Platforma de recrutare a lansat un studiu anonim în rândul angajatorilor și angajaților din România
- Cifrele la nivelul României arată că 4 din 10 angajați (40%) au experimentat sau au asistat personal la situații de discriminare la locul de muncă, mult peste media europeană de 17%.
- nPloy lansează o campanie de informare și conștientizare, chemând alături atât angajatori, cât și candidați care să participe la un scurt sondaj despre Discriminare & Incluziune.
- Datorită tehnologiei bazate pe inteligență artificială, platforma garantează evaluarea obiectivă a candidaților prin recrutare anonimă, concentrându-se exclusiv pe calificările și aptitudinile candidaților.
Discriminarea în recrutare și la locul de muncă continuă să fie o temă foarte importantă atât la nivelul Uniunii Europene, cât și în România. Conform datelor recente ale Eurobarometrului(1), 1 din 6 europeni spun că s-au simțit discriminați în ultimele 12 luni – cei mai mulți dintre ei la locul de muncă (23%) și atunci când își căutau un job (13%).
Pe plan intern, cifrele (2) arată că aproape 4 din 10 angajați (40%) au experimentat sau au asistat personal la situații de discriminare la locul de muncă, în special din cauza afinităților politice, a apartenenței la un grup etnic și a vârstei mai înaintate. Mai mult, 3 din 4 angajați nu au participat la programe de formare pentru diversitate și incluziune în ultimii doi ani, indiferent de postul ierarhic ocupat. Și, aproximativ 40% dintre români spun că s-ar simți inconfortabil dacă ar avea un coleg din comunitatea LGBTQI+, comparativ cu media de 12-15% de la nivelul UE.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
În contextul acestor date preocupante, nPloy, care a intrat pe piața românească în februarie, dă startul unei campanii de promovare a diversității și a incluziunii în procesul recrutare și la locul de muncă. Datorită tehnologiei bazate pe inteligență artificială care stă la baza platformei, nPloy garantează evaluarea obiectivă a candidaților prin recrutare anonimă. Practic, nPloy încurajează angajații să se concentreze exclusiv pe calificările și aptitudinile candidaților – datele personale (nume, sex, vârstă, poza) sunt ascunse. Prin această abordare, nPloy promovează o evaluare corectă și imparțială a candidaților.
Pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța diversității și a incluziunii, nPloy invită atât candidații, cât și angajatorii să participe la un scurt sondaj. Împărtășindu-și opiniile și experiențele, aceștia pot contribui la crearea unui mediu de lucru echilibrat, transparent și corect.
După încheierea sondajului, nPloy va efectua o analiză a rezultatelor, propunând strategii pentru a reduce decalajul și a încuraja un parteneriat onest și eficient între angajatori și candidați.
„Discriminarea nu ar trebui să-și găsească locul nici în procesul de recrutare, nici la locul de muncă și suntem hotărâți ca, împreună cu angajatorii și candidații, să aducem schimbarea necesară”, a spus Co-fondatorul nPloy, Konstantin Tsonev. „Prin valorificarea modelului nostru inovator de recrutare anonimă, ne propunem să asigurăm condiții și oportunități egale pentru toți candidații. Mai mult decât atât, prin campania noastră de conștientizare și sondajul despre D&I pe care îl realizăm în această perioadă, sperăm să ajutăm la construirea unui mediu care să aprecieze și să promoveze diferențele individuale, ajutând astfel organizațiile să construiască echipe mai puternice”, a adăugat acesta.
Aflați mai multe despre campania nPloy pe https://nploy.net/ro/about-us/diversity-and-nploy.
Despre nPloy
nPloy este o platformă inovatoare de recrutare care folosește tehnologii de ultimă oră pentru a revoluționa procesul de angajare. Datorită algoritmului său bazat pe inteligență artificială, aceasta conectează direct talentele și angajatorii pe baza unui model asemănător aplicațiilor de dating, potrivind candidații cu ofertele de locuri de muncă în funcție de așteptările lor salariale, a aptitudinilor, experienței, locației sau a tipului de job căutat.
Start-up-ul din Europa Centrală și de Est a atras deja peste 150.000 de utilizatori și peste 1.100 de companii de la lansarea sa în 2018. Anul trecut, echipa a obținut 2 milioane de euro în prima rundă de investiții, stabilindu-și ca obiectiv extinderea în alte țări europene, România fiind prima dintre acestea.
Promovând conceptul de recrutare anonimă, nPloy își propune să elimine favoritismul și discriminarea, permițând organizațiilor să construiască echipe diverse și incluzive. Având o prezență globală, nPloy se angajează să transforme viitorul pieței muncii ajutând atât organizațiile, cât și indivizii.
1 Eurobarometru, Discriminarea în UE, 2019