joi, 11 septembrie, 2025

Alexandra Lovin, Managing Partner re7consulting: 7 piloni care stau la baza relației cu agenția de marketing

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Articol de Alexandra Lovin, Managing Partner re7consulting România

In cei 10 ani de experienta in marketing online si 7 ani de cand am infiintat agentia re7consulting impreuna cu partenerul meu Sebastian Baier, aproape 200 de clienti ne-au trecut pragul. Dintre acestia, la un moment dat unii au ales sa urmeze o alta cale, iar cu altii dintre ei inca lucram, ajungand, dupa atatia ani, sa dezvoltam o relatie armoniasa, bazata pe un nivel intim de cunoastere reciproca la nivel profesional.  

Ca agentie de marketing online orientata catre performanta, analiza reprezinta o etapa vitala in economia proceselor noastre, atat in ceea ce priveste optimizarea procelor de promovare desfasurate pentru clienti, dar si in ceea ce privesc relatiile pe care le avem cu partenerii nostri, cautand sa localizam motivele pentru care clientii aleg sa schimbe agentia, dar si ce anume ii determina sa ramana in curtea unei singure agentii pentru multi ani de zile.

Cu alte cuvinte, de ce unele colaborari dureaza ani, iar altele nu? Care sunt cele mai comune motive pentru care companiile aleg sa schimbe agențiile de marketing?

Ei bine, cautand raspunsuri pentru a imbunatati serviciile agentiei, am gasit cateva directii importante care fac relatia dintre client si agentie de marketing sa fie productiva. 

COMUNICAREA

O relatie de succes se bazeaza pe o comunicare transparenta, dar si activa. Inca de la inceput este important ca agentia de marketing sa inteleaga business-ul tau, precum si obiectivele, dorintele si necesitatile pe care le ai. 

Agentia re7consulting pune accent pe o comunicare constanta, zilnica. Echipa noastra verifica zilnic campaniile active pentru fiecare partener, iar clientul este informat in permanenta despre performanta campaniilor. 

IMPLICARE

Pentru ca o relatie sa fie pe termen lung este important ca agentia sa genereze rezultate profitabile. Dar generarea de rezultate inseamna implicare si validare a rezultatelor. De multe ori cifrele vazute in conturile de publicitate sunt diferite de cifrele vazute de tine in contabilitate. O agentie trebuie sa puna accent pe implicare pentru a gasi solutii potrivite de promovare, dar si pentru a intelege ce functioneaza si de ce. Agentia trebuie sa se implice activ nu doar in promovarea business-ului, dar si in business efectiv pentru a intelege noi posibilitati de promovare sau scalare a rezultatelor. De asemenea, agentia trebuie sa fie dedicata cerintelor tale si sa caute solutii pentru a integra cerintele intr-o strategie potrivita de promovare.

CONSULTANTA

Chiar daca ai sau nu cunostiinte de marketing, este important sa intelegi ce face agentia de marketing pentru tine, cu ce te ajuta si care este strategia din spatele implementarilor. Agentia care oferta consultanta, care este alaturi de tine in tot procesul de promovare, care iti explica rezultatele avute, este o agentie cu care vei cladi o relatie pe termen lung. De asemenea, de multe ori este important sa primesti sugestii pentru a diversifica promovarea in mediul online: diferite canale, diferite campanii, sugestii de a targeta diferite audiente, de a testa noi oferte sau de a scala campaniile profitabile.

SOLUTII

Ca in orice relatie, nu totul este roz. Mai ales cand depinzi de platformele de promovare, cand depinzi de audienta care nu ia decizia de a cumpara instant, cand competitia este in crestere continua.

Promovarea in mediul online este intr-o continua transformare. Din acest motiv, agentia de marketing trebuie sa adapteze strategia in functie de nevoile tale si sa fie prezenta la nevoile tale. Agentia de marketing trebuie sa ofere solutii la provocarile care apar pe parcursul colaborarii si sa actioneze imediat. De exemplu, nu mai ai produse in stoc, sau au o oferta pe care doresti sa o lansezi, sau apar diferite modificari in business care pot impacta campaniile online. O agentie de marketing trebuie sa fie alaturi de tine in tot procesul de promovare.

TRANSPARENTA

Transparenta in relatia cu agentia de marketing este strans legata de buget. Este important sa stii unde sunt investiti banii si ce anume genereaza venit. Campaniile de promovare trebuie sa fie create pe contul tau, asupra carora sa ai acces oricand.

Pe o alta parte, agentia trebuie sa fie transparenta si atunci cand vine vorba de campanii care nu au succes, si sa iti explice ce testari au fost profitabile sau nu, si de ce. Transparenta inseamna ca esti mereu in contact cu ceea ce se intampla in conturile de publicitate, de la buget, audienta, vizual si pana la rezultate.

RAPORTARI

Pentru a intelege performanta campaniilor este necesar ca raportarile sa fie dese si informatiile pe care le ai sa fie comparate. O raportare saptamanala / lunara a rezultatelor te va ajuta sa intelegi eficienta bugetului investit in promovarea online. Asa cum am mentionat si mai sus (chiar daca urmarirea vanzarilor / leadurilor este corecta – integrarile de tracking sunt corecte) este nevoie de mai mult de atat pentru ca raportarile sa fie reale.

De exemplu, in cazul unui magazin online exista TVA, exista comenzi anulate, etc. Iar in cazul unei campanii de generare de leaduri este important sa stii si calitatea leadurilor avute. Aceste raportari te ajuta sa intelegi relevanta campaniilor de marketing, dar si profitabilitatea lor. 

REZULTATE

As spune ca daca relatia dintre tine si agentia ta de marketing are la baza o comunicare activa, agentia iti ofera consultanta, solutii, transparenta, raportari si se implica activ in a-ti oferi profitabilitate, atunci rezultatele vor fi vizibile.

Rezultatele (pot fi vanzari, potentiali clienti, vizibilitate etc) vor fi profitabile pentru ca agentia de marketing intelege ca profitabilitatea lor inseamna o relatie pe termen lung cu ea. Fara rezultatele pozitive, relatia cu agentia de marketing nu poate fi de lunga durata. Tu, ca business owner, trebuie sa deprinzi increderea ca investitia (fee-ul agentiei si bugetul investit) merita sa fie pe termen lung. 

Acestea sunt directiile pe care le-am localizat in urma analizei realizate pe cei aproape 200 de client cu care am colaborat, sau cu care inca lucram. Tot acestea sunt directiile pe care le-am integrat deja in agentia re7consulting cu rezultate notabile in ceea ce priveste relatia cu clientii, de aceea, in acest moment, echipa noastra se regaseste in fiecare directie descrisa mai sus. Daca iti doresti o intalnire cu noi, ne poti contacta. 

Articol scris de Alexandra Lovin, Managing Partner re7consulting România

Urmărește-ne:
- 23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei) -Inscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Gala Club Antreprenor – ediția a XXIII-a - Înscrie-te acum! - Bilete online -Gala Club Antreprenor Ediție Aniversară 5 ani de la lansarea revistei Club Antreprenor
- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

TechAngels – 1 milion de euro investiții directe în S1 2025, cu accent pe startupuri noi și tehnologii emergente

Investiții directe ~ 1.000.000 euro în startupuri tech în S1 2025* (1) 17% dintre investitori...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Înscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA -Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA