Club Antreprenor organizează marți, 9 martie 2021, între orele 09,30 și 14,00, la Hotel Marshal Garden din București, conferința cu tema Soluții pentru recuperarea activelor provenite din infracțiuni și pentru recuperarea creanțelor.
Partenerii evenimentului:
AVESTIS; Termene.ro; Cobuz și Asociații; Asociația de Management a Creanțelor Comerciale; Concilium.
Prezentare:
Statul român a început să fie mult mai activ în procesul de identificare, confiscare şi valorificare a bunurilor provenite din infracţiuni.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Scopul final al ANABI (Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate) este acela de a asigura o creştere a ratei de executare a ordinelor de confiscare dispuse în materie penală, printr-o administrare eficientă a bunurilor sechestrate care sunt repartizate Agenţiei de procurori și judecători. Corelativ, vor creşte veniturile aduse la bugetul de stat, precum şi cele prin care se asigură despăgubirea victimelor infracţiunilor, inclusiv ale statului, când acesta s-a constituit parte civilă în procesul penal.
Pe de altă parte, mediul de afaceri este profund afectat de ritmul lent în care se recuperează creanțele celor care-și nu-și onorează contractele. Potrivit Raportului European al Plăților, peste 65% dintre companiile din România întâmpină întârzieri la plata facturilor, iar aceste întârzieri, de cele mai multe ori, reprezintă o piedică în calea dezvoltării lor. Ingeniozitatea de care dau dovadă debitorii pentru a nu plăti creanțele este uriașă. Există o mulțime de cazuri în care datornici ai băncilor sau societăților de leasing ascund bunurile sau le înstrăinează cu rea-credință pentru a nu putea fi recuperate.
Timpul de soluţionare a unui litigiu în instanță este foarte lung, chiar şi în cauzele cu nivel minim de dificultate, fiind nevoie de cel puţin 6 luni pentru finalizare. Mai mult, nu există practici unitare ale instanțelor.
În cadrul evenimentului vom vedea care sunt principalele obstacole ale procesului de recuperare a activelor provenite din infracțiuni și a creanțelor în procedurile de insolvență.
Organizatorii își propun ca la evenimentul din 9 martie 2021 să se identifice soluții eficiente la problemele juridice ivite în procesul de recuperare a activelor provenite din infracțiuni și de recuperare a creanțelor. Totodată, vor fi făcute o serie de propuneri de îmbunătățire / actualizare a legislației în domeniu.
Teme de discuție:
În ce stadiu este viitorul sistem informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni; Principalele obstacole ale procesului de recuperare a creanțelor; Efectele procedurii de insolvență asupra contractelor debitorului; Jurisprudență – Dosare de litigii pentru recupererea bunurilor și a creanțelor; Dificultăți în procedura de executare silită; Concursul eficient al organelor statului în activitatea de recuperare a creanțelor; Compensarea creanțelor
Vorbitori:
Sesiunea I
Cornel – Virgiliu Călinescu, Director General, Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) – confirmat
Cristina Cornaci, Director General, Avestis International (confirmat) – „Restructurarea convențională, legală și judiciară a creanțelor. Dizertație asupra doctrinei judiciare și studii de caz.”
Antoine Mircea Avram, Director, Direcția generală executări silite cazuri speciale, Agenția Națională de Administrare Fiscală – confirmat
Cristina Stănescu, Șef Serviciu, Direcția executări silite cazuri speciale, Agenția Națională de Administrare Fiscală – confirmat
Sesiunea a II-a
Nicoleta Mirela Năstasie, Judecător, Tribunalul București (confirmat) – „Recuperarea creanțelor de către creditorii români în procedurile de insolvență transfrontalieră”
Adrian Dragomir, Co-Fondator, Termene.ro (confirmat)
Vlad Năstase, Membru în Board-ul Executiv al Turnaround Management Association (USA) – confirmat
Cristina Vasilovschi, Director Sucursală, Servicul de Compensare a Creanțelor din cadrul Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie (CPPI) – Sucursala București, instituție aflată în subordinea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (confirmat) – Noul Sistem de compensare datorii și creanțe ale persoanelor juridice cu sediul în România
Alina Cobuz, Managing Partner, Cobuz și Asociații (confirmat)
Audiență:
Procurori, judecători, polițiști, personal din cadrul ANABI, ANAF, ONPCSB, precum și personal din cadrul altor instituții din domeniu; Directori juridici din bănci, societăți de leasing, societăți de asigurări, companii private și de stat; reprezentanți IFN-uri; specialiști în risk management; avocați; practicieni în insolvență; experți în managementul și în recuperarea creanțelor; executori judecătorești, experți judiciari, evaluatori autorizați.
Agendă:
09,00 – 09,30: Înregistrarea participanților și welcome coffee
09,30 – 11,30: Sesiunea I
11,30 – 12,00: Business networking coffee break
12,00 – 14,00: Sesiunea a II-a
14,00 – 15,00: Business lunch & networking
Înregistrare:
Pentru înregistrare vă rugăm să completați formularul de înregistrare de mai jos
Formular-Recuperarea-Creantelor-09.03.2021
Contact:
Mircea Fica, Fondator și Senior Editor, 0732. 903. 216, mircea.fica@clubantreprenor.ro
Roxana Biga, Project Manager; 0743.292.252, roxana.biga@clubantreprenor.ro