Flanco a încheiat primul semestru al anului cu o valoare a vânzărilor de 600 milioane de lei, în creștere cu 30% față de aceeași perioadă a anului anterior. Comparativ, piața produselor electro-IT a crescut în valoare cu aproximativ 6%.
“Evoluția favorabilă a primului trimestru s-a menținut și în cel de-al doilea, deși, potrivit mediilor istorice ale industriei, trimestrul doi este cu 10-15% mai slab în ceea ce privește volumele comparativ cu prima parte a anului”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco. “Volumele s-au menținut la același nivel, cu o valoare a vânzărilor similară, de 300 milioane de lei, rezultând un prim semestru în creștere procentuală cu două cifre față de anul anterior.”
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Categoriile de produse cele mai căutate de clienți confirmă trendurile ultimei perioade: orientarea către produse de divertisment, către produse care facilitează mobilitatea și conectivitatea în timpul activităților care presupun ieșiri în aer liber sau călătorii.
Astfel, gadgeturile, căștile, boxele portabile au avut o creștere dublă față de aceeași perioadă a anului trecut, iar vânzările de smartphone-uri au continuat să crească peste media pieței (+45%). De asemenea, televizoarele OLED au fost de două ori mai căutate decât în primul semestru al anului anterior. Alte produse pentru casă, precum espressoarele de cafea și aspiratoarele, au crescut peste medie (+50%) în acest semestru.
Pe de altă parte, categoriile de produse care au fost la mare căutare în anii de pandemie înregistrează în prezent stagnări sau chiar scăderi. Este cazul electrocasnicelor mari, cu o durată de viață lungă, precum mașinile de spălat rufe/vase, aparatele frigorifice, plitele și cuptoarele incorporabile.
“Este vizibil faptul că românii pun un accent tot mai ridicat pe preț, în decizia de cumpărare – atât ca urmare a incertitudinilor economice, cât și a scăderii creditului de consum. Observăm mai puține solicitări, dar și o creștere a exigenței băncilor în evaluarea eligibilității clienților”, completează Dragoș Sîrbu.
Despre Flanco:
Flanco este cel mai dinamic retailer autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice. Cu un număr de peste 1.400 de angajați, compania deţine o rețea de 160 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 113 orașe ale României. De asemenea, magazinul online al retailerului, flanco.ro, se află în continuă dezvoltare și oferă tehnologie de ultimă generație, cele mai căutate branduri și soluții inovatoare de plată. Pentru mai multe informații, vă rugăm accesați www.flanco.ro sau paginile de Facebook şi de LinkedIn.