vineri, 27 iunie, 2025

Punct de vedere PKF Finconta: Răspunsurile guvernanței corporative la întrebările pandemiei

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Articol de Florentina Șușnea, Managing Partner, PKF Finconta

O bună guvernanță corporativă și piețe de capital care funcționează bine sunt întotdeauna importante, dar se dovedesc cu atât mai importante acum pentru redresarea economică și consolidarea rezistenței la posibilele șocuri viitoare.

Guvernanța corporativă favorizează un mediu de încredere pe piață și integritate în afaceri care sprijină dezvoltarea pieței de capital. Calitatea cadrului de guvernanță corporativă al unei companii este decisivă pentru dinamismul și competitivitatea ei. De asemenea, sprijină gestionarea riscurilor de mediu, sociale și de guvernanță și valorifică mai bine contribuțiile diferitelor părți interesate, fie că sunt acționari, angajați, clienți, furnizori sau comunități, la succesul pe termen lung al companiei.

Fluiditatea mediului de business din perioada pandemică a accelerat transformări incipiente sau a reliefat altele. Pentru plasarea guvernanței corporative în orizontul acestor transformări includ aici cele mai importante 5 tendințe în viziunea mea:

  1. Preocuparea pentru volatilitatea continuă

Directorii executivi se vor confrunta cu implicațiile tactice și strategice ale continuării volatilității politice, sociale, economice și de legislative. Se adaugă, de asemenea, preocupările legate de creșterea economică, digitalizare, reforme, inflație și fragmentarea continuă a societății. Pentru a aborda aceste provocări, va fi nevoie ca mediul de afaceri, prin organismele colaborative și asociative, să exercite o atenție sporită și o interacțiune mai strânsă cu reprezentanții mediului politic și cu liderii comunităților locale.

  1. Accentul mai mare pe capitalul uman

Rezolvarea problemelor legate de angajați va beneficia de o atenție mai mare din trei motive principale. În primul rând, se pune accentul pe obligația implicită a consiliului de administrație cu privire la susținerea stării de bine a angajaților ca obiectiv prioritar. Al doilea este legat de modul în care aspecte precum reîntoarcerea la muncă, sănătatea, siguranța si implicarea angajaților completează deja agenda corporativă. Al treilea este valoarea atribuită practicilor eficiente de gestionare și dezvoltare continuă a capitalului uman.

  1. Recuperarea responsabilității corporative

Confluența dintre evoluțiile recente și cele așteptate va determina consiliile de administrație să sprijine o cultură a eticii și conformității corporative. Ariile de focus care vor permite atingerea acestor obiective includ: controversele privind frauda corporativă, marginalizarea funcțiilor corporative de conformitate, siguranța consumatorilor și crizele de conformitate a a serviciilor și produselor, mediatizarea marilor fraude și a consecințelor acestora. Codurile etice aplicate funcțiilor de conducere, și nu numai, vor fi reformulate și li se va acorda o importanță organizațională mai mare.

  1. Responsabilitatea socială în creștere

Așteptările crescute cu privire la responsabilitatea socială corporativă vor determina consiliile de administrație să monitorizeze mai atent direcția adeziunii companiei față de principiile CSR. Acest lucru se întâmplă în special în ceea ce privește deciziile strategice legate de sustenabilitate și practicile de afaceri, răspunsuri organizaționale la justiția socială, inițiative legate de valorile corporative, și poziția publică a companiei și a CEO-ului acesteia cu privire la probleme politice, economice, de sănătate publică și sociale.

  1. Reevaluarea profilurilor de risc

Abordarea în consiliul de administrație a chestiunii evaluării riscurilor va suferi o reajustare semnificativă. Pandemia a confirmat că pot apărea într-adevăr dezastre din care rezultă o creștere a profilului de risc al companiei. Echipele de specialiști în managementul riscurilor vor reconfirma sursele riscurile critice, vor asigura disponibilitatea planurilor de gestionare a crizelor și vor urmări riscurile clasate atât în categoria riscurilor necunoscute dar probabile, cât și în cea a riscurilor necunoscute dar posibile. Aceste echipe vor echilibra nevoia de mai multă claritate în identificarea și monitorizarea riscurilor, fără a distrage atenție echipei de lucru sau provoca distrageri inutile ale managementului de la focusul agendei strategice.

Aceste și alte provocări sunt de așteptat să influențeze modul în care funcționează consiliile de administrație și își exercită rolul de conducere. Acestea vor răspunde remodelând procesele de analiză și abordările operaționale, modernizând expertiza companiilor în guvernanța corporativă și comportamentele în această direcție ale celor responsabili.

Despre PKF Finconta

De peste 26 de ani, PKF Finconta este una dintre principalele 10 firme de servicii profesionale din România. Ca membri ai PKF International Ltd. suntem parte dintr-o rețea internațională de firme independente din punct de vedere legal, care oferă consultanță și audit oriunde în lume.Grupul PKF Finconta este format din patru societăți cu capital românesc: PKF Finconta, PKF Finconta Consultanță, PKF Finconta HR și Finconta Consulting SPRL, membre ale organismelor profesionale naționale CECCAR, CAFR, CCFR și UNPIR. Prin intermediul acestora oferim servicii de audit financiar, analiză financiară corporativă, consultanță fiscală, întocmirea dosarului prețurilor de transfer, servicii de contabilitate, salarizare, resurse umane, insolvență, auditarea fondurilor nerambursabile și due diligence de achiziții.

 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

SIMAVI, companie românească de top în soluții IT și transformare digitală, susține conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Alba” ca partener dedicat inovării în...

Software Imagination & Vision (SIMAVI), companie românească de tehnologie cu expertiză în soluții digitale pentru administrație, educație și mediul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor