miercuri, 18 iunie, 2025

Salamul de Sibiu IGP pune România pe harta europeană culinară

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu a promovat celebrul produs din carne apreciat la nivel european, prin mai multe activități naționale și internaționale. După includerea produsului Salam de Sibiu în lista produselor cu Indicație Geografică Protejată (IGP), în 2016, Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu – din care fac parte Agricola Bacău, Aldis Calarași, The Family Butchers România Feldioara Brașov, Salsi Sinaia, Scandia România și Recunostinta ProdCom Filipestii de Pădure, au promovat, timp de 3 ani cel mai popular și apreciat produs românesc din carne in cadrul programului de promovare cu semnatura ,”Enjoy it s from Europe!”.

3 ani de proiecte, 5 participări la târguri internaționale, o participare la un târg național, 3 cine cu bloggerii în România, Italia și Spania. La toate acestea se adaugă stabilirea, în premieră, a Zilei Naționale a Salamului de Sibiu IGP în data de 1 noiembrie, și derularea primei campanii de promovare și informare asupra unei scheme de calitate europene în România.

Obiectivul prioritar al proiectului <<Enjoy it’s from Europe!>> a fost creșterea notorietății și a recunoașterii calității de excepție a produsului nostru IGP – Salamul de Sibiu. Am cucerit mai multe tipuri de public prin secretele de producție ale Salamului de Sibiu, în termeni de siguranță a alimentului, aspecte nutriționale, autenticitate, respect pentru mediu și sustenabilitate. Dar, cu sigurantă, gustul, raportarea la tradiție și importanța lui pentru România au fost cele care au cucerit iremediabil publicul. Politica de promovare a Uniunii Europene ne-a oferit posibilitate de a ne implica în activități de promovare cu un nivel ridicat de expunere, fiind un proiect unic pentru România”, afirmă Carmen Gavrilescu, Președintele Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu.

În urma evaluării s-a constatat că politica de promovare a generat o valoare adăugată europeană specifică, generată în urma cooperării consolidate și a învățării reciproce între operatorii comerciali.

Peste 10.000 de followeri pe pagina de Facebook

”Campania a fost un succes atât offline, cât și online. Am ajuns la peste 10.000 de followeri pe pagina de Facebook, sute de degustări in-store, zeci de degustări în restaurante, webinarii cu bloggeri, concursuri online, spoturi TV și campanii de promovare digitală. Ne-au făcut plăcere interacțiunile cu publicurile din Italia și Spania, unde am oferit broșuri, am publicat advertoriale dar și povești despre Salamul de Sibiu”, susține Carmen Gavrilescu, Președintele Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu.

Salamul de Sibiu, renumit că o delicatesă locală, a devenit în 2016 primul produs românesc din carne recunoscut la nivelul Uniunii Europene ca aparținând marii familii de produse IGP.

Care este povestea Salamului de Sibiu?

Povestea Salamului de Sibiu a început acum mai bine de 100 de ani, iar istoria Salamului de Sibiu ne arată, prin dovezi certe, că producția celebrului sortiment a început concomitent în cel puțin două zone: Mediaș și arealul Văii Prahovei. Atunci când popularitatea sa a crescut peste hotare, exportul se făcea prin Vama Sibiu, pentru că acesta era punctul de trecere spre teritoriul austro-ungar. Ștampila de export aplicată pe documente bifa ”Vama Sibiu”, iar ușor-ușor, numeroasele comenzi, venite din partea colaboratorilor externi, aveau mențiunea ”Salam din Vama Sibiu”. La scurt timp, produsul a devenit cunoscut publicului ca ”Salam de Sibiu”, producția acestuia datează încă din 1895. La începutul secolului XIX, mezelarii locali au adaptat rețeta și procesul de producere pe care le-au transmis din generație în generație.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Golin câștigă Gold și Bronz la Effie Awards România 2025 cu „World’s Favourite Toilet”, campanie dezvoltată pentru MedLife

Campania „World’s Favourite Toilet”, realizată de Golin pentru MedLife, a câștigat Gold la categoria Marketing Innovation și Bronz la...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor