vineri, 27 iunie, 2025

1.000 de persoane au apelat în acest an la SAL-Fin pentru a-și rezolva disputele cu firmele de asigurare

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar SAL-Fin a înregistrat, de la începutul anului și până în prezent, 1.000 de cereri de soluționare a diferendelor dintre consumatori și entitățile din piața financiară non-bancară, în condițiile în care pe parcursului anului trecut numărul total al solicitărilor a fost de 522.

Evoluția numărului de cereri primite spre soluționare (de la 32 în anul 2016 la circa 1.200 prognozate pentru sfârșitul acestui an) indică creșterea constantă a gradului de încredere a consumatorilor în soluțiile oferite de conciliatorii SAL-Fin.

Această stare de fapt este demonstrată și de evoluția numărului de litigii rezolvate. Astfel, de la înființarea SAL-Fin (2016) și până la sfârșitul lunii iunie a acestui an, au fost soluționate 885 de litigii.

Evoluția anuală a numărului de litigii soluționate

Din perspectiva obiectului cererilor, în perioada 2016 – semestrul I 2020, litigiile au vizat, în proporție de 99%, aspecte cu privire la despăgubirile primite în baza unor polițe de asigurare, iar în cazul răspunderii civile auto (RCA), acestea au reprezentat circa 84% din total.

Sumele suplimentare acordate consumatorilor

Sumele suplimentare acordate consumatorilor ca urmare a derulării procedurilor de conciliere au crescut față de sumele inițiale primite cu aproximativ 2,95 milioane lei.

Valori aferente/an (lei) 2016 – 2017 2018 2019 2020

Sem. I

Sume inițiale primite de consumatori (în general, rezultate în urma unor despăgubiri) 568.491 473.915 258.573 931.066
Sume finale primite de consumatori în urma emiterii hotărârilor, încheierilor de către conciliatorii SAL-Fin 1.293.379 1.128.154 1.707.486 1.060.250

 

Pe lângă gratuitatea operațiunii de soluționare alternativă, un alt aspect ce vine să susțină avantajele de a apela la SAL-Fin îl reprezintă durata medie de soluționare a unui litigiu: 27 de zile pentru procedura de soluționare a litigiilor prin propunerea unei soluții și 55 de zile pentru procedura de soluționare a litigiilor prin impunerea unei soluții.

Mai multe detalii despre activitatea SAL-Fin puteți găsi AICI.

Despre Autoritatea de Supraveghere Financiară

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. A.S.F. contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Studiu RoCoach și Novel Research: Românii privesc cu optimism viitorul AI, dar se tem pentru jobul lor

Unu din trei români anticipează pierderi semnificative pe piața muncii Peste trei sferturi dintre români (76%) văd în Inteligența...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor