joi, 12 iunie, 2025

Studiu MKOR & AVIS: 4 din 10 români au călătorit în afara țării în ultimele 12 luni

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Conform studiului Obiceiuri de Călătorie ale românilor, Aprilie 2023

4 din 10 români călătoresc cu scopuri bine definite, indiferent de destinație

  • 40% dintre respondenți au călătorit în ultimele 12 luni în străinătate, cu o medie anuală de 2.4 călătorii
  • 9 din 10 persoane au călătorit în țară în ultimele 12 luni, cu o medie anuală de 6 călătorii
  • Indiferent de destinație, 43% dintre respondenți preferă să călătorească cu scopuri bine definite, cu timp și buget limitat

În ultimul an, majoritatea românilor au călătorit mai mult în România decât în străinătate, conform datelor oferite de MKOR & AVIS prin intermediul studiului Obiceiuri de Călătorie ale românilor 2023. 

Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR

Astfel, 91% dintre respondenții la studiul menționat au călătorit în interiorul României în ultimele 12 luni. În medie, numărul deplasărilor interne este de 6 călătorii. Numărul celor care au ales ca destinație o altă țară este mai mic, doar 4 din 10 respondenți deplasându-se în afara țării în ultimul an. Similar, și frecvența călătoriilor este redusă, înregistrând o medie de 2.4 călătorii.

În ceea ce privește scopul deplasărilor, acesta diferă în funcție de destinație. Țările străine sunt preferate în general pentru petrecerea timpului liber. 7 din 10 respondenți au mers în vacanță la cea mai recentă călătorie în străinătate. De cealaltă parte, aproape 4 din 10 respondenți au călătorit în scop de business la cea mai recentă deplasare în țară.

Pentru mai bine de jumătate dintre deplasări, indiferent de destinație, durata medie a călătoriei a fost de o săptămână. 

Când vine vorba de planificarea călătoriei, cei mai mulți dintre respondenți (43%) au o abordare pragmatică atunci când călătoresc. Aceștia își setează scopuri bine definite și călătoresc cu timp și buget limitat. 

La polul opus se situează cei care caută o experiență facilă. Astfel, 12% dintre respondenți preferă să caute oferte pentru sejururi complete decât să organizeze personal călătoria, în detaliu. 

Pentru 1 din 5 respondenți importantă este experiența, aceștia fiind interesați mai degrabă de explorarea de noi culturi. Experiența este un factor decisiv și pentru cei care caută experiențe premium, care să le transforme călătoria într-una memorabilă (9%). 

Pe experiența celorlalți se bazează aproape exclusiv cei care iubesc activitățile care implică socializare, în general (10%). Aceștia au cea mai pronunțată prezență digitală și apelează la comentariile și recomandările altor utilizatori atunci când aleg un produs sau serviciu. 

Planificarea călătoriei în funcție de impactul asupra mediului sau asupra calității vieții altora este comportamentul cel mai puțin prezent în rândul respondenților (doar 5%).  

Datele sunt extrase din studiul Obiceiuri de Călătorie ale românilor 2023, realizat de MKOR Consulting în parteneriat cu AVIS România, pe un eșantion de 1746 respondenți, populație generală. Eșantionul este reprezentativ la nivel național, pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică. Datele au fost colectate în luna aprilie 2023, prin sondaj administrat online (CAWI).

Despre MKOR Consulting 

MKOR Consulting (https://mkor.ro/) este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției:
https://mkor.ro/studii-piata-proprii/ 

Despre AVIS România

Avis România și-a început activitatea în 1994. Cu o experiență de peste 28 de ani pe piața de închirieri auto, compania a investit continuu în oameni, în rețeaua și tehnologia sa. Scopul principal al Avis România este de a oferi servicii de închiriere auto de înaltă calitate și personalizate în funcție de nevoile clienților săi, astfel încât aceștia să beneficieze de o călătorie plăcută și sigură în România și în străinătate. Avis România este prezent în 6 orașe din țară, cu birouri de închiriere în centrele și aeroporturile din București, Otopeni, Cluj, Constanța, Craiova și Timișoara.

www.avis.ro

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Roborock lansează în România Roborock Saros Z70, primul asistent inteligent pentru casă echipat cu tehnologia revoluționară OmniGrip™

Roborock, lider global în soluțiile de robotică ultra-inteligente pentru casă, lansează în România produsul flagship: Roborock Saros Z70. Acest...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor