joi, 19 iunie, 2025

Interviu cu Laura Pup, Country Manager & Managing Director, myPOS România: myPOS Online revoluționează comerțul electronic pentru antreprenori

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Laura Pup

Country Manager & Managing Director, myPOS România

myPOS Online revoluționează

comerțul electronic pentru antreprenori

 

myPOS este o companie fintech premiată, care permite întreprinderilor mici și mijlocii să accepte plăți cu cardul și să își gestioneze finanțele de pe o singură platformă. Garantând o soluție cuprinzătoare de plăți, myPOS se bucură de încrederea a peste 150.000 de companii din peste 30 de țări din Europa.

Când a fost înființat myPOS Group? Ce soluții tehnice și de afaceri au stat la baza expansiunii sale regionale?

Ca idee, myPOS a fost lansat pentru prima dată în 2014 și ca produs în 2016, oferind o soluție de plată cuprinzătoare și accesibilă pentru întreprinderile mici și mijlocii să accepte plăți cu cardul. În fazele sale inițiale, myPOS a fost introdus în Italia, urmat de Țările de Jos. A intrat pe piața din România în 2019, iar primul showroom a fost deschis la București în 2022, ca parte a expansiunii companiei în acel an.

Această creștere a fost determinată de o combinație a soluțiilor noastre tehnice moderne și a abordării strategice de afaceri. Dezvoltăm terminale POS mobile ușor de utilizat, echipate cu funcții avansate, cum ar fi metode de acceptare a plăților fără contact, conectivitate mobilă și o gamă de aplicații mobile integrate pentru afaceri. Dar asta nu este tot. Oferim numeroase servicii cu valoare adăugată. Cu fiecare dispozitiv myPOS, comercianții primesc un cont gratuit în mai multe valute, un card business, o cartelă SIM de date integrată pentru conectivitate constantă și acces la instrumente robuste de gestionare a afacerii, toate disponibile într-un singur loc pe platforma noastră. Aceste inovații, împreună cu abordarea noastră centrată pe client și accent pe accesibilitate, au alimentat expansiunea noastră în 30 de țări din Europa.

Dar ceea ce ne deosebește cu adevărat compania este oferta noastră unică. Până în prezent, rămânem singura companie fintech de pe piață care asigură decontarea imediată a fondului, după acceptarea plăților pe platforma myPOS, fără costuri suplimentare. Acesta este un avantaj semnificativ pentru întreprinderile mici și mijlocii. În plus, ne propunem în mod constant să fim în frunte prin implementarea soluțiilor software de ultimă generație, asigurându-ne că clienții noștri au acces la cele mai recente progrese.

Potrivit Băncii Centrale Europene, volumul plăților online sau POS crește, iar cel al plăților în numerar scade. Ce nou a adus myPOS pe piață?

Ca răspuns la această tendință, myPOS a introdus mai multe soluții inovatoare pentru a răspunde nevoilor în evoluție ale întreprinderilor și ale consumatorilor.

Oferim o gamă largă de instrumente de acceptare a plăților, inclusiv terminale POS portabile, o aplicație SoftPOS, precum și gateway-uri și servicii de plată online. Aceste soluții permit IMM-urilor să accepte plăți cu cardul atât în magazin, cât și online, oferind flexibilitate și confort clienților lor.

În plus, cu serviciile noastre cu valoare adăugată, myPOS merge dincolo de procesarea tradițională a plăților. Unele dintre aceste servicii includ chiar instrumente de facturare și de gestionare a stocurilor. Prin integrarea acestor instrumente direct în platforma myPOS, oferim clienților noștri o soluție completă business-in-a-box, ajutându-i să-și sporească eficiența generală.

Toată această suită de soluții de plată pe care am adus-o pe piață își propune să răspundă cererii tot mai mari de tranzacții online și POS. Combinând instrumente versatile de acceptare a plăților, beneficii integrate cu valoare adăugată, capacități de integrare fără întreruperi și accesibilitate, dăm puterea întreprinderilor să îmbrățișeze ecosistemul de plăți digitale și să se adapteze peisajului în schimbare al preferințelor consumatorilor.

Ce tehnologii și aplicații utilizați în prezent?

La myPOS, folosim o serie de tehnologii avansate pentru a îmbunătăți soluțiile noastre de plată și pentru a oferi clienților noștri cele mai bune servicii posibile.

Folosim terminale moderne și sigure la punctul de vânzare, care sunt echipate cu cele mai noi tehnologii de plată. Aceste terminale acceptă toate formele de plăți contactless, asigurând o experiență perfectă și convenabilă atât pentru comercianți, cât și pentru clienți.

Pentru a asigura o conectivitate constantă și o procesare fiabilă a tranzacțiilor, oferim o cartelă SIM de date cu fiecare cititor de carduri, permițând comercianților noștri să rămână conectați în orice moment, oriunde îi duce munca. Pentru companii, acest lucru asigură procesarea neîntreruptă a plăților, chiar și în zonele cu acoperire limitată la internet.

În ceea ce privește aplicațiile software, am dezvoltat propria noastră aplicație myPOS, care oferă comercianților o interfață ușor de utilizat pentru a-și gestiona tranzacțiile, a vizualiza rapoarte de vânzări în timp real și a accesa informații valoroase de afaceri. Aplicația le permite comercianților să urmărească cu ușurință performanța vânzărilor, să gestioneze inventarul și să genereze rapoarte detaliate – de pe un computer sau de pe telefon, din mers.

În plus, am dezvoltat soluția noastră proprie softPOS – myPOS Glass, care poate transforma orice smartphone Android compatibil NFC într-un terminal POS. Aceasta înseamnă că companiile nu trebuie să investească în hardware suplimentar pentru a accepta plăți. Trebuie pur și simplu să descarce aplicația, să introducă suma plății, să atingă cardul clientului de pe spatele smartphone-ului și plata este primită imediat în contul de comerciant gratuit. Cea mai bună parte aici este că aplicația vine fără niciun angajament inițial, fără costuri fixe și fără posibilitatea de a anula oricând. Comercianții pot alege pur și simplu planul Starter și pot plăti doar pe măsură ce sunt plătiți.

De asemenea, oferim o integrare perfectă cu diverse aplicații terțe, permițând companiilor să-și echipeze terminalul de plată cu software de contabilitate, platforme de comerț electronic și alte instrumente de management al afacerilor. Această integrare simplifică procesele și îmbunătățește acuratețea datelor, ajutând companiile să ia decizii informate și să își optimizeze finanțele.

Care sunt avantajele cheie ale antreprenorilor și comercianților care vă folosesc serviciile?

Principalul avantaj este că antreprenorii pot gestiona mai multe metode de plată, instrumente de afaceri și relații cu furnizorii de pe o singură platformă. Din poziția de a deservi sute de mii de întreprinderi mici și mijlocii, noi, cei de la myPOS, putem spune că pentru a reduce ineficiența și a îmbunătăți fluxul de numerar, comercianții au nevoie de o singură platformă care să scadă povara gestionării multiplelor integrări și instrumente. O platformă cu un teanc complet de soluții integrate de afaceri și o gamă largă de servicii financiare, care sunt taxate în funcție de cifra de afaceri a comercianților, fără costuri fixe sau implicare pe termen lung.

Terminalele noastre de plată sunt moderne și pline de caracteristici, concepute pentru a oferi companiilor tot ce au nevoie pentru a se dezvolta în același mod în care pot juca marii jucători. Dar asta nu este tot ce oferim și sunt mândră că pot spune că oferim antreprenorilor de toate dimensiunile nenumărate beneficii pe care le pot utiliza în operațiunile lor zilnice.

Printre aceste beneficii cheie pe care le oferim companiilor se numără prețurile competitive și structurile de taxe, decontarea instantanee a fondurilor primite și o mare varietate de instrumente online. Voi împărtăși puțin mai multe despre fiecare dintre acestea pentru a picta o imagine mai bună.

În centrul myPOS se află ca acceptarea plăților să fie accesibilă pentru toate companiile. Oferim prețuri competitive și structuri transparente de taxe. De asemenea, nu împovărăm comercianții noștri cu contracte obligatorii sau taxe de configurare și taxe lunare. Această abordare permite companiilor de toate dimensiunile, inclusiv întreprinderilor mici și chiar microîntreprinderilor, să adopte cu ușurință soluțiile myPOS și să beneficieze de tendința de creștere a plăților digitale.

În plus, comercianții care folosesc myPOS beneficiază de avantajul accesului imediat la fonduri. Prin posibilitatea de a vedea banii din fiecare vânzare transferați în câteva secunde în conturile lor, companiile obțin o gestionare mai bună a fluxului de numerar și capacitatea de a răspunde prompt la cheltuielile urgente.

În același timp, permițând comercianților să accepte plăți în mai multe valute, îi ajutăm să răspundă unei baze mai largi de clienți și să-și extindă acoperirea internațională. Serviciile noastre de plată online îi ajută, de asemenea, să realizeze acest lucru.

Comercianții myPOS care nu au un site web pot primi în continuare plăți digitale prin varietatea de soluții de plată online pe care le oferim. Un exemplu este PayLink și PayButton care pot fi partajate prin SMS, e-mail, social media sau încorporate pe un site web. Făcând clic pe aceste link-uri cu utilizări multiple, clienții sunt direcționați rapid către o pagină web sigură unde pot iniția plata.

myPOS Online este una dintre soluțiile noastre care oferă comercianților posibilitatea de a-și crea propriul magazin online fără a fi nevoie de abilități speciale de codare și investiții excesive. Oferim toate resursele necesare pentru ca un comerciant să se alăture lumii comerțului electronic și totul este gratuit. Pentru cei care au un site web, dar nu pot accepta încă plăți, oferim myPOS Checkout, unde comercianții pot integra unele dintre cele mai importante cărucioare de cumpărături din lume.

Cum a decurs activitatea myPOS România în ultimii doi ani?

Suntem cu adevărat bucuroși să vă împărtășim că ultimul an a fost extrem de plin si de interesant pentru myPOS România. Ne-am impus ca furnizor de soluții de plată de încredere și preferat de mulți pe piața din România.

De la deschiderea magazinului nostru din București în 2022, am înregistrat un succes incredibil, deoarece interesul pentru dispozitivele myPOS a crescut constant. Cu peste 12.000 de dispozitive aflate în prezent pe piață, am asistat la o creștere substanțială și am atins repere remarcabile în extinderea prezenței noastre în țară.

În plus, angajamentul nostru de a servi nevoile IMM-urilor este evident în creșterea remarcabilă de 98% a volumelor de tranzacții realizată doar în România.

Ne-am concentrat cu sârguință pe abordarea nevoilor specifice ale afacerilor din România, oferind soluții personalizate și suport localizat. Această abordare a strâns feedback pozitiv și încredere din partea clienților noștri, care apreciază experiențele de plată de încredere pe care le oferim. Baza noastră de utilizatori s-a extins și am stabilit parteneriate puternice cu jucători cheie de pe piața locală, consolidându-ne și mai mult poziția de furnizor de plăți lider.

Succesul îl datorăm și impulsului actual al pieței din România și nevoii de agilitate digitală de astăzi. Un exemplu în acest sens a fost pandemia de Covid-19, care a făcut atât companiile, cât și clienții să caute metode de plată rapide, sigure și mai sănătoase – o soluție care poate fi găsită în fața myPOS și a produselor sale.

Acum, aștept cu nerăbdare să văd care va fi viitorul myPOS România, dar sunt cu siguranță pozitiv în ceea ce privește creșterea sa.

Care sunt principalele mari provocări în domeniul în care sunteți activ?

Fiind o companie, parte a industriei fintech în continuă dezvoltare, întâmpinăm în mod regulat provocări. E doar firesc.

Una dintre provocările principale cu care ne confruntăm este creșterea concurenței pe piață. Odată cu peisajul fintech în evoluție, noi jucători intră pe piață în fiecare zi. Pentru a rămâne în frunte, ne străduim să ne diferențiem oferind caracteristici inovatoare, o abordare centrată pe client și soluții personalizate care răspund în mod specific nevoilor afacerilor din România.

O altă provocare este construirea încrederii și depășirea reticenței unor companii de a adopta noi tehnologii de plată. Metodele tradiționale de plată încă domină în anumite sectoare, fiind nevoie de educație și tenacitate pentru a convinge companiile să îmbrățișeze beneficiile plăților cu cardul și cele ale soluțiilor digitale. Lucrăm intens pentru a educa și a demonstra avantajele terminalelor noastre myPOS, subliniind securitatea, confortul și eficiența pe care le oferă.

În plus, conformitatea cu reglementările este o provocare crucială în domeniu. Respectarea reglementărilor locale și asigurarea alinierii produselor și serviciilor noastre cu cadrul legal poate fi complexă. De aceea, ne menținem mereu la curent cu cele mai recente cerințe pentru a asigura conformitatea deplină, oferind în același timp o experiență perfectă pentru clienții noștri.

Abordarea acestor provocări necesită o combinație de înțelegere a pieței, adaptabilitate, comunicare eficientă și inovare continuă. În ciuda obstacolelor, am încredere în capacitățile echipei mele de a naviga în domeniu, de a stimula creșterea și de a oferi soluții de plată excepționale.

Din păcate, nivelul de educație financiară a românilor este încă destul de scăzut. Conform ultimelor statistici, doar unul din patru cetăţeni are card. De asemenea, maxim 33% dintre antreprenorii mici și mijlocii dețin un terminal POS. BNR, ARB, ASF, ASE și băncile comerciale au întreprins acțiuni pentru promovarea educației financiare. Ce poate face fintech-ul în acest pas?

Da, procentul relativ scăzut de cetățeni români care dețin un card și afaceri care au terminal POS subliniază necesitatea unor eforturi concertate pentru promovarea alfabetizării financiare.

Alte date pe care le avem la myPOS arata că, din pacate, companiile se confruntă cu o pierdere de venituri de peste 5% din cauza proceselor de plată ineficiente și dezorganizate. Pentru a face față acestei provocări și a debloca potențialul de creștere, comercianții ar trebui să ia în considerare investiția în terminale POS. Prin implementarea acestei soluții, antreprenorii pot nu numai să rezolve problema, ci și să își crească cifra de afaceri cu un impresionant 25% într-un termen relativ scurt.

Cu toate acestea, aceste statistici pot fi văzute și ca o oportunitate de care pot beneficia în același timp comercianții, consumatorul final și furnizorii de plăți. Aici este important să înțelegem ce le lipsește clienților și comercianților – fie că este vorba de cunoștințe sau de o anumită abordare a muncii lor, astfel încât furnizorii de servicii financiare să se poată concentra pe optimizarea soluțiilor lor pentru a le oferi ceea ce au nevoie.

Pandemia a stimulat digitalizarea și dezvoltarea sectorului comerțului electronic. Cum putem grăbi această încercare și educația digitală a antreprenorilor?

Accelerăm educația digitală a antreprenorilor, oferind instrumente ușor de utilizat și accesibile. myPOS face digitalizarea accesibilă și încurajează prin îmbunătățirea constantă a serviciilor noastre.

Mulți proprietari de afaceri încă cred că a-și duce afacerea online este o sarcină descurajantă care necesită o investiție semnificativă. Dar nu mai este cazul. Serviciile online myPOS, de exemplu, oferă comercianților o soluție accesibilă, care le scutește de nevoia de găzduire, resurse pentru dezvoltatori sau designeri. Cu doar câteva clicuri, aceștia își pot configura afacerea de comerț electronic de la zero, pot integra o poartă de plată pe site-ul lor web existent sau pot trimite un link de plată ușor de utilizat clienților din întreaga lume. Lasă-mă să explic un pic mai multe despre ele.

După cum am menționat puțin mai devreme, myPOS Online revoluționează comerțul electronic pentru antreprenori, oferind o soluție fără probleme care elimină nevoia de investiții inițiale. Toate lucrările „din culise” au fost deja gândite de noi, permițându-le clienților noștri să se concentreze doar pe importul produselor lor, selectarea unui șablon de design potrivit și vânzarea eficientă online.

Un alt beneficiu „cheie”, myPOS Checkout, funcționează cu unele dintre cele mai populare pluginuri de comerț electronic precum WooCommerce, Magento și PrestaShop. Acest lucru permite companiilor să încorporeze fără efort un coș de cumpărături în site-urile lor web existente, simplificând procesul de plată online.

Chiar și pentru companiile fără un site web, am dezvoltat soluții inovatoare pentru a le ajuta să accepte tranzacții online. Cu myPOS Payment Request, comercianții pot genera linkuri unice personalizate și le pot partaja convenabil prin SMS, e-mail sau aplicații de chat. Aceste link-uri ghidează clienții către o pagină de plată sigură, facilitând achizițiile fără probleme și sigure. MyPOS Payment Tag oferă funcționalități similare, dar pentru utilizări multiple și cu flexibilitatea suplimentară de a permite comercianților să stabilească suma plății sau să permită clienților să o introducă în momentul plății.

Pentru a spori și mai mult confortul, oferim și plăți cu coduri QR, pe care utilizatorii le pot genera cu ușurință prin contul sau prin terminalul lor myPOS. Clienții trebuie doar să îl scaneze și să finalizeze tranzacția folosind telefoanele lor.

Aceste funcții au primit feedback pozitiv de la clienții finali, deoarece demonstrează angajamentul companiei de a oferi o experiență de plată fără probleme și convenabilă.

În viitor, credem că plățile online vor deveni mai larg acceptate de consumatori și acest lucru va încuraja cererea de platforme de plată online sigure și eficiente. După cum arată studiile globale recente, un număr tot mai mare de tineri consumatori preferă să facă cumpărături de pe telefoanele mobile în timp ce sunt în deplasare. Aceasta înseamnă că comercianții nu trebuie doar să aibă o prezență online, ci este obligatoiu să se adapteze la preferințele clienților, să optimizeze experiența utilizatorului și să ofere un proces de plată fără probleme. Deși acest lucru ar putea părea o provocare pentru IMM-uri, comercianții trebuie să înțeleagă că au toate resursele la îndemână.

Ce așteptări aveți de la instituțiile locale și centrale cu privire la procesul de digitalizare, ținând cont de cum au decurs lucrurile până acum și de investițiile planificate în PNRR?

Așteptările mele de la instituțiile locale și centrale cu privire la procesul de digitalizare sunt mari, mai ales având în vedere progresul actual și investițiile planificate în Planul Național de Recuperare și Reziliență.

În viitor, mă aștept ca diverse instituții să lucreze împreună pentru a crea un mediu prosper pentru transformarea digitală. Aceasta include dezvoltarea de reglementări, politici și cadre favorabile care promovează inovația și ușurința de a face afaceri în sfera digitală.

Aștept cu nerăbdare un sprijin puternic din partea tuturor instituțiilor în promovarea colaborării între actorii din industrie și organismele guvernamentale. Acest lucru va facilita schimbul de cunoștințe, inovarea și dezvoltarea de soluții personalizate care abordează provocările și oportunitățile specifice de pe piața din România.

În plus, va fi extrem de pozitiv să vedem angajamentul proactiv din partea instituțiilor în promovarea alfabetizării digitale și a inițiativelor care vizează dezvoltarea competențelor. Acest lucru va permite persoanelor și întreprinderilor să îmbrățișeze și să utilizeze pe deplin tehnologiile digitale, permițându-le să înflorească în economia digitală.

De asemenea, sper să văd o implementare eficientă a investițiilor planificate prezentate în PNRR. Aceste investiții ar trebui să acorde prioritate inițiativelor digitale care au potențialul de a stimula creșterea economică, de a spori competitivitatea și de a stimula incluziunea digitală în diferite sectoare, inclusiv în finanțe.

Dacă trebuie să rezum, așteptările mele sunt pentru un mediu de colaborare și susținere care încurajează și accelerează digitalizarea. Lucrând împreună, comunitatea financiară poate dezlănțui întregul potențial al tehnologiilor digitale, stimulând dezvoltarea economică și beneficiind atât afacerile, cât și cetățenii din România.

Cum găsești un echilibru între viața personală și cea profesională? Ce lucruri aduc bucurie în afara carierei tale?

Asistând la impactul transformator pe care myPOS îl are asupra vieții proprietarilor de afaceri mici și schimbările revoluționare pe care le aducem industriei pot spune că activitatea noastră este incredibil de încurajatoare. Asta face ca munca să nu se simtă ca o muncă.

Prin alinierea intereselor mele personale cu rolul meu la myPOS, pot experimenta un sentiment de împlinire în ambele aspecte ale vieții mele.

Stabilesc întotdeauna obiective cât se poate de realiste și realizabile atât pentru viața mea personală, cât și pentru cea profesională. Acest lucru îmi permite să mențin un sentiment de realizare și satisfacție în toate domeniile, evitând în același timp epuizarea sau neglijând aspecte importante ale vieții mele, mă deconectez conștient de la serviciu în timpul meu liber iar astfel timpul dedicat băiețelului meu Vlad (7ani), familiei, prietenilor, hobby-urilor și altor activități care îmi aduc bucurie și împlinire, este unul de calitate. Găsind un echilibru între viața personală și cea profesională și hrănind diverse surse de bucurie: o carte bună, un film, timp petrecut în natură cu fiul meu, duc la o viață împlinită, aducându-mi tot ce este mai bun în ambele domenii.

De fapt, găsirea unui echilibru între viața personală și cea profesională înseamnă acceptarea și integrarea pasiunii mele pentru fintech și digitalizare în toate aspectele vieții mele. Trăim într-o eră în care toate aspectele vieții noastre primesc un ajutor major prin prisma tehnologiei la care avem acces: telefoane inteligente, roboți ce aspiră siguri, progrmat sau nu, gageturi de tot felul etc. Am înțeles acum ceva ani că momentul pe care îl trăim este unic și ne suntem datori nouă înșine să evoluăm, să fim în pas cu tehnologia, să ne folosim de tehnologie, să ne facem viața mai ușoară, mai frumoasă și de ce nu, mai simplă, să generăm cât mai mult timp liber pentru cultivarea unor relații semnificative și pentru crearea de amintiri durabile ce aduc o bucurie imensă și împlinire.

 

 

 

 

 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Prime Kapital obține o finanțare de 20 milioane de euro de la Garanti BBVA pentru Faza 3 Silk District

Construcția avansează, cu peste 65% din unități deja vândute. Finalizarea estimată pentru 2026 Prime Kapital, un important dezvoltator imobiliar...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor