- Banca raportează 218 milioane lei profit net în primul trimestru al anului 2022, în linie cu satisfacția clienților care e în creștere;
- Activele totale ale băncii au ajuns la 31 martie 2022 la 59,6 miliarde lei, o creștere de 14%, an la an;
- Portofoliul de credite la valoare neta al băncii a depășit 34,3 miliarde de lei, cu 19% mai mult față de T1 2021;
- Depozitele clienților au ajuns la 49,4 miliarde de lei in T1 2022, o creștere de 13% comparativ cu finalul lunii martie din anul precedent;
- În primele trei luni ale acestui an, banca a ajutat peste 15.000 de clienți să-și renoveze locuințele și 5.000 să-și ia o mașină;
Raiffeisen Bank a obținut o performanță financiară foarte bună în primul trimestru al anului 2022, înregistrând un profit net de 218 milioane de lei, în creștere cu 10% față de primul trimestru 2021. Creșterea profitului a fost determinată de creșterea activității tranzacționale a clienților, atât persoane fizice, cât și companii, în paralel cu menținerea profilului de risc al băncii la un nivel foarte bun.
„Rezultatele noastre bune din primele trei luni ale anului 2022 reflecta procesul de relansare economică, manifestat imediat după perioada cea mai critică a pandemiei. Astfel, soldul de credite nete al băncii a crescut cu 19% față de T1 2021, cu rezultate bune pentru toate segmentele de business. Stocul creditelor acordate corporațiilor a înregistrat o evoluție excelentă, cu o creștere de 30%, în timp ce activitatea de creditare pentru categoria de clienți IMM a generat un avans al stocului de aproape 10%, iar pentru creditele acordate persoanelor fizice am obținut o creștere similară, de 11% an la an. Depozitele atrase de bancă au înregistrat o creștere de 13% în primul trimestru al anului 2022, față de aceeași perioada din 2021, în principal din sectorul corporațiilor mari și medii. Din 24 februarie 2022 ne confruntăm însă cu o situație extrem de imprevizibilă și dificilă, războiul din Ucraina, care determina schimbări în comportamentul clienților. Mai ales în momente ca acestea, facem tot posibilul pentru a oferi clienților cele mai bune sfaturi financiare și ne străduim să îmbunătățim interacțiunea cu banca pentru a le face viața mai ușoară.”, a spus Zdenek Romanek, președinte & CEO Raiffeisen Bank.
Venitul operațional al băncii la 31 martie 2022 a fost de 692 de milioane de lei, cu 12% mai mult decât în trimestrul I al anului precedent. Veniturile din dobânzi au crescut cu 16%, susținute de volume de credite mai mari, dar și de un trend ascendent pentru ratele de dobândă din piață. Veniturile nete din comisioane au crescut de asemenea cu 12% in T1 2022, față de T1 al anului trecut, pe fondul unei activități tranzacționale intense a clienților noștri, în special în ceea ce privește schimburile valutare și comisioanele din asigurările aferente creditelor.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Cheltuielile operaționale la T1 2022 sunt în creștere cu 8% față de T1 2021, în special din zona costurilor salariale, a cheltuielilor IT și, într-o măsură mai mică, din zona de utilități și carburanți. Presiunile inflaționiste care afectează economia în ansamblu își fac simțite efectele și asupra costurilor operaționale ale băncii.
“Cu toate aceste presiuni asupra costurilor, prioritățile noastre rămân să fim o echipă valoroasă de profesioniști, mulțumită de mediul de lucru și să continuăm investițiile în digitalizarea serviciilor băncii pentru a răspunde cât mai bine și mai rapid nevoilor clienților. Luăm în calcul optimizarea unor cheltuieli neesențiale pentru strategia noastră, cum sunt cele pentru operațiunile cu numerar sau cheltuielile cu chiriile. Costul cu provizioanele se menține la un nivel scăzut, pe fondul unui comportament bun de plată al clienților noștri, care au reușit să depășească mai bine decât ne-am fi așteptat provocările perioadei pandemice”, a adăugat Zdenek Romanek.
Anul 2022 a adus noi provocări geopolitice și economice, iar abordarea prudentă a băncii cu privire la riscul de credit a determinat creșterea costului cu provizioanele de la 8 milioane de lei în T1 2021 la 20 milioane de lei in T1 2022.
Experiența clienților s-a îmbunătățit datorită fluxurilor de înrolare și creditare complet digitale
În primul trimestru din 2022, în platforma Puls de colectare a feedback-ului clienților s-a înregistrat cel mai bun scoring de satisfacție de până acum pentru fluxul de înrolare digitală. Orice persoană care dorește să devină client al Raiffeisen Bank poate să o facă simplu, direct din aplicația de mobile banking Smart Mobile, fără a fi nevoie de o deplasare la bancă.
Portofoliul de clienți digitali activi persoane fizice a continuat să crească la Raiffeisen Bank cu peste 50.000 de utilizatori activi în primele trei luni ale acestui an, ajungând la peste 1,1 milioane de clienți digitali activi la 31 martie 2022.
În luna martie, ca urmare a evoluției ratelor de piață, a inflației, dar și a situației create de războiul din Ucraina, banca a crescut dobânzile la produsele de economisire în lei, cu până la 2,5 puncte procentuale. Produsele de economisire pentru persoane fizice la Raiffeisen Bank sunt disponibile exclusiv în aplicațiile digitale, Raiffeisen Smart Mobile și Raiffeisen Online.
Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Numărul tranzacțiilor e-commerce efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank a crescut cu 34%, față de primele 3 luni ale anului trecut. Clienții Raiffeisen Bank pot face plăți cu telefonul prin RaiPay pe Android, descarcând aplicația din Google Play Store sau Huawei AppGallery, cu Apple Pay pe iOS și cu Garmin Pay, pe ceasurile Garmin. În primul trimestru din 2022, a crescut cu 83% numărul plăților efectuate de clienții Raiffeisen Bank cu telefonul sau cu ceasul.
În primul trimestru 2022, clienții au revenit la comportamentul de dinaintea pandemiei, iar plățile cu cardurile de debit Raiffeisen destinate cumpărării online de bilete de avion s-au dublat față de primul trimestru 2021, la fel și achizițiile de vacanțe. Plățile cu cardurile băncii la hoteluri, restaurante și baruri au crescut cu 70% față de primul trimestru al anului 2021.
În același timp, peste 15.000 de clienți au luat un credit de nevoi personale (Flexicredit) de la Raiffeisen Bank pentru renovarea locuinței, iar alți 5.000 au cumpărat o mașină în primele trei luni ale acestui an. Acoperirea cheltuielilor medicale sau finanțarea unor evenimente speciale au fost alte motive pentru care clienții Raiffeisen Bank au solicitat un împrumut personal.
Securitatea plaților online e, de asemenea, o preocupare permanentă a băncii și a clienților sai. Utilizatorii aplicației RaiPay pot activa un card de unica folosință, atașat cardului lor de cumpărături, pe care îl pot utiliza pentru site-urile noi sau cele vizitate mai rar. Pot fi generate până la 10 carduri unice pe zi, cu valabilitate de 30 de minute.
Finanțarea sustenabilă progresează pe toate segmentele de clienți
Împreună cu grupul mama RBI, Raiffeisen Bank își asuma un rol esențial în procesul de tranziție la o economie verde. Banca urmărește să genereze impact pozitiv în societate, atât prin modul în care operează, cât și prin proiectele pe care alege să le finanțeze.
Acordul de finanțare în valoare de 325 milioane euro semnat de Raiffeisen Bank cu ROMGAZ, cel mai mare producător de gaze naturale din România, este un exemplu elocvent pentru angajamentul băncii în susținerea procesului de tranziție spre o economie mai verde și un sistem energetic cu emisii zero.
În primul trimestru din 2022, Raiffeisen Bank a acordat și primele credite verzi generate prin platforma de finanțare sustenabilă dedicata IMM-urilor. Creditele au fost acordate pentru achiziția de panouri fotovoltaice cu scopul transformării sustenabile a afacerilor, dar și reducerii costurilor cu energia electrică. https://bank.raiffeisen.ro/ro/sustenabilitate/home.html;
Vânzările de credite imobiliare din oferta standard a băncii acordate persoanelor fizice au crescut cu 40% în T1 2022 față de T1 2021. În primele trei luni ale acestui an, creditele din categoria “Mortgage Green” au ajuns la o pondere de peste 41% din volumul de credite noi garantate cu ipotecă, acordate de bancă, iar 85% dintre clienți au ales să achiziționeze un apartament și 15% dintre ei au optat pentru achiziția unei case.
În sprijinul cetățenilor ucraineni, refugiați din calea războiului
Raiffeisen Bank a venit în sprijinul cetățenilor ucraineni refugiați în România, prin oferirea accesului fără costuri la servicii bancare esențiale. Pentru cardurile emise în Ucraina, plățile la POS-urile băncii și retragerile de numerar de la ATM/MFM-urile băncii au costuri 0. De asemenea, cetățenii ucraineni își pot deschide un cont curent cu card de debit atașat, în lei, emis pe loc, în orice agenție a băncii, pe baza pașaportului sau a actului de identitate ucrainean. În plus, cei care fac și dovada unui contract de muncă înregistrat în România pot beneficia de toate produsele și serviciile din oferta băncii. Raiffeisen Bank a pus la dispoziția clienților săi și opțiunea de donație în aplicația Smart Mobile, pentru Fondul de Urgenta lansat de United Way, care sprijină direct familiile refugiate în România din cauza războiului din Ucraina.
Grupul Raiffeisen are 25 de ani de activitate pe piața bancară din România și deservește peste 2,28 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are aproape 4.700 de angajați, 300 de agenții în toată țara, 1.131 ATM-uri, din care 474 mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 26.400 POS-uri.