joi, 11 septembrie, 2025

Green Deal, oportunitate pentru dinamizarea transportului pe Marea Neagra și Fluviul Dunărea

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, a organizat, joi, 21 octombrie, evenimentul „Valorificarea transportului pe Dunăre și Marea Neagră – soluție pentru comerțul internațional durabil”, în scopul identificării soluțiilor optime pentru dezvoltarea comerțului pe cale navigabilă, în contextul atingerii neutralității climatice până în 2050.

Totodată, în cadrul evenimentului, au fost prezentate o serie de oportunități pentru mediul de afaceri cu referire la dezvoltarea portului Constanța într-un hub comercial la Marea Neagră și transformarea Dunării într-o alternativă viabilă pentru transportul mărfurilor către porturile de la Marea Neagră, Marea Baltică și Marea Adriatică din Inițiativa celor Trei Mări (3SI). 

CCIR a organizat, în urmă cu trei ani, prima ediție a Forumului Economic 3SI. Dintre cele 12 țări membre ale 3SI, opt au ieșire la cele trei mări. Cu toate acestea, cele opt state nu realizează în total nici măcar jumătate din volumul comercial înregistrat de Portul Rotterdam. Este o realitate care ne spune că țările din Europa de Est au ajuns în mare parte subcontractoare ale economiei Europei de Vest. În ceea ce privește Marea Neagră, aceasta este văduvită de un motor economic puternic, de o economie puternică generatoare de trafic atât ca import, cât și ca export. Green Deal poate fi o oportunitate serioasă pentru ceea ce înseamnă trafic pe Marea Neagra și bineînțeles mai departe pe Dunăre către centrul Europei. Mărfurile care vin din Estul Africii, Sudul Asiei, Australia, sau Extremul Orient care au ca destinație Europa, trebuie să treacă prin Canalul de Suez, iar de aici până la Constanța sunt numai trei zile jumătate de marș. Cu toate acestea, se preferă Portul Rotterdam cu o distanță de 11 zile de marș. S-a creat această buclă pe care, mai ales în contextul Green Deal, încercăm să o eliminăm”, a declarat președintele CCIR, dl. Mihai Daraban.

Dl. Lazăr Comănescu, Secretar General al Organizaţiei de Cooperare Economică la Marea Neagră a declarat: „Dezvoltarea, progresul economic, oriunde în lume depind în mod decisiv de starea transportului și a capacității de conectivitate. Din perspectiva geostrategică a țării noastre, este important să conștientizăm mai bine care este importanța și rolul regiunii Mării Negre. Această regiune constituie adevăratul pod de legătură între Europa, Asia, Orientul Mijlociu și Africa. În cadrul OCEMN acordăm o deosebită atenție acestor noi direcții de acțiune stabilite la nivel global, și aici mă refer la realizarea unei conexiuni comerciale optime cu Uniunea Europeană, mai ales în contextul Green Deal. La nivel de organizație, am promovat mai multe proiecte importante care se completează reciproc, cum ar fi autostrada din jurul Mării Negre și evident îmbunătățirea traficului pe Marea Neagra, prin emiterea BSEC Permit System, un instrument care s-a dovedit extrem de util în ultima perioadă”.

„Voi începe prin a adresa felicitări tuturor celor care activează în domeniul maritim pentru reziliența de care au dat dovadă în ultima perioadă, ultimele cifre indicând faptul că, la nivel european, volumul mărfurilor transportate pe cale maritimă și fluvială a început să revină la cel înregistrat în anii de dinainte de pandemie. În ceea ce privește Green Deal, trebuie să recunoaștem că suntem într-o situație critică din punct de vedere al nivelului poluării, iar transportul maritim este mai mult decât o soluție viabilă, reprezintă o necesitate în aceste condiții. În cazul unor mări închise, precum Marea Neagră sau Marea Baltică, impactul poluării poate fi devastator din toate punctele de vedere. Apreciem faptul că România are multe realizări în ceea ce privește un transport verde atât pe cale maritimă, cât și pe cale fluvială, și aici mă refer la Portul Verde Giurgiu”, a declarat Magda Kopczynska, director pentru Transportul pe Apă, Directoratul-General pentru Mobilitate și Transport, Comisia Europeană.

Urmărește-ne:
- 23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei) -Inscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Gala Club Antreprenor – ediția a XXIII-a - Înscrie-te acum! - Bilete online -Gala Club Antreprenor Ediție Aniversară 5 ani de la lansarea revistei Club Antreprenor
- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

România intră pe scena mondială a logisticii prin participarea Anei-Maria Saraholu la Young Logistics Professionals Award

De peste două decenii, FIATA și TT Club deschid drumul tinerelor generații de profesioniști printr-o competiție de elită. Fostul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Înscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA -Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA