Eveniment realizat cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie București
Curtea de Arbitraj București, Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv vor organiza vineri, 14 martie 2025, ediția a II-a a conferinței cu tema Necesitatea clauzei de arbitraj în contractele de achiziții publice.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
13 martie 2025: Forumul diplomației comerciale și al exportatorilor – Ediția a IV-a
14 martie 2025: Necesitatea clauzei de arbitraj în contractele de achiziții publice – Ediția a II-a
19 martie 2025: Forumul de concurență, francize și antreprenoriat
21 martie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
26 martie 2025: Forumul antreprenorilor din sectorul agricol și industria alimentară – Ediția a V-a
3 aprilie 2025: Acces la Capital – Finanțare și Fiscalitate pentru Antreprenori
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Parteneri: Societatea de avocatură Sârbu Partners
Evenimentul va avea loc în Aula Carol I, situată la etajul 2 al Palatului Camerei de Comerț și Industrie București – Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București.
În ultimii ani, majoritatea autorităților publice locale și centrale și-au crescut volumul de achiziții publice de lucrări, de produse sau de servicii. Dezbaterea noastră va prezenta avantajele clauzei de arbitraj în contractele de achiziție publică.
Arbitrajul comercial este o soluție eficientă de soluționare a litigiilor comerciale, ca mijloc alternativ de soluționare a disputelor. În ultimii ani acest mijloc de soluționare a litigiilor a început să fie folosit foarte des din următoarele motive: Litigiul este judecat de arbitrii specializați, imparţiali şi independenţi, aleşi de părţi; Dezbaterile în cauză şi dosarul litigiului sunt confidenţiale, nicio persoană străină neputând avea acces la dosar fără acordul scris al părţilor; Cheltuielile arbitrale sunt mai reduse decât cheltuielile de judecată ocazionate de soluţionarea litigiului la o instanţă de drept comun, factorul timp fiind si el important in reducerea costurilor; Simplificarea procedurii arbitrale permite o soluţionare rapidă şi definitivă a litigiului; Hotărârea arbitrală este definitivă din momentul comunicării ei către părţi, astfel încât partea interesată poate solicita investirea ei cu formulă executorie în scopul executării silite.
Prezentul eveniment se înscrie în seria unor conferințe pe tema arbitrajului și avantajele acestuia în cauzele privind achizițiile publice. Prima ediție s-a desfășurat la sediul Curții de Arbitraj București din incinta Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București, în data de 13.06.2024, unde au fost abordate problematici cu privire la necesitate introducerii clauzei compromisorii în contractele de achiziții publice.
În cadrul conferinței vom vedea cum se derulează și care sunt regulile de principiu ale procedurii unui arbitraj comercial (în fața Curții de Arbitraj București) și care sunt avantajele sale. Evenimentul va crea un mediu deschis și interactiv de discuții, el adresându-se companiilor și instituțiilor care au avut sau vor avea dosare de arbitraj comercial.
Agendă:
09,00 – 09,40: Înregistrare participanți & Networking
09,40 -12,20: Prezentări și dezbateri
09,40 – 09,45 – Deschiderea evenimentului
Vorbitori
🔹 09:00 – 09:40 | Înregistrare participanți & Networking
🔹 09:40 – 09:45 | Deschiderea evenimentului de către moderatorii: Carmen TODICĂ, Conf. Univ. Dr., Vicepreședinte al Curții de Arbitraj București (CAB) și Cosmin MARINA, Vicepreședinte CCIB.
🔹 09:45 – 09:50 | Iuliu STOCKLOSA, Președinte, Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB)
🔹 09:50 – 09:55 | Cosmin MARINA, Vicepreședinte CCIB, Secretar General al Curții de Arbitraj București (CAB)
🔹09:55 – 10:00 | Sorina OLARU, membru al colegiului de conducere al Curții de Arbitraj Internațional de pe lângă CCIR
🔹 10:00 – 10:05 | Liviu BOSTAN, Vicepreședinte, Institutul Național de Administrație (INA)
🔹 10:05 – 10:10 | Valeria Oana ZAHARIA, Manager, Institutul Național al Patrimoniului (INP)
🔹 10:10 – 10:20 | Horațiu PĂTRAȘCU, fost Judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție – „Clauza compromisorie în contractele de achiziție publică, de la reglementare legală la buna administrare în organizarea executării și executarea în concret a legii. Celeritatea procedurilor arbitrale și principiile achiziției publice.”
🔹 10:20 – 10:30 | Sesiune Q&A
🔹 10:30 – 10:40 | Cristina BREDEN, Director al Direcției de Control al Achizițiilor Publice, Curtea de Conturi a României
🔹 10:40 – 10:50 | Sesiune Q&A
🔹 10:50 – 11:00 | Laura DRĂGHICI, Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP)
🔹 11:00 – 11:10 | Sesiune Q&A
🔹 11:10 – 11:20 | Iuliana IACOB, Avocat, Musat & Asociații – ”Considerații practice asupra modului de redactare a clauzei, exemple practice”
🔹 11:20 – 11:30 | Sesiune Q&A
🔹 11:30 – 11:40 | Mihai IONEESCU-BALEA, Avocat Partener, Sârbu Partners – Avantajele Arbitrajului față de Instanțele Statale
🔹 11:40 – 11:50 | Sesiune Q&A
🔹 11:50 – 11:55 | Ionuț CRUȚ – Asociația „Conferințele Facultății de Drept” – prezentare Price Media Law Moot Court Competition
🔹 12:00 – 12:15 | Sesiune de înmânare diplome
🔹 12:20 – 14:00 | Lunch & Networking
Audiență – Consilieri juridici și directori juridici din companii; Economiști și directori financiari; Avocați “in-house” din companii; Arbitrii comerciali; Reprezentanți ai mediului de afaceri și ai sistemului financiar-bancar; Directori juridici ai companiilor și instituțiilor de stat (ministere, agenții de stat, consilii județene, primării etc.); Reprezentanți ai curților de arbitraj de pe lângă camerele județene de comerț; Reprezentanți ai camerelor de comerț bilaterale.
Contact
Mircea Fica, Fondator, Club Antreprenor / mircea.fica@clubantreprenor.ro
Telefon: 0732 903 216
Detalii Prima ediție – 13 iunie 2024