Mediul de promovare a cunoscut o continuă dezvoltare în ultimii ani, în special când ne referim la digital marketing. Uneltele sunt tot mai performante, costurile se mențin la un nivel decent față de alte state europene, iar potențialul se află la cote înalte.
Cu toate acestea, observăm numeroase afaceri care încă nu au reușit să acceseze acest potențial. Deseori, cauzele acestor blocaje sunt similare și pot fi remediate.
Un motiv comun pentru strategii de marketing ineficiente este setarea greșită a așteptărilor. Antreprenorii își doresc vânzări nelimitate ulterior primei reclame, dorință pe care o înțelegem și pe care o urmărim și noi. Realitatea, însă, este puțin diferită. Un client potențial are nevoie de numeroase contacte cu un brand înainte să ia decizia de a achiziționa produsul sau serviciul promovat. Calitatea si tipul interacțiunilor influențează numărul de contacte necesare, precum și coșul final de articole.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Mai departe putem menționa încercarea continuă a afacerilor mici să vândă prin reclame. Deși pare contrar scopului principal, o campanie care se chinuie să convingă oamenii să cumpere, expune doar beneficii și oferte, nu obține rezultate extraordinare. Arta marketing-ului constă în a dezvolta o dorință puternică a publicului să vină la tine, nu să îl atragi “cu forța”. Din acest motiv putem observa că marile brand-uri, în special brand-urile de lux, publică reclame mult mai elegante și mai subtile.
O altă strategie puțin folosită de afacerile mici, dar extrem de apreciată de brand-urile mari, este asocierea companiei cu o persoană. Acesta este motivul pentru care noi, ca agenție de marketing, la momentul publicării acestui articol nu avem conturi de social media. Singurul cont pe care îl utilizăm este contul meu personal, în calitate de membru fondator al societății. Oamenii se simt mult mai confortabil să asculte, să urmeze si să lucreze cu o persoană decât cu o firmă. Este o interacțiune mai caldă, care crește încrederea și puterea brand-ului în piață.
Aspectele de mai sus sunt eficiente dacă sunt aplicate corect, conform unei strategii de marketing adaptată la specificul afacerii.