vineri, noiembrie 8, 2024

Evitarea insolvențelor. Restructurarea, soluție pentru companiile în dificultate – 30 octombrie 2024

Evenimente Club Antreprenor

Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv organizează miercuri, 30 octombrie 2024, prima ediție a evenimentului „Evitarea insolvențelor. Restructurarea, soluție pentru companiile în dificultate”. Acesta va avea loc în Sala de Bal, situată la Etajul 3 al Palatului Camerei de Comerț și Industrie București, de pe Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București (vis-à-vis de Palatul Băncii Naționale a României din Str. Doamnei).

club antreprenor logo

Partenerii evenimentului sunt: Camera de Comerț și Industrie București – CCIB (partener instituțional), FAIR REVIVE, BFJ Consulting și Baker Tilly.

 

 

 

Prezentare

La nivel național crește numărul companiilor care apelează la instrumente de restructurare, ceea ce denotă faptul că antreprenorii identifică mai repede semnele dificultăților din business și acționează în consecință, luând măsuri de redresare.

Multe societăți se confruntă cu scăderea cifrei de afaceri, creșterea costurilor operaționale și financiare, precum și cu probleme de lichiditate sau acumulare de datorii.

Instrumentele de restructurare – acordul de restructurare și concordatul preventiv -, reglementate din anul 2022 permit o redresare operațională și financiară a afacerii, iar accesate la timp pot salva compania aflată în dificultate de la intrarea în insolvență.

Numărul companiilor care au intrat în insolvență în 2023 a rămas la același nivel comparativ cu anul anterior, adică aproximativ 6.650 de societăți. Însă, în primul semestru al anului 2024 peste 3.600 de companii au intrat în insolvență, în creștere cu aproximativ 6% față de cele 3.401 raportate în primele șase luni din 2023. Contextul economic național ne determină să credem că numărul firmelor care vor intra în insolvență va crește în următorii ani, dacă nu se iau măsurile necesare, cum ar fi apelarea la proceduri de restructurare.

În cadrul evenimentului nostru vom detalia cu privire la ce presupune o restructurare, companiile care pot accesa un astfel de instrument, semnalele care indică sau generează dificultăți, precum și soluții de redresare cu exemple de planuri de acțiune și măsuri concrete.

Vom prezenta de ce este bine să se apeleze din timp la un mecanism de redresare și tendințele de previziuni pentru anii următori privind numărul și anvergura companiilor care vor apela la restructurare / insolvență.

 

Teme de discuție

  • Tendințe privind numărul și mărimea companiilor care au accesat /se preconizează că vor apela la o procedură de restructurare / insolvență
  • Sectoarele economice unde se înregistrează cele mai multe şi cele mai puține restructurări/insolvențe
  • Restructurarea, măsură de evitare a insolvenței și salvare a companiilor aflate în dificultate
  • Care sunt măsurile care pot fi luate într-o procedură de restructurare și eficiența acestora
  • Perspective ale creditorilor în procedurile de restructurare
  • Răspunderea organelor de conducere pentru continuarea activității și neapelarea la o procedură de restructurare/insolvență
  • Importanța apelării din timp la un expert în restructurare
  • Efectele restructurărilor/ insolvențelor asupra bugetului de stat, a creditorilor şi a angajaților

Deschidere

Cosmin Marina, Avocat, Vicepreședinte, Camera de Comerț și Industrie București

Moderator

Cristina Ienciu-Dragoș, Managing Partner, Fair Revive

 

Vorbitori

Octavian Barbu, Business Development Manager, Baker Tilly România

Florin Bălescu, Managing Partner, BFJ CONSULTING GROUP

Gianina Lazanu, Managing Partner, Target Consulting (finanțare – restructurare), fost Director Departament Restructurare – Recuperare, BRD

Sebastian Bodu, Profesor universitar, avocat, fost Președinte ANAF

Eugen Lascu, Managing Partner Thepesia Corporate Advisory

Cristina Ienciu-Dragoș, Managing Partner, Fair Revive

 

Agenda

09:00-09:30 – Primirea invitaților și Networking

09:30-12:30 – Prezentări și dezbateri

12:30-13:30 – Lunch și Networking

 

Înregistrare

Evenimentul este gratuit. Înscrierea se poate face printr-un mail la adresele office@clubantreprenor.ro și  mircea.fica@clubantreprenor.ro.

 

Audiența: antreprenori; directori juridici; directori financiari; consultanți fiscali; avocați; bancheri şi reprezentanţi ai societăţilor de leasing; experți în restructurare; practicieni în insolvență; firme specializate în recuperarea creanțelor; reprezentanți administrații fiscale; reprezentanți ai companiilor de utilităţț; asociații patronale şi profesionale; mass-media.

Vezi cum a fost la eveniment:

Galerie foto, video și prezentări – eveniment: Evitarea insolvențelor. Restructurarea, soluție pentru companiile în dificultate – 30 octombrie 2024

 

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

1 COMENTARIU

  1. Prezentarea e inaltatoare, scopul nobil, forului la a 4 editie. Bravo.
    Tot cetateanul cumpara un produs ambalat. Devine proprietar evident al produsului dar si al ambalajului. Aici, cineva s-a gandit sa puna o garantie. Garantie pe ce? Garantie pe bunul cumparatorului. Cred ca orice avocat ar putea sa demoleze aceasta practica cu usurinta. De ce sa imi mai iei bani pentru ceva ce e deja platit si e al meu? Vrei sa iti aduc ambalajul, atunci da-mi tu bani pe el, ca a fost platit deja. De unde iei banii pentru rascumpararea ambalajului? Ii poti lua cota din profitul obtinut prin reciclare. Dar nu, totul trebuie facut pe spinarea cumparatorului. Uite asa ajungem sa ne caram gunoiul inapoi la magazin, sa mai stam si la coada pentru a-l preda, iar suma ilegal retinuta nu o poti folosi decat in acel magazin. Ce sa vezi, in oras oricum se colecteaza deseurile selectiv. Avem tomberoane galbene, masini care ridica ambalajele separat,.. tot tacamul. Nu cumva unii se calca „pe degete” in aceasta operatiune de reciclare pe banii si timpul nostru. Dar ce conteaza… un profit se aduna undeva. Daca e legal sau nu, timp pierdut, etc. nici nu mai conteaza. Succes cu editia a 5-a a forumului. Ce bine merge totul…. Poate unii din ministerele aste se mai duc acasa sau… la beciul domnesc, dupa caz.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -evenimentul Forumul National De Vocație Antreprenoare 9 octombrie 2024

Latest News

Vindem-Ieftin.ro: Atenție la ofertele de Black Friday pentru materialele de construcții!

Cum puteți verifica dacă reducerile de prețuri sunt reale An de an, de Black Friday suntem asaltați de oferte...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Zilele Biz noiembrie 2024 bilete inscriere
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor