Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv, două organizații dedicate promovării inițiativelor educaționale și de dezvoltare în diverse domenii, au plăcerea de a vă invita joi, 13 martie 2025, la cea de-a IV-a ediție a Forumului diplomației comerciale și al exportatorilor.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
13 martie 2025: Forumul diplomației comerciale și al exportatorilor – Ediția a IV-a
14 martie 2025: Necesitatea clauzei de arbitraj în contractele de achiziții publice – Ediția a II-a
19 martie 2025: Forumul de concurență, francize și antreprenoriat
21 martie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
26 martie 2025: Forumul antreprenorilor din sectorul agricol și industria alimentară – Ediția a V-a
3 aprilie 2025: Acces la Capital – Finanțare și Fiscalitate pentru Antreprenori
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Evenimentul se va desfășura în Aula Carol I, etajul 2, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, situat pe Strada Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București (vis-à-vis de Palatul Băncii Naționale a României din Strada Doamnei).
Partenerii evenimentului: Camera de Comerț și Industrie București – CCIB (partener instituțional), Uniunea Societăților de Expediții din România – USER, Global Print și Asociația Studenților în Economie, Afaceri și Comunicare.
Deficitul balanței comerciale a urcat în 2024 la 33,4 miliarde euro, în creștere cu 4,4 miliarde (+15,3%) față de cel înregistrat în 2023, conform datelor publicate recent de INS.
România ocupă locul 20 în clasamentul celor mai complexe țări, conform Indicelui de complexitate economică (ECI), dezvoltat de Universitatea Harvard.
Comparativ cu deceniul precedent, economia României a devenit mai complexă, îmbunătățindu-se cu 9 poziții în clasamentul ECI. Îmbunătățirea complexității economiei României a fost determinată de diversificarea exporturilor sale.
În viitor, România este poziționată pentru a profita de numeroase oportunități de a-și diversifica producția, utilizând know-how-ul existent”, arată experții de la Harvard.
Agenţia Română pentru Investiţii şi Comerţ Exterior îşi propune pătrunderea pe pieţe pe care România nu a fost atât de mult prezentă şi unde are o imagine bună, precum Asia, America Latină sau Africa francofonă.
Multinaționalele domină exporturile
Doar un sfert din exporturile totale ale României sunt realizate de companii deţinute de antreprenori români. Marile companii multinaționale se bazează pe propriile rețele comerciale, apelând mai mult la camerele de comerț bilaterale.
Mai multe exporturi ale companiilor cu capital privat românesc înseamnă: crearea de locuri de muncă; investiții mai mari pentru acele firme, cu efect pe orizontală (câștigă și furnizorii locali); creșterea salariilor pentru angajații companiilor exportatoare; creșterea contribuțiilor la bugetele locale și la bugetul de stat; reducerea presiunii pe bugetul de stat și diminuarea împrumuturilor pentru a acoperi deficitele.
Organizatorii își propun să reunească principalele companii exportatoare și cei mai respectați specialiști în diplomație economică din țara noastră, pentru a contribui la stimularea exporturilor și la o ofensivă diplomatică a instituțiilor și a firmelor românești.
Teme de discuție
- Care sunt pilonii strategiei naționale de export a României?
- Programul de susținere a internaționalizării operatorilor economici români
- Programul pentru promovare la export
- Noua Politică comercială a Uniunii Europene
- În ce regiuni și în ce state avem un potențial ridicat la export?
- Cât de eficientă este actuala rețea de consilieri și atașați economici?
- Care este oferta de export a companiilor românești?
- Exemple de succes ale firmelor exportatoare
- Putem învăța din exemplele Germaniei, Poloniei, Ungariei, Cehiei și Slovaciei?
- Cum stimulează statul român companiile care exportă și cum le sprijină pentru a participa la târguri și expoziții internaționale?
- Oferta băncilor de finanțare și garantare pentru companiile exportatoare
Vorbitori
Iuliu STOCKLOSA, Președinte, Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București
Doru-Claudian FRUNZULICĂ, Vicepreședinte, Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior (ARICE)
Vladimir ALEXANDRESCU, Directorul de Cabinet al Președintelui Institutului Național de Statistică
Gabriel MICU, Conferențiar universitar dr.
Radu MAGDIN, CEO, Smartlink Communications
Costin LIANU, Președinte, Asociația Centrelor de Afaceri pentru Export (ACEX) – Exportul în epoca războaielor comerciale. Perspective pentru România
Iuliana BADEA, Secretar General, Uniunea Societăților de Expediții din România (USER)
Emilio Alonso Luque ASCANIO, Președinte al Asociației Investitorilor Spanioli în România (ASEMER)
Elena JIANU, Director General, Eltra Logis
Corina-Bianca GONTEANU, #winefluencer și #winepreneur
Moderator: Bogdan Munteanu, Managing Partner la Market Cap PR
Agenda
09,00 – 09,30: Înregistrare participanți
09,30 –12,30: Prezentări și dezbateri
12,30 – 13,30: Networking
Contact
Mircea Fica, Fondator, Club Antreprenor
mircea.fica@clubantreprenor.ro
0732.903.216