative pentru investitorii noștri.
Vânzarea Profi este, de asemenea, o tranzacție foarte importantă pentru regiunea Europei Centrale, unde se află în continuare unele dintre companiile cu cel mai mare potențial de creștere din Europa .”
Aleksandar Dragicevic, Director în cadrul MidEuropa, a adăugat:
„Profi este o companie extraordinară, care a evoluat într-un veritabil campion național, atrăgând interesul unui investitor strategic global. Evoluția remarcabilă a brandului Profi și expansiunea sa impresionantă au fost posibile datorită angajamentului neclintit al echipei de management de a îmbunătăți constant oferta și experiența clienților.
Ne bucurăm că am contribuit la acest capitol din istoria Profi și urăm succes echipei în noua
lor etapă alături de Ahold Delhaize.”
Alain Beyens, Operating Partner în cadrul MidEuropa, a declarat:
“De la achiziționarea Profi în 2017, echipa noastră operațională a pus în aplicare expertiza și resursele necesare, accesând și rețeaua noastră de specialiști, pentru dezvoltarea Profi.
Am susținut astfel expansiunea companiei, modernizarea rețelei de magazine și îmbunătățirea infrastructurii logistice.
De asemenea, am contribuit la cresterea considerabilă a prezenței online și a capacităților digitale ale firmei. Suntem încrezători în potențialul viitor al companiei alături de noii săi acţionari.”
Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri de retail alimentar din lume și un lider atât pe segmentul de supermarketuri, cât și în segmentul de e-commerce.
Prin brandurile locale, compania deservește săptămânal 60 de milioane de clienți atât în magazine, cât și online, în Statele Unite, Europa și Indonezia.
În România, Ahold Delhaize operează o rețea națională de 969 de magazine, care
funcționează sub brandul Mega Image. Acest parteneriat va complementa și extinde amprenta Ahold Delhaize în România, pentru a deservi mai bine atât zonele urbane, cât și pe cele rurale, creând o ofertă completa care adreseaza nevoile consumatorilor români.
Tranzacția a fost executată de Aleksandar Dragicevic, Dragoș Ardelean, Valentina Giambaşu și Ivo Cavrak.
Consultanții MidEuropa au inclus: Citigroup Global Markets Limited* (consultant financiar),
White & Case și RTPR (consultant juridic), Ernst & Young (financiar și fiscal) și Beragua (comercial).
Tranzacția este condiționată de obținerea aprobărilor necesare din partea organismelor de
reglementare și este preconizat a se finaliza în 2024.
Despre MidEuropa
MidEuropa este un important investitor european de capital privat, cu o prezență consolidată în Europa Centrală și un istoric pe termen lung care se întinde pe aproximativ 25 de ani.
Cu sediul central la Londra, și având prezențe și în Varșovia, București, Budapesta, Praga și Zagreb, MidEuropa adoptă o abordare flexibilă paneuropeană și globală, pentru a identifica investițiile atractive din sectoarele de sănătate, tehnologie, servicii și consum.
MidEuropa colaborează îndeaproape cu fondatori și echipe de management talentate, având că obiectiv principal facilitarea și stimularea unei creșteri durabile.
Acest lucru se realizează prin activități de tip buy & build, accelerarea creșterii organice, implementarea transformării digitale, leadership-ul în sustenabilitate și expansiunea pe plan internațional, pentru a contribui la creșterea transformativa și consolidatea
poziției de lideri în industrie.
Până în prezent, MidEuropa a strâns și gestionat fonduri de peste 6 miliarde de euro și a finalizat 45 de investiții și peste 240 de achiziții complementare în 18 țări.
Despre Profi
Profi este un important retailer alimentar de proximitate din România, cu o rețea de peste 1.650 de magazine în toată România, susținută de șase centre de distribuție.
Profi are peste 28.000 de angajați în toată țara și a generat venituri de peste 2,5 miliarde de euro în perioada de 12 luni încheiată în iunie 2023.
În ultimii șase ani, Profi a implementat cu succes o strategie de expansiune, susținută de investiții în infrastructură, digitalizare și resurse umane.
În această perioadă, Profi și-a crescut semnificativ prezența și capacitățile digitale prin dezvoltarea unei aplicații mobile care are aproape 2 milioane de utilizatori.
*Citigroup Global Markets Limited („Citi”), care este autorizată de Autoritatea de Reglementare Prudențială („PRA”) și reglementată în Marea Britanie de Autoritatea de Conduită Financiară („FCA”) și PRA, acționează în calitate de consultant financiar pentru o companie deţinută de fonduri consultate de MidEuropa și pentru nimeni altcineva în legătură cu aspectele descrise în acest anunț („Tranzacția”) și nu va fi responsabil față de nimeni altul decât această companie pentru asigurarea protecțiilor oferite clienților Citi sau pentru furnizarea de consiliere în legătură cu Tranzacția sau orice alte aspecte la care se face referire în acest anunț.
Nici Citi, nici altul dintre afiliații, directorii sau angajații săi nu datorează sau acceptă nicio obligație, răspundere sau responsabilitate (directă sau indirectă, fie prin contract, conform statutului sau în alt mod) față de orice persoană care nu este un client al Citi, în legătură cu acest anunț, orice declarație conținută în acesta, Tranzacția sau altfel.











