joi, mai 30, 2024

Interviu cu Anca Vărzaru, Soft Net Consulting: Digitalizarea implică analiză de business și modernizare de procese, mai mult decât achiziție de tehnologie

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Activă în domeniul IT de peste 10 ani, Anca Vărzaru coordonează echipa de vânzări a Soft Net Consulting, o companie specializată în implementarea soluțiilor informatice de tip ERP, CRM,BI si Asistenți Virtuali. În contextul actual, mediul online este inundat cu informații despre Inteligența Artificială și roboții software, care promit aducerea în business a unui nivel fără precedent de automatizare și productivitate. Cu toate acestea, adevărul stă undeva la mijloc, iar tot mai mulți oameni de afaceri încearcă să înțeleagă atât promisiunile, cât și capacitățile reale ale acestei tehnologii. Am invitat-o pe Anca Vărzaru să ne ofere mai multe informații despre activitatea sa și despre soluțiile pe care le oferă în portofoliul companiei.

Club Antreprenor: Este valul de comunicare în jurul digitalizării și Inteligenței Artificiale util pentru vânzarea tehnologiei sau mai degrabă creează confuzii?

Anca Vărzaru: Povestea digitalizării nu este nouă; tehnologiile evoluează, inovațiile apar constant, iar piața se aliniază cu noile tendințe. Toate aceste inovații ajută oamenii să lucreze mai bine și să obțină o eficiență mai mare. Este o realitate confirmată de istoria recentă. Euforia în jurul anumitor tehnologii și termeni, , ajută dar nu determină succesul unui proiect.

Totuși, mai important decât tehnologia în sine este maturitatea organizațională și capacitatea unei companii de a asigura implementarea și utilizarea corectă a tehnologiei. Acest nivel de maturitate este decisiv pentru achizițiile de tehnologie și succesul proiectelor. Experiența mea din ultimii ani mi-a arătat că organizațiile care au trecut deja printr-un proces de implementare și au reușit să-și contureze procesele de afaceri și fluxurile de lucru înțeleg și aplică mai ușor avantajele digitalizării și automatizării proceselor. La fel de mult contează și deschiderea oamenilor, a tuturor membrilor echipei, nu doar a managementului. Am întâlnit companii în care faza de vânzare a decurs fluent pentru că managementul își dorea digitalizarea, însă proiectul a avansat lent pentru că utilizatorii nu erau pregătiți pentru acest pas.

Care sunt cele mai atractive soluții/produse din portofoliul Soft Net Consulting?

Soft Net Consulting are un portofoliu la fel de pragmatic și vizionar. Avem două produse de bază care răspund unor nevoi primare ale antreprenorilor. Este vorba despre ASIS ERP și CAS CRM, soluții cu o bună tracțiune pe piața locală, necesare în orice companie, indiferent de complexitate sau sector de activitate. Gestiunea financiară și vânzările există pretutindeni, iar aceste două soluții sunt de referință pentru antreprenori. În plus, adăugăm Power BI, o soluție cloud de la Microsoft care excelează în analiza datelor. Pe de altă parte, avem și un nivel mai inovativ, care include soluții ce integrează: Chatboți, învățare automată, inteligență artificială, destinate companiilor care doresc să se diferențieze pe piață. În funcție de cerințele specifice ale fiecărui client, Soft Net combină și integrează toate aceste soluții într-un sistem funcțional care ajută beneficiarul să-și atingă cele mai diverse obiective de afaceri, de la reducerea costurilor și creșterea profitabilității la extinderea bazei de clienți și dezvoltarea regională.

Vinzi tehnologie, dar cât de mult o folosești în propria activitate? Ce unelte apreciezi cel mai mult?

În vânzări, este greu să convingi un potențial client dacă nu crezi și nu experimentezi propriile produse. Cred cu tărie în acest lucru și folosesc în activitatea zilnică o bună parte dintre soluțiile pe care le avem în portofoliu. Mă bazez mult pe CRM și BI, sunt unelte operaționale esențiale pentru un om de vânzări. Gestionez activitatea și mă corelez cu membrii echipei, iau pulsul relațiilor cu clienții si intervin în timp util pentru a ne atinge obiectivele. Mă ajută să anticipez efectele acțiunilor noastre și să iau cele mai potrivite decizii. Pentru analiza datelor și a indicatorilor de performanță folosesc Power BI, un serviciu cloud Microsoft foarte inovativ și simplu de utilizat, care practic a dus Business Intelligence la un cu totul alt nivel. Pipeline, forecast, profitabilitate în funcție de orice raport, am toate datele la dispoziție cu minim de efort. Peste toate apreciez mobilitatea pe care mi-o dă tehnologia, pentru toate soluțiile pe care le utilizez sunt dezvoltate pentru o activitate mobilă, cu multe deplasări la clienți. Am însă acces la informații în timp real, de pe orice dispozitiv, iar biroul meu poate fi oriunde, acasă, în mașină, pe o bancă în parc sau la o masă de cafenea.

Care sunt provocările curente ale unui vânzător de tehnologie?

Indiferent de acțiune, provocarea majoră este înțelegerea tehnologiei din partea beneficiarilor și capacitatea acestora de a-și defini corect cerințele. Tehnologiile menționate anterior acoperă procese de business complexe, implică o vânzare consultativă și nu una tranzacțională. Cele mai dificile tranzacții sunt cele în care clientul nu și-a făcut o strategie și nu știe exact ce dorește să cumpere sau are așteptări nerealiste de la tehnologie. Aceste companii pornesc în general de la premisa că digitalizarea e simplă și ieftină și nu își evaluează corect cerințele și impactul asupra organizației și nici costurile asociate. Digitalizarea unei companii nu este chiar un proces de tip plug and play, nu este ca o instalare de Windows. Implică analiza proceselor de business, maparea acestora într-un sistem informatic, schimbarea de mentalități și modului de lucru. Nu este automat un proces dificil, dar este un proces complex care necesită atenție și implicare atât din partea managementului, cât și a utilizatorilor.

Programele ca Digitalizare IMM au un impact pozitiv asupra pieței IT locale?

Orice inițiativă de digitalizare a mediului de afaceri din România este de bun augur. Sunt sume importante care ajung în economie și o șansă la digitalizare pentru multe companii românești care nu alocă bugete semnificative pentru tehnologie. Pe de altă parte, există multe întârzieri care determină mulți antreprenori să aștepte și să amâne proiecte de digitalizare în așteptarea fondurilor europene. Uneori așteptarea devine păguboasă pentru că se pierd multe oportunități. Am întâlnit însă tot mai des antreprenori care preferă să se modernizeze cu propriile fonduri, pentru a avea libertate maximă asupra momentului și a cheltuielilor pe care doresc să le facă.

Care consideri că sunt principalele beneficii pe care le are un antreprenor prin investițiile în tehnologie?

Anca: Pentru un antreprenor, viteza cu care ia decizii poate fi vitală pentru continuitatea afacerii. Fără să știe ce îi afectează veniturile și cheltuielile, nu are cum să ia deciziile potrivite și la timp. Prin digitalizarea organizației, putem folosi la maxim inovațiile din industria tehnologiei, ca de exemplu: colectarea datelor (integrări IoT, aplicații mobile), analiza volumelor mari de date și modalități vizuale de interpretare a acestora (rapoarte BI, analize what if), construcția și urmărirea execuției bugetare, managementul achizițiilor. Este dificil, dacă nu imposibil, să disociem activitatea antreprenorială de utilizarea tehnologiei. Aș pune pe primul plan: câștigul de timp, suportul decizional, transparența operațională, perspectiva de ansamblu asupra activității, dar și capacitatea de a delega sarcini către întreaga echipă. 

Cum arată echipa pe care o coordonezi și cum reușești să faci oamenii să se alinieze la viziunea ta?

Anca: Echipa noastră este formată din 7 persoane distribuite între cele 2 sedii principale: Timișoara și București. Consider că fiecare membru al echipei excelează în anumite domenii/arii de activități, iar pentru mine este important să ne armonizăm și să exploatăm la maxim potențialul fiecăruia,  ajutându-ne și completându-ne între noi. Punând foarte mare accent pe înțelegerea și asumarea responsabilității asupra obiectivelor la nivel de echipă de vânzări, dar și a celor la nivel de companie, viziunea Soft Net Consulting ((www.softnetconsulting.ro) devine viziunea echipei, iar eu doar am grijă să rămânem focusați pe aceasta.

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

Accelerator anunță vernisajul expoziției de final din cadrul programului de mentorat pentru artiști emergenți de la Câmpulung

Vernisajul expoziției de final din cadrul programului de mentorat și producție pentru artiști emergenți are loc pe 2...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -reclamaTa advertisement oferta advertising Club Antreprenor revista evenimente

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv