Îmbunătățind productivitatea și acuratețea programului de lucru poate reduce timpul total al lucrării, astfel economisești și timp și bani.
Îmbunătățind productivitatea și acuratețea programului de lucru poate reduce timpul total al lucrării, astfel economisești și timp și bani. Timpul înseamnă bani, în industria construcțiilor unde suntem judecați după oră, reducerea timpului pe ici pe colo poate face munca mai profitabilă.
Acum vă întrebați cum trebuie să procedez?
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Productivitatea și acuratețea programului începe cu un program bine pus la punct.
Programul și bugetul tău trebuie să fie biblia ta pentru o lucrare în construcții. Acesta nu este un document de cumpărat și urmat. Aceasta este cronologia ta, a avea un program la începutul lucrării și a-l ignora este la fel de rău ca și când nu ai avea niciunul, acest principiu se aplică pentru orice firmă în orice domeniu. Trebuie să fii constant și să verifici mereu programul tău.
Cum se poate verifica progresul în raport cu programul de lucru?
Există mitul în sectorul construcțiilor că dacă aveți un program bine stabilit toată lumea îl va citi și înțelege, iar lucrarea se va desfășura după acesta. Greșit, nimeni nu citește programul și cei care îl citesc nu îi dau importanță. Trebuie să forțați lucrătorii să vă citească și aplice programul și cel mai bun mod de a face acest lucru este monitorizarea îndeaproape.
Unul dintre marile secrete în construcții și motivul pentru care unii sunt mai bine decât alții este monitorizarea, informarea și ajustarea.
Cum puteți monitoriza, informa și ajusta? Priviți câteva metode:
- Puneți în evidență planurile (desenele), este o metodă veche dar bună prin care puteți monitoriza și urma zilnic ce se realizează. Monitorizați progresul și scoateți în evidență pe desene ce s-a realizat. În cazul în care lucrătorii de la gips carton se mișcă greu, aflați de ce și încercați să optimizați procesul, acesta este doar un exemplu.
- Urmăriți cantitățile, creați pe o foaie un tabel care ar putea conține coloanele:
- Durata
- Cantitatea
- Cantitatea zilnică consumată – urmărită zilnic
- Data finalizării – creați o ecuație care împarte cantitatea la cantitatea media consumată zilnic
- Total ore de lucru
Aceste aspecte vă vor ajuta să înțelegeți mai bine cât va dura finalizarea lucrării
- Date istorice, după executarea mai multor lucrări și înregistrarea datelor acestora, veți avea un jurnal destul de cuprinzător, care include cât durează fiecare lucrare în parte și de câți oameni este nevoie. Dacă la viitoarea lucrare un rigipsar lucrează mult mai încet decât altul de la alte proiecte din trecut puteți discuta cu coordonatorul lucrării sau chiar și cu persoana respectivă să aflați răspunsul. Având datele istorice lucrătorul nu poate vă poate minți și aveți o metoda de a combate orice scuză.
Concluzia este că urmărirea progresului și menținerea jurnalelor nu este dificilă și vă poate ajuta la priceperea și acuratețea la care puteți estima lucrări, vă poate ajuta la îmbunătățirea productivității pentru viitoarele proiecte.