Interviu cu Alexandru Soare
CEO, CARES SOLUTIONS
Robustețea și fiabilitatea software-ului CARES
au fost validate de clienți de referință
Când a fost lansat CARES, software-ul pentru managementul resurselor umane și al salarizării? Ce echipă a lucrat la el și cât timp?
Începând cu anul 2020, aplicația CARES a început să fie dezvoltată ca urmare a unei necesități stringente în zona HR și salarizare. Legislația tot mai diversificată și modificată frecvent, situațiile tot mai specifice ne-au determinat să lansăm pe piață o soluție modernă care să rezolve ușor și simplu această complexitate.
În 2020 am implementat aplicația la Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, partener care și azi ne este alături.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
3 octombrie 2024: Viitorul afacerilor de familie în România, Ediția a III-a
15 octombrie 2024: Soluții pentru finanțarea companiilor, Ediția a III-a
19 octombrie 2024: Concurs de șah
24 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor, Ediția a IV-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Printre primele parteneriate cu instituții publice centrale se numără Agenția Națională pentru Protecția Consumatorilor care, începând cu 2021 folosește software-ul CARES în digitalizarea proceselor din cadrul departamentului de resurse umane și salarizare, o singură soluție centralizată pentru toate cele 9 sucursale la nivel național.
Ce tehnologii, aplicații și echipamente utilizați în prezent, pentru buna funcționare a CARES și pentru mentenanța sa?
Aplicația este web-based, dezvoltată în C# MVC (tehnologie Microsoft), folosim SQL pentru baza de date. Implementăm în funcție de cerințele clienților: Saas în cloud, infrastructură proprie sau orice altă variantă solicitată.
Care sunt principalele avantaje / beneficii ale CARES?
CARES este un software pentru managementul resurselor umane și salarizării unic în România prin posibilitatea de a se adapta la orice modificare legislativă din domeniu, indiferent de frecvența și de complexitatea acesteia.
CARES înglobează concepte noi precum calculația, automatizarea, suprapunerea, interval de valabilitate, calculul salarial folosind un robot programabil (RPA) care poate prelucra un număr mare de modele de calcul, în funcție de cerințele utilizatorilor.
Implementarea unui sistem integrat de management al resurselor umane și al salarizării este un imperativ firesc al timpurilor actuale pentru conducerea oricărei companii care are în vedere construirea unei legături strânse între performanță, contribuție și recompensă.
Avantajele specifice CARES constau în instalarea ușoară, integrare rapidă cu modulele software existente, accesibilitate, auditabilitate, scalabilitate, cost redus, funcționalitate și disponibilitate.
Avantajele softului CARES aduc beneficii reale oricărei organizații, indiferent de mărimea și de complexitatea acesteia:
- Reglementări legislative în vigoare – adaptarea în timp real la orice modificare a legislației din domeniu, indiferent de frecvența acestora.
- Integrare ușoară cu sisteme de pontaj electronic și cu modulele financiar-contabile aparținând sistemelor de tip ERP.
- Acces securizat și configurabil la resursele aplicației: configurarea organigramei, a punctelor de lucru, definirea posturilor și a funcțiilor, contracte, state de plată etc. – folosind cele mai recente tehnologii.
- CARES folosește tehnologie web bazată pe sistemul de gestiune al bazelor de date Microsoft SQL și poate fi folosit în cloud sau pe infrastructura proprie.
- Interfață user-friendly și viteză de execuție ridicată (aprox. 1000 de contracte procesate / minut).
Singura aplicație care are la bază un RPA (Robotic Process Automation), CARES asigură implementarea automată a oricărei modificări de business, izolarea calculelor și a operațiunilor specifice de restul aplicației, conferind securitate sporită, eficiență și robustețe codului sursă.
Fiind singura aplicație din piață care poate gestiona procese complexe, iată câțiva dintre diferențiatorii CARES față de competiție:
- Vizibilitate maximă, în timp real
CARES este singurul software de Payroll care oferă vizibilitate în timp real asupra tuturor elementelor salariale și formulelor de calcul. Având la bază un robot programabil (RPA), care poate executa un număr mare de modele de calcul, în funcție de cerințele utilizatorilor, rezultă claritate și transparență.
- Mecanism unitar de validare
Orice utilizator poate vedea și sesiza eventuale inadvertențe manuale. CARES aduce principiile tehnologiei blockchain în piața de HR și salarizare. Ambele tehnologii se concentrează pe transparență, validare și reducerea riscului de erori în procese complexe.
- Calcul salarial construit pe tehnologie de tip RPA (robotic-process-automation)
Calculele și modificările salariale pot fi efectuate în orice interval în cadrul unei luni, nu numai în 1 sau 15. Arhitectura modernă permite schimbări în timpul de lucru, inclusiv în avans, fără a afecta calculele curente.
Fiecare model de calcul asigură configurarea completă a formulelor, utilizând variabile ce reprezintă elemente salariale de orice tip: sporuri, prime, rețineri, taxe, contribuții etc. Prin urmare, CARES permite modificarea salariului în orice interval, inclusiv a sporurilor sau a oricărui alt element.
- Forecasting
CARES crește calitatea predicției. Robotul poate defini mai multe modele de calcul salarial, permițând intervale și schimbări de parametri în timp real cu impact în viitor. De asemenea, pot fi refăcute calcule anterioare cu parametri din trecut sau reconstituiri ale calculelor salariale (schimbare impozit la concedii, reținere la sursă și altele).
Această abordare permite realizarea unei simulări realiste, diferențiindu-se de alte simulări elementare online prin capacitatea de a integra contextul economic-financiar specific fiecărei companii. Reducerea la maximum a intervenției factorului uman, posibil generator de erori, este un alt beneficiu care se traduce în calitatea crescută a datelor în procesele de analiză și predicție.
- Securitate și confidențialitate
Securitatea și protecția datelor, auditarea fără a compromite performanța sunt principii care stau la baza arhitecturii CARES.
Robustețea și fiabilitatea software-ului CARES au fost validate de clienți de referință, peste 100 de implementări la nivel național.
Din ce sectoare economice provin clienții? Care sunt costurile lunare / anuale?
Clienții și partenerii noștri provin atât din sectorul public, cât și din sectorul privat din diverse domenii de activitate: transporturi, IT, HORECA și servicii.
Avem proiecte în care costurile anuale pentru asistența tehnică și upgrade-ul legislativ pornesc de la 2.000 lei inclusiv TVA.
Care sunt obiectivele sau planurile de dezvoltare pentru viitor?
Planurile de dezvoltare pentru viitorii 2 ani sunt integrarea tehnologiilor de inteligență artificială și RPA precum și implementarea aplicației în masă, cu ajutorul unei rețele de parteneri strategici la nivel național dar și regional.
Misiunea noastră este de a sprijini oamenii și companiile de a realiza digital toate activitățile redundante și lipsite de consistența valorii adăugate astfel încât să-și scaleze eficient afacerea. Considerăm că avem aplicația cea mai prietenoasă și ușoară pentru a-ți scala afacerea eficient încă de la început.
Digitalizarea și automatizarea sunt frecvent asociate cu disponibilizări ale angajaților, mai ales în sectorul public. Cum comentați acest aspect?
Digitalizarea și automatizarea sunt teme sensibile în contextul alegerilor în sectorul public, unde adesea sunt percepute ca amenințări la adresa locurilor de muncă. Totuși, această percepție merită o analiză nuanțată, deoarece, deși pot apărea disponibilizări, digitalizarea și automatizarea aduc și numeroase oportunități.
Vă propun să intrăm în detaliu referitor la 2 aspecte:
- Automatizarea preia digital sarcinile repetitive și de rutină, eliberând astfel angajații pentru activități care aduc valoare adăugată mai mare, cum ar fi analiza datelor, luarea deciziilor strategice sau dezvoltarea de politici publice mai eficiente.
- Accesul rapid și transparent la date (vizualizarea în timp real a tranzacțiilor de calcul salarial, multiple layer-e de avertizări și notificări) permit o siguranță și securitate sporită în activitate.
În sectorul privat, digitalizarea și automatizarea conduc la creșterea productivității și la extinderea activității, crearea de noi locuri de muncă. Aceeași tendință poate fi adoptată și în sectorul public, dacă procesele sunt gestionate cu o viziune de ansamblu asupra resurselor umane.
În concluzie, digitalizarea și automatizarea nu trebuie văzute doar prin prisma disponibilizărilor. Implementate inteligent, acestea pot aduce numeroase beneficii atât pentru angajați, cât și pentru instituțiile publice în sine. Cheia este abordarea proactivă a schimbării, investind în oameni prin formare continuă și crearea de noi oportunități, pentru a asigura că tehnologia servește scopului public și nu invers.