Primele brute subscrise au crescut până la 42,2 miliarde de euro (+3,6%), ca urmare a unei majorări semnificative pe linia Property & Casualty (+10,6%). Intrările nete pe segmentul Life s-au concentrat în întregime pe unit-linked și protecție, în concordanță cu strategia Grupului.
Rezultatul operațional a depășit 3,7 miliarde de euro (+28%), susținut de contribuția puternică a segmentului P&C, în timp ce segmentul Life a fost unul solid. Rata combinată s-a îmbunătățit la 91,6% (-5,4 p.p.). Marja de new business a fost una foarte bună, de 5,81% (+0,31 p.p.)
Creștere puternică a rezultatului net ajustat până la 2,33 miliarde de euro (+60,9%).
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Capitalizare solidă, cu o rată de solvabilitate de 228% (vs. 221% la finalul anului 2022) la care a contribuit puternic și generarea de capital.
CEO-ul Generali Group, Philippe Donnet, a declarat: „Rezultatele excelente din prima jumătate a anului 2023 continuă să dovedească eficiența strategiei noastre „Lifetime Partner 24: Driving Growth” și să demonstreze că Generali este o companie din ce în ce mai profitabilă, cu un portofoliu diversificat și solid, cu statut financiar puternic. La jumătatea duratei strategiei noastre, suntem pe drumul cel bun pentru a ne îndeplini obiectivele ambițioase, confirmând că Grupul are configurația corectă pentru a naviga în scenariul macroeconomic și geopolitic aflat în continuă evoluție. În plus, achizițiile recente ale Liberty Seguros și Conning, care ne vor consolida poziția de leadership în asigurări în Europa și îmbunătățirea platformei noastre globale de management al activelor, vor întări și mai mult Grupul. Aceste rezultate a fost obținute datorită efortului tuturor colegilor și agenților noștri. Ei reprezintă baza solidă pentru a ne continua creșterea durabilă, creând valoare pentru toți stakeholder-ii noștri”.
Indicatori cheie | |||
30/06/2023 | 30/06/2022 | Modificare | |
Prime brute subscrise (milioane €) | 42.237 | 40.458 | 3,6% |
Rezultat operațional consolidat (milioane €) | 3.721 | 2.907 | 28% |
Rezultat operațional Life | 1813 | 1879 | -3,5% |
Rezultat operațional P&C | 1,853 | 998 | 85,7% |
Rezultat operațional Asset & Wealth Management | 498 | 491 | 1,3% |
Rezultat operațional Holding și alte afaceri | -125 | -149 | -16,4% |
Ajustări din consolidare | -318 | -311 | 2,2% |
Marja New Business (%) | 5,81% | 5.5% | 0,31 p.p. |
Rata Combinată (%) | 91,6% | 97% | -5,4 p.p. |
Rezultat net ajustat (milioane €) | 2.330 | 1.448 | 60,9% |
Rezultat net | 2.243 | 864 | – |
EPS – Profitul per acțiune ajustat (€) | 1,51 | 0,92 | 64,6% |
30/06/2023 | 31/12/2022 | Modificare | |
Capital propriu al acționarilor (milioane €) | 26.693 | 26.650 | 0,2% |
Marja de servicii contractuale (milioane €) | 32.095 | 31.025 | 3,4% |
Active totale în administrare (milioane €) | 631.034 | 615.185 | 2,6% |
Rata de solvabilitate Solvency II (%) | 228% | 221% | 7 p.p. |
Milano – La o reuniune prezidată de Andrea Sironi, Consiliul de Administrație al Assicurazioni Generali a aprobat raportul financiar consolidat al Grupului Generali din primul semestru al anului 2023.
Primele brute subscrise au crescut la 42,23 miliarde de euro (+3,6%), datorită aprecierii semnificative a segmentului P&C.
Intrările nete pe Life au fost de -877 milioane de euro, cu ieșiri nete din linia de economisire, compensate parțial de intrări nete atât pe linia unit-linked, cât și pe cea de protecție. Acest lucru este în concordanță cu strategia Grupului de a-și repoziționa portofoliul de afaceri Life și, de asemenea, reflectă tendințele industriei observate pe canalele bancare din Italia și Franța.
Rezultatul operațional a crescut până la 3,72 miliarde de euro (+28%), tot datorită diversificării surselor de profit și contribuției achizițiilor anterioare.
În mod particular, rezultatul operațional al segmentului P&C a crescut la 1,85 miliarde de euro (+85,7%). Rata combinată s-a îmbunătățit la 91,6% (-5,4 p.p.).
Rezultatul operațional pe Life a fost solid, de 1,81 miliarde de euro (-3,5%), iar marja de new business a crescut la 5,81% (+0,31 p.p.).
Rezultatul operațional al segmentului Asset & Wealth Management a fost de 498 milioane euro (+1,3%), cu o contribuție puternică a Băncii Generali.
Rezultatul operațional al segmentului Holding și alte afaceri s-a îmbunătățit la -125 milioane de euro (-149 milioane de euro în S1/2022).
Rezultatul net ajustat a crescut substanțial până la 2,33 miliarde de euro (1,44 miliarde de euro la S1/2022). Acest lucru s-a datorat în primul rând rezultatului operațional îmbunătățit, care a beneficiat de surse diversificate de profit, un câștig de capital nerecurent legat de cedarea unei dezvoltări imobiliare din Londra (193 milioane de euro fără taxe), reflectând totodată și impactul de 97 milioane de euro ca depreciere a instrumentelor cu venit fix din Rusia înregistrate în S1/2022.
Rezultatul net s-a îmbunătățit la 2,24 miliarde de euro (864 milioane de euro în S1/2022).
Capitalurile proprii ale acționarilor Grupului au crescut la 26,7 miliarde de euro (+0,2%), datorită rezultatului net al perioadei, parțial decalat de plata dividendelor.
Marja de servicii contractuale (CSM), care este elementul de bilanț introdus de IFRS 17 și constă în profiturile viitoare actualizate ale contractelor în vigoare, a crescut la 32,1 miliarde de euro (31 miliarde de euro la finele lui 2022).
Activele totale gestionate de Grupul Generali au fost de 631 miliarde de euro (+2,6% comparativ cu exercițiul financiar 2022), reflectând efectul pozitiv din piață.
Grupul și-a confirmat capitalizarea solidă, cu rata de solvabilitate de 228% (221% la finele lui 2022).
GRUPUL GENERALI
Generali este unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de asigurări și management de active. Înființat în 1831, este prezent în peste 50 de țări, cu un volum total de prime de 81,5 miliarde EUR în 2022. Cu 82.000 de angajați care deservesc 68 de milioane de clienți, Grupul are o poziție de leadership în Europa și o prezență în creștere în Asia și America Latină. În centrul strategiei Generali este angajamentul său LifeTime Partner față de clienți, concretizat prin soluții inovatoare și personalizate, cea mai buna experiență a clienților din industrie și capacitatea de distribuție digitalizată globală. Grupul a integrat pe deplin sustenabilitatea în toate direcțiile strategice, cu scopul de a crea valoare pentru toate părțile interesate, construind în același timp o societate mai echitabilă și mai rezistentă.