joi, 26 iunie, 2025

Cum ajung Universitățile sǎ încaseze bani frumoşi de la companiile private

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Articol de Ioan Andrei Botiș, Fondator, Appraisal & Valuation și Managing Partner, NAI Romania

Pandemia e un context care obligǎ la reinventare, la o atentǎ cheltuire a resurselor, la optimizarea programului de lucru, dar şi al identificǎrii de noi surse de finanţare atât pentru societǎţile comerciale private, cât şi pentru instituţiile de stat.

Astfel, Universitǎţile din România pot beneficia de surse noi de finanţare, dar de data aceasta nu de la guvern, ci banii pot veni chiar din gestionarea inteligentǎ a resursele existente.

Este vorba despre spaţiile proprii constând în terenuri şi construcţii care zac acum goale şi care dupǎ pandemie, pot fi fructificate, putând fi închiriate terţilor. Localizarea preferenţialǎ în centrele oraşelor, face ca aceste spaţii sǎ devinǎ prima alegere pentru companiile care vor acces rapid, poziţionarea idealǎ, precum şi toate facilitǎţile pe care le oferǎ universitǎţile.

Convinge-i pe ceilalţi sǎ lupte pentru cauza ta

Universitǎţile din România s-au confruntat dintotdeauna cu lipsa fondurilor bǎneşti. Nimic nou sub soare. Orice absolvent al unei facultǎţi de stat poate dezvǎlui situaţia realǎ a clǎdirilor şubrede sau a sǎlilor de curs fǎrǎ dotǎrile moderne necesare. Existǎ universitǎţi în care nu s-a modernizat mai nimic de la Revoluţie încoace.

Aceastǎ stare de fapt care impiedicǎ progresul ne obligǎ sǎ batem pasul pe loc în raport cu se întâmplǎ azi la nivel mondial. Cu toate cǎ avem profesori universitari extrem de bine pregǎtiţi în domeniul lor, Universitǎţile din România nu sunt sprijinite în mod real sǎ ofere lumii absolvenţi cu minţi luminate de care avem cu toţii nevoie.

Astfel, cu efort minim, fructificarea spaţiilor proprii propice închirierii ar putea rezolva o bunǎ parte din problemele financiare cu care se confruntǎ astǎzi.

Noi surse de finanţare pentru Universitǎţile din România

Dincolo de obligativitatea evaluǎrii patrimoniului clǎdirilor, acestǎ situaţie de fapt poate duce universitǎţile cǎtre consolidarea bugetului propriu.

Banii rezultaţi ar putea acoperi o partea considerabilǎ din cheltuielile lunare, ar putea însemna un plus în dotarea sǎlilor de curs cu aparaturǎ ultramodernǎ extrem de folositoare studenţilor şi profesorilor, ar putea însemna finanţarea participǎrii României la conferinţe importante din strǎinǎtate sau renovarea clǎdirilor aferente. Toate acestea fǎrǎ zeci de aprobǎri de la superiori, ci gospodǎrindu-se singuri întocmai unei societǎţi private.

Companii interesate de închirierea acestor spaţii pot fi bǎncile, farmaciile, companii de IT, reprezentanţe ale unor companii internaţionale, alte instituţii financiare, s.a.

Cei care învaţǎ regulile, schimbǎ situaţia

Pentru a putea fi închiriate, spaţiile trebuie inventariate şi evaluate de o “comisie numită de conducătorul instituţiei publice sau de evaluatori autorizaţi conform reglementărilor legale în vigoare”, precizeazǎ art.11 ORDIN Nr.3471 din 25 noiembrie 2008.

Una e sǎ ai timp, alta e sǎ ai timp limitǎ

Relansarea economiei se va face treptat, dar sigur. Companiile care au supravieţuit pandemiei sau chiar au crescut considerabil în aceastǎ ultimǎ perioadǎ, plǎnuiesc chiar azi strategia pe urmǎtorii ani.

Aşadar, Universitǎţile trebuie sǎ se grǎbeascǎ sǎ prindǎ acest tren favorabil şi ca sǎ fie incluse pe lista preferenţialǎ a multor companii mari trebuie sǎ evalueze şi sǎ facǎ publicǎ imediat disponibilitatea acestor spaţii.

ORDIN Nr. 3471 din 25 noiembrie 2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice precizeazǎ clar:

Art.11 “Începând cu data de 1 ianuarie 2008, activele fixe corporale de natura construcţiilor şi terenurilor aflate în patrimoniul instituţiilor publice vor fi reevaluate cel puţin o dată la 3 ani de o comisie numită de conducătorul instituţiei publice sau de evaluatori autorizaţi conform reglementărilor legale în vigoare, rezultatele reevaluării urmând a fi înregistrate în contabilitate până la finele anului în care s-a efectuat reevaluarea.”

Despre NAI Romania

NAI Romania este unul dintre leaderii de piaţǎ pentru servicii de evaluǎri si consultanţǎ, fiind reprezentantul exclusiv al NAI Global în România şi Republica Moldova. NAI Global reprezintǎ o rețea de companii imobiliare comerciale independente și unul dintre cei mai mari furnizori de servicii imobiliare comerciale din întreaga lume. NAI Global gestionează o rețea de peste 6.000 de profesioniști și 375 de birouri în 55 de țări din întreaga lume.

www.nairomania.ro

www.evaluare-firma.ro

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

SIMAVI, companie românească de top în soluții IT și transformare digitală, susține conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Alba” ca partener dedicat inovării în...

Software Imagination & Vision (SIMAVI), companie românească de tehnologie cu expertiză în soluții digitale pentru administrație, educație și mediul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor