vineri, 27 iunie, 2025

Cum s-a schimbat piața de chirurgie plastică în pandemie și care au fost cele mai solicitate intervenții

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Sunt câteva aspecte semnificative care au definit ritmul de dezvoltare al pieței de chirurgie plastică din România, odată cu provocările determinate de criza sanitară. Și, la fel cum s-a întâmplat în toate sectoarele de activitate, pot fi observate atât lucruri pozitive, cât și lucruri negative.

”Deoarece în cadrul Clinicii Zetta se realizează toate tipurile de intervenții de chirurgie plastică și nu doar intervenții estetice și mici proceduri de estetică, de anul trecut primim foarte multe solicitări de intervenții care până acum se realizau în secțiile de chirurgie plastică din spitalele de stat, lucru determinat de noile restricții. Și tot anul trecut, am lansat o linie de urgență dedicată chirurgiei plastice și chirurgiei mâinii”, declară Andreea Constantin, CEO Clinica Zetta, câteva dintre lucrurile pozitive.

De cealaltă parte, și Clinica Zetta și toți ceilalți jucători din domeniu au avut de suferit de pe urma turismului medical, puternic afectat de pandemie. Și mai bine spus, pandemia a distrus orice șansă ca pacienții să se mai poată deplasa liber pentru a putea accesa serviciile medicale pe care și le doreau și care nu reprezentau o urgență. De aici înainte, potrivit Andreei Constantin, pentru toată piața de chirurgie plastică, nu doar în România, ci la nivel internațional, intenția de creștere a numărului de pacienți proveniți din turismul medical se va transforma într-o cursă neîntreruptă.

”Aproximativ 15% din pacienții noștri veneau din afara țării și erau reprezentați de cetățeni străini sau români din diaspora. Totuși, pentru noi, cea mai mare provocare de anul trecut a fost să închidem activitatea, de pe o zi pe alta. Apoi, odată anunțată redeschiderea, chiar și cu restricții, am început să primim solicitări de la pacienți, inclusiv pentru servicii estetice”, mai spune Andreea Constantin, cu referire la perioada de la începutul crizei sanitare. La momentul de față, piața de chirurgie plastică este extrem de segmentată și atipică altor specialități medicale. Cu atât mai mult cu cât chirurgia plastică nu înseamnă doar chirurgie estetică.

Serviciile medicale estetice reprezintă 56% din total

Din datele Clinicii  Zetta reiese că, în piață, cele mai multe clinici de chirurgie plastică prestează servicii estetice în proporție de peste 80-90%. ”În Clinica Zetta, care a devenit de anul acesta Spitalul Zetta, serviciile medicale estetice reprezintă 56% din total. Restul înseamnă servicii de chirurgie plastică reconstructivă și alte specialități conexe, precum dermatologie, ortopedie, chirurgie vasculară”, adaugă Andreea Constantin.

Cele mai solicitate intervenții

Clinica Zetta chiar a făcut un Top 5 al celor mai solicitate intervenții din acest domeniu, la nivelul primului trimestru din 2021. Astfel, primele trei locuri sunt ocupate de intervențiile: augumentarea mamară (cost mediu 3.500 de euro), ridicarea sânilor cu ajutorul implantului mamar (aproximativ 4.500 euro) și blefaroplastia superioară (circa 1.000 de euro). Pe următoarele două locuri trec intervențiile de ridicare a sânilor fără implant (cost mediu 4.000 euro) și rinoplastia (aproximativ 2.400 de euro).

Pentru 2021, clinica de chirurgie plastică şi microchirurgie Zetta mizează pe o cifră de afaceri de aproximativ 13,23 milioane de lei, cu aproape 20% mai mult decât nivelul înregistrat în anul precedent, datorită, printre altele, creșterii numărului celor care aleg să se trateze în clinicile private pentru a evita spitalele de stat. În prezent, circa 90% din veniturile totale ale clinicii vin din operații, iar restul de 20% înseamnă proceduri de cabinet, consultații, medicină estetică și alte specializări conexe.

Despre Clinica Zetta

Înființată în 2012, Clinica Zetta este astăzi una dintre cele mai sonore nume din domeniul de chirurgie plastică şi microchirurgie, situată în nordul Capitalei. Deținută majoritar de medicul și antreprenorul Dragoș Zamfirescu, Zetta a trecut de-a lungul anilor prin mai multe etape de dezvoltare, cu aproximativ 1.500 de intervenții înregistrate anual. În anul 2020, cifra de afaceri a clinicii a ajuns la 11,25 milioane de lei, cu 36% mai mult decât în anul anterior.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

eLog intră pe piața din România cu un nou spațiu de depozitare și birouri în CTPark Bucharest North

CTP consolidează hub-ul logistic din București cu un nou client internațional în sectorul ambalajelor pentru retail CTP, cel...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor