vineri, 27 iunie, 2025

Studiu de piață – De la animal de companie la coleg de birou

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Un studiu realizat în perioada februarie-martie 2021, la inițiativa Buddies.ro, magazin online de produse și accesorii pentru animale de companie, arată cum s-a schimbat comportamentul posesorilor de animale de companie în perioada pandemiei Covid-19.

Conform cercetării, de la începutul pandemiei până în prezent, peste jumătate dintre respondenți (51,73%) au fost nevoiți să își desfășoare activitatea profesională de acasă. Din acest motiv, 56,78% dintre persoanele intervievate au declarat că au acordat mai multă atenție animalului de companie comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei, 43,22% s-au atașat mai tare de companionul lor, iar 25,89% dintre respondenți au spus că au alocat mai mult timp informării cu privire la nevoile specifice ale patrupezilor.

Dacă ne raportăm strict la posesorii de câini și pisici, peste jumătate (51%) dintre aceștia și-au văzut companionul mai mult ca un coleg de birou decât ca un simplu animal de companie. Mai mult, 32,57% dintre respondenți au declarat că atunci când au plecat de acasă au lăsat mai des lumina sau televizorul aprins, pentru ca animalul de companie să se simtă mai în siguranță.

Mai mult, 37% dintre respondenți alocă minim o jumătate de oră într-o zi pentru a se juca cu animalul de companie, în vreme ce 33,59% spun că fac plimbări recreaționale însoțiți de companionul lor necuvântător zilnic sau aproape zilnic.

A crescut ponderea jucăriilor și a accesoriilor în coșul de cumpărături

De la începutul pandemiei și până acum, am observat o serie de schimbări privitoare la comportamentul de consum al clienților noștri. Ne teptam la o diversificare a produselor comandate online, ne teptam și la o creștere a volumului de comenzi odată cu restricțiile de distanțare socială, dar cu adevărat surprinzătoare a fost ponderea jucăriilor și a accesoriilor în coșul de cumpărături. Credem că această evoluție este o consecință a faptului că oamenii au dedicat mai mult timp animalelor de companie și într-o bună măsură au înțeles mai bine nevoile lor și rolul pe care ele îl joacă în viața noastră cotidiană.“, a declarat Cosmin Mihălțan, co-fondator Buddies.ro.

Predomină cheltuielile cu hrana

Totuși, bugetul lunar alocat animalului de companie este dominat în continuare de cheltuielile cu hrana (69,73%), accesoriile, jucăriile, articolele vestimentare și costurile medicale reprezentând puțin peste 30% din bugetul lunar. Un procent covârșitor, de peste 60% dintre deținătorii de animale consideră că este cel mai important să apeleze la recomandarea medicului atunci când aleg hrana potrivită pentru animalul de companie, iar alte considerente precum prețul, notorietatea brandului sau recomandarea prietenilor au o importanță medie.

Tot mai mulți cumpără hrana online

Privitor la comportamentul de achiziție, înainte de pandemie doar 17,49% dintre respondenți preferau să cumpere hrană pentru animalul de companie din mediul online, iar în timpul pandemiei procentul aproape s-a dublat – 30,02% preferă să facă astfel de cumpărături online.

Sondajul a fost realizat în rândul a 1494 de respondenți, prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing), aplicată prin intermediul platformei iVox Research. Eșantionul studiat este reprezentativ la nivel socio-demografic și a fost aplicat pentru persoane de 18+ ani, urban.

Buddies.ro este un magazin online, care comercializează hrană, accesorii, jucării și articole de igienă pentru animalele de companie. 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

SIMAVI, companie românească de top în soluții IT și transformare digitală, susține conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Alba” ca partener dedicat inovării în...

Software Imagination & Vision (SIMAVI), companie românească de tehnologie cu expertiză în soluții digitale pentru administrație, educație și mediul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor