vineri, 27 iunie, 2025

Studiu: ce impact a avut a patra cea mai mare companie din țară în economia României în 2020

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Brosura studiu de impact_Kaufland Romania

Cel mai recent studiu de impact socio-economic realizat de compania KPMG arată că în 2020 activitatea Kaufland a generat în economia României o contribuție totală de 1,9 miliarde euro, ceea ce reprezintă 0,9% din PIB-ul României;

Kaufland România, a patra cea mai puternică companie din țară după cifra de afaceri și unul dintre cei mai mari angajatori privați, anunță rezultatele celui mai recent studiu de impact socio-economic al companiei în anul 2020, efectuat de compania KPMG.

Cifra de afaceri a ajuns la 12,92 miliarde lei

Anul trecut, datorită eforturilor de a se menține destinația preferată de cumpărături a românilor, Kaufland România a atins o cifră de afaceri de 12,92 miliarde lei (martie 2020 – februarie 2021).

Impactul Kaufland în economia românească

Prin activitatea sa, Kaufland a generat în România o contribuție totală în economie de 1,9 miliarde EUR (Valoare Brută Adăugată totală), ce reprezintă aproximativ 0,9% din PIB-ul total al României.

Locuri de muncă noi

Compania generează prin activitatea sa peste 68.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 1,3% din forța de muncă națională. Studiul arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea altor 4 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

Investiții în România

Anul trecut, Kaufland a investit în România 300 milioane euro și a avut o contribuție la bugetul de stat de peste 192 milioane euro prin taxe și impozite.

Din fiecare 1 leu cheltuit la casă, 67 de bani merg la furnizori români

Kaufland susține parteneriatele cu producători locali și în 2020 a lucrat cu peste 2.400 de furnizori din România. Compania derulează programe de sprijin a acestora și numai anul trecut a cheltuit peste 1,9 miliarde euro. Astfel, din fiecare leu cheltuit la casă, 67 de bani merg direct către afaceri românești.

,,Fiecare are o influență asupra a tot ce e în jurul său – și poate una dintre cele mai mari lecții pe care ni le-a predat pandemia tuturor este că suntem cu toții împreună. Totul este înlănțuit. Facem an de an acest exercițiu de evaluare, prin acest studiu, pentru a vedea ce impact avem în jur. Ne bucurăm că tot ce construim aici face o diferență în viețile oamenilor și vom continua să fim alături și mai departe”, declară Marco Hößl, Director General Kaufland România.

8 milioane de euro investiți în proiecte pentru comunitate

De-a lungul anului trecut, Kaufland s-a implicat în derularea de proiecte de responsabilitate socială în valoare de 8 milioane euro, ce au venit în beneficiul a 2,8 milioane de români. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură.

Cea mai sustenabilă companie din România, 3 ani la rând

Cu inițiative anti-plastic, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate. Astfel că în 2020, pentru al treilea an la rând, Kaufland România a obținut primul loc în topul celor mai sustenabile companii din țară, conform Romania CSR Index.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 141 de magazine în România. În 2019, Kaufland România a primit pentru a treia oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Strategia noastră are ca scop îndeplinirea dorinţele clienților cu accent pe garanţiile şi serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate şi, bineînţeles, preţuri atractive. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.

[1] Anul financiar (martie 2020 – februarie 2021)

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

SIMAVI, companie românească de top în soluții IT și transformare digitală, susține conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Alba” ca partener dedicat inovării în...

Software Imagination & Vision (SIMAVI), companie românească de tehnologie cu expertiză în soluții digitale pentru administrație, educație și mediul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor